Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een probleem met de afstandsbediening op de media box en mijn tv (Philips 39PFL3008H-12). Bij de installatie wordt gevraagd de afstandsbediening te koppelen, dit lukt. Daarna volgt een update van de afstandsbediening (remote), duurt wel lang maar uiteindelijk lukt het en wordt het scherm zwart en in het midden een blauwe streep. Je moet nu wel de tv weer activeren (op de afstandsbediening de terugtoets). Daarna registreren van wifi en klantnummer, het lijkt allemaal ok maar de afstandsbediening werkt niet goed. De volume instelling werkt niet en het afzetten van geluid werkt ook niet. Intussen wel een nieuwe afstandsbediening ontvangen, werkt echter zoals boven omschreven.

Ik weet het niet meer, iemand een tip.

 

groetjes,

Louis

Welkom op onze Community! @LouisD 

Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt. Ik had graag gelezen dat een nieuwe afstandsbediening de oplossing was geweest. 

Op dit moment spelen er een aantal issues op de afstandsbediening van de Mediabox. Ik kan je verzekeren dat het TV Team iedere dag druk bezig is om dit op te lossen! In dit topic houden wij je up to date over alles omtrent de Mediabox en de bijbehorende afstandsbediening: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Graag verneem ik of je de afstandsbediening wilt koppelen met de Mediabox of met jouw TV? Daarnaast wil ik je vragen om een filmpje te maken wanneer dit gebeurd en deze te plaatsen in dit topic. Je kunt hiervoor een WeTransfer link gebruiken. 

Laat je het mij weten als je zo ver bent? Ik ga graag voor je op zoek naar een werkende oplossing! 


Hallo Teresa,

 

De afstand bediening koppel ik eerst met de Mediabox en, als dit goed gegaan is, met de TV. Ik volg de handleiding zoals die op de website staat. Ik zal vanavond een filmpje maken.

 

groetjes,

Louis


Hallo Teresa,

 

Hoe werkt de link naar WeTransfer? Ik heb de films en foto's gemaakt (en het werkt nog steeds niet).

Inmiddels al meer dan 3 keer de fabrieksinstellingen van de Mediabox teruggezet.

 

groetjes,

Louis


Ga naar www.wetransfer.com en sleep je bestanden naar de pagina, vervolgens krijg je een link die je hier met ons kan delen @LouisD


Beste,

Hierbij de link: https://we.tl/t-IwUeu5NyV

 

met vriendelijke groet,

Louis


@LouisD De linkt werkt niet of leidt alleen naar de default pagina van WeTransfer. Weet je zeker dat dit de volledige/juiste link is? 


Ik heb de link opnieuw gemaakt, en gekopieerd.

https://we.tl/t-i3Z66oXKTq

 

groetjes,

Louis


@LouisD Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Het klopt dat je de afstandsbediening nog niet kunt koppelen met jouw TV, dit is bij ons bekend. Geen zorgen! Mijn collega’s werken aan een oplossing, in dit topic geven wij alle updates omtrent de Mediabox en de bijbehorende afstandsbediening: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community

Het is echter niet de bedoeling dat de geluidsregeling niet goed werkt, ik heb daarom gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je kunnen oplossen! 

 


Hallo,

Het werkt niet. De monteur is geweest en vertelde dat de televisie de afstandsbediening niet herkent/ondersteund. Of het hierbij aan de mediabox ligt weet ik niet zeker maar verwacht het wel. De TV is voorzien van een HDMI interface en is ongeveer 10 jaar oud.

Hoe verder?

 

met vriendelijke groet,

Louis


@LouisD Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben direct het systeem ingedoken en zie inderdaad dat de monteur aangeeft de afstandsbediening niet te kunnen koppelen met jouw TV, dit komt overeen met mijn vorige bericht. Het is namelijk (nog) niet nodig om de afstandsbediening te koppelen aan jouw TV, je leest hier meer over in het topic over de Mediabox gelinkt in bovenstaand bericht. 


Hallo,

Dus, 2 afstandsbedieningen blijven gebruiken. Je hoeft de afstandsbediening inderdaad niet handmatig aan de tv te koppelen, maar het gebeurt ook niet automatisch. Het werkt gewoon niet met deze tv.

 

met vriendelijke groet,

Louis Derks

 


Reageer