Skip to main content
Beantwoord

Geluid zender werkt niet optimaal

  • 29 June 2024
  • 7 reacties
  • 230 Bekeken

Odido,

Sinds kort zijn wij klant van jullie en ervaren een probleem met de televisie. Soms doet het geluid van enkele zenders het niet, of het geluid is op de ene zender lager dan andere zenders, of een deel van het geluid valt weg. Zo hebben wij bv bij het kijken van de EK voetbalwedstrijden regelmatig te maken met dat er geen commentaar is tijdens de wedstrijden, terwijl je de ‘stadiongeluiden’ wel hoort. Als we van zender switchen en weer terugswitchen naar het voetbal, is het weer goed. Dit probleem doet zich bijna altijd voor en het is al sinds het begin zo. Lijkt mij ergens een probleem met het geluid te zitten, alleen zou niet weten wat…

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Ramon de Jong, goed dat je dit aangeeft! Ik heb meteen een aantal metingen gedaan en ik zie dat je Mediabox al een tijd niet van de stroom is gehaald. Zou je dit willen testen? Ik hoor graag of dit voor verbetering zorgt! Groetjes, Ishana

Hoii,

Ik heb dit afgelopen week even geprobeerd. Maar het probleem blijft nog steeds aanhouden. Kunnen jullie kijken wat er precies misgaat?

Reputatie 7
Badge +9

@Ramon de Jong Het kan soms inderdaad zo zijn dat het geluid op sommige zenders lager is dan op een andere. Dit kan ermee te maken hebben dat sommige zenders alleen geluid doorgeven in stereo en bij andere ook gewoon in Dolby. Wat je in dit geval kan doen, is de audio instellingen aanpassen. Dit doe je bij audio & ondertiteling instellingen > volume stereo geluid. Deze kan je dan zetten op minimaal 50. Zelf heb ik hem gezet op 100 en ervaar (bijna) geen verschil in volume tussen de zenders. Laat je weten of het bij jou hiermee ook opgelost is?

@Ramon de Jong 

Ik heb dezelfde problemen met de nieuwe tv box van Odidio. Het geluid gaat rechtstreeks via de tv en is erg zacht bij wisselen van zenders. 
Ik kan de optie audio & ondertiteling instellingen > volume stereo geluid of het wisselen van dolby naar stereo nergens terugvinden in de instellingen. Heb je daar een afbeeldng van misschien?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @phazenbo, goede vraag! Dit moet absoluut een optie zijn. Ga naar Ondertiteling en audio > Audiosignaal > Kies hier tussen Stereo of Dolby. Kun je het zo vinden? Hieronder staat trouwens ook gelijk de optie voor de volume die Demi aankaart. Dit kan ook helpen!

 

Hi @phazenbo, goede vraag! Dit moet absoluut een optie zijn. Ga naar Ondertiteling en audio > Audiosignaal > Kies hier tussen Stereo of Dolby. Kun je het zo vinden? Hieronder staat trouwens ook gelijk de optie voor de volume die Demi aankaart. Dit kan ook helpen!

 

 

Thanks! Het is gelukt. Ik heb ‘m overgezet naar stereo en nu is het geluid wel goed!

bedankt allen.

Reputatie 7
Badge +3

@Ramon de Jong Super om te lezen dat het geluid weer goed werkt! 😀

Reageer