Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken.
Hi
Hi
Hi
Als advies zou ik willen meegeven om gebruik te maken van Terug Kijken als jullie iets willen kijken wat op dat moment nog bezig is. Hier kan je ook bij veel zenders vooruitspoelen. Weet dat dit in ieder geval gesignaleerd is en dit gaat ook worden aangepakt. Zodra hier meer duidelijk over is, laat ik dat uiteraard tegen die tijd weten!
Op de Apple TV werkt het allemaal prima, dus ik red me wel. Mijn reactie was vooral bedoeld om het probleem wat preciezer te omschrijven zodat jullie het makkelijker kunnen reproduceren en oplossen. Maar wel fijn voor degenen die er last van hebben dat er aan gewerkt wordt. Gaat vast goed komen!
Het kopt dat er geen issues zijn als het opnemen klaar is. Aangezien ik dat al had geconstateerd kijk ik zoveel mogelijk reeds afgeronde opnames. Het speelt dus eigenlijk alleen maar bij het 20:00 journaal. Ik denk dat ik het eens ga proberen met begin gemist of terugkijken als ik later ben.
Overigens heb ik nog een paar andere dingetjes die me zijn opgevallen. Niets ernstig maar het zou mooi zijn als dat ook opgelost kan worden.
Ik heb het bovengenoemd journaal als serieopname ingesteld. Het gekke is dat dan ook het journaal van 18:00 uur wordt opgenomen. Niet ernstig, gewoon twee programma’s weggooien na het kijken.
Wat ik wel iets vervelender vindt is dat als een serie is afgelopen deze niet automatisch wordt verwijderd uit de geplande opnames. Op het moment dat de serie wordt herhaald worden weer vrolijk alle afleveringen opgenomen….. Ook als een aflevering bijvoorbeeld de volgende dag wordt herhaald deze wordt opgenomen. Niet heel erg, alleen vervelend. Daar moet toch iets aan te doen zijn? Unieke identificatienummers of zo.
Ook zou het mooi zijn (en dat is een suggestie) om een opname pas te stoppen als het echt pas afgelopen is. Wederom het Journaal als voorbeeld. Deze week duurde de journaals onverwacht langer ivm de situatie in de Oekraïne. De opname stopte vrolijk op de tijd zoals dat in de gids staat. Ik kan mij herinneren dat jaren geleden KPN bij de interactieve tv van toen een soort signaal stuurde als het programma begon en eindigde. Hierop werd de timer aangepast.
Ik heb het bovengenoemd journaal als serieopname ingesteld. Het gekke is dat dan ook het journaal van 18:00 uur wordt opgenomen. Niet ernstig, gewoon twee programma’s weggooien na het kijken.
Je zou de opname ook handmatig kunnen plannen, dus elke dag 20:00-20:30 NPO1. Dan worden de andere journaals niet opgenomen.
Ook zou het mooi zijn (en dat is een suggestie) om een opname pas te stoppen als het echt pas afgelopen is. Wederom het Journaal als voorbeeld. Deze week duurde de journaals onverwacht langer ivm de situatie in de Oekraïne. De opname stopte vrolijk op de tijd zoals dat in de gids staat. Ik kan mij herinneren dat jaren geleden KPN bij de interactieve tv van toen een soort signaal stuurde als het programma begon en eindigde. Hierop werd de timer aangepast.
T-Mobile is hierin afhankelijk van de gidsgegevens die door de zender worden aangeleverd. Als die gegevens door plotselinge ontwikkelingen niet up-to-date zijn, houdt de opname de oorspronkelijke tijden aan. Je kunt wel bij het inplannen van de opname ervoor kiezen om er extra tijd bij te doen, zowel vooraf als achteraf. Zo kun je eventuele uitloop opvangen.
Werkt spoelen en begin gemist op de Apple TV? Dit werkt bij mij op geen van de zenders en geen van de drie Apple TV’s. Als ik om 20u10 het Journaal inschakel en ik spoel terug en/of Begin Gemist, dan spoelt hij terug naar het moment dat ik gestart ben met kijken. Ik ook altijd alles maar op.
Ander issue is dat als je begint met TV kijken (live/terug kijken/opname) de eerste paar seconde het geluid normaal is en daarna een stuk zachter wordt en je het volume een enorm stuk harder moet zetten. En je dus wezenloos schrikt als je naar een andere app schakelt op de ATV. ;)
Niemand hier last van? Heb dit zowel op de AppleTV HD, 4K als op de 4K 2021.
Hi
Hi
Wat betreft jouw laatste punt, dit vind ik ook zeker een goede! Ik ga bij een volgende tv meeting eens navragen wat hierin mogelijk is. Zoals
Hi
hi
Qua audio gebruik ik inderdaad externe audioapparatuur.
Hi
Goed om te weten dat jij gebruik maakt van eigen apparatuur. Zou je eens willen checken of het issue zich ook voordoet wanneer je enkel het geluid van de tv gebruikt? Ik ben heel benieuwd!
Hi
Hi
Hi
Hi
Het spoelen gaat hier ook nog steeds beroerd. Niet altijd maar wel erg vaak. Het spoelende beeld stopt een poos en springt dan een heel stuk verder of terug (net welke kant je op wilt). Het gekke is dat het niet altijd gebeurt. Het maakt ook niet uit van welke zender de opname afkomstig is. Ik doe nog steeds de x minuten truc om een hoop reclame te skippen. Meestal zit ik dan redelijk in de buurt.
Hi
Hier helaas ook weer. Bij RTL 4 expeditie Robinson.
Hi
Volgens mij was dat wel het geval, dat we een opname bekeken welke live bezig was. Afgelopen weekend ook bij heel Holland bakt.
Hi
Overigens, dit kan geen bedieningsfout van mij zijn want het gebeurde, zo is gebleken, terwijl we een opname zaten te bekijken.
Per direct herstellen a.u.b.
Adri
Hi
Hoi
De ‘oude’ opnames zijn nog steeds verdwenen. Na 5 dagen pas een reactie… pfffff, wat een club. Best balen want er zaten een aantal programma’s bij die ik best graag wilde zien. Maar in het licht van alle wereldgebeurtenissen: waar hebben we het eigenlijk over.
Echter, en daar gaat het ook om, als ik een opname maak beschouw ik deze opname als mijn data. Dit impliceert dat mijn data niet veilig is bij t-mobile. Dat is een teken aan de wand en zorg gevend. Als mijn data zo makkelijk kan verdwijnen en er blijkbaar geen backups zijn, hoe zit het dan met de rest van het t-mobile systeem. Bottom line…. ik vertrouw het allemaal voor geen meter. Of jij houdt ons aan het lijntje, of de organisatie poeiert jou ook af. In ieder geval blijkt t-mobile een zeer incompetente club te zijn voor het hele tv gebeuren. Jullie reclames zijn misleidend en ik verbaas me er ook dagelijks over dat er geen grote rechtzaken zijn aangespannen. Met de manier waarop de praktijk zich ontvouwt zou dit zeer wel mogelijk zijn. Immers, ik ben sinds oktober 2020 klant en heb nog geen dag zonder rariteiten of problemen tv (inclusief opnames, begin gemist, terug kijken) kunnen kijken. Er wordt mij € 25 compensatie geboden terwijl er naar mijn mening echt sprake is van een wanprestatie waarbij volledige restitutie van de abonnementsgelden op zijn plaats is. Dan laat ik maar even liggen wat er voor vergoeding zou moeten worden betaald voor het feit dat t-mobile haar klanten misbruikt als beta tester voor een slecht doordacht en geïmplementeerd systeem. Let wel, het gaat niet alleen om mij maar om alle tv klanten waarbij ik er van overtuigd ben dat het merendeel dezelfde problemen ondervindt maar niet klaagt.
De nieuwe opnames gaan gewoon weer goed. Wat meer is; het doorspoel probleem lijkt zich niet meer voor te doen. Wel had mijn vrouw gisteravond weer een geluidsstop bij een opname van een aantal dagen geleden. Het lijkt er dus op dat deze issue slechts gedeeltelijk is opgelost.
Zie maar wat je er mee doet……
In ieder geval succes er mee…..
Hi
Ik had graag een andere ervaring gelezen, maar ik waardeer het dat jij zo eerlijk bent. Wij willen dat iedereen met plezier van zijn/haar TV-abonnement geniet. Dus om te horen dat jij enkel problemen ervaart, daar word ik zelf ook niet blij van. Ik ga er nog eens voor je induiken om te zien of ik met een passendere compensatie kan komen. Goed dat je de geluidsstop aangeeft. Kan je laten weten bij welke opname/zender dit was? Dan ga ik hier ook verder naar kijken. Je kan mij altijd alles vragen, dus blijf dat ook zeker doen. Ik wil jouw ervaring echt volledig verbeteren!
Het was bij het terugkijken van The Huntsman, Winters War (wellicht heb ik de titel niet helemaal goed onthouden) Het was op Net5 op 25 maart jl.
Over dat lijntje: het is natuurlijk niet vreemd dat ik dat denk. Na bijna anderhalf jaar nog steeds niet optimaal gebruik kunnen maken van het platform, te lezen krijgen dat sommige (in mijn ogen) bugs niet op te lossen zijn geeft mij de indruk dat t-mobile maar wat aan het rommelen is. Ook het feit dat er helemaal niets vanuit de TD of organisatie wordt gecommuniceerd naar de klanten geeft voor mij aan dat de klant niet centraal staat maar de eigen krakkemikkerige, teleurstellende organisatie.
Ik begrijp ook helemaal niet hoe dat komt. Ik ben ook zakelijke klant voor mobiele telefonie en heb hier over het algemeen een goede relatie gehad. Het lijkt wel of er twee t-mobile organisaties zijn; Eén die het snapt en één die er gewoon helemaal niets van snapt.
Nou, ik hoor het wel weer….
Hi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.