Verschillende keren valt ineens het geluid weg als ik opgenomen programma’s bekijk of bij het terug kijken.
Heel fijn om te lezen
Gisteravond toch weer een tegenvaller. Na een kwartier doorspoelen eindelijk aangekomen bij het moment waar ik was gebleven en wilde ik de opname afspelen. Helaas liep de opname wederom vast en niet op te lossen met de work around omdat de opname vanzelf weer vanaf het begin afspeelde.
2 vragen:
- Hangt dit samen met het hier besproken issue?
- Is er iets te doen aan de “doorspoelsnelheid”, met 16x de snelheid duurt een uur doelspoelen vrij lang.
ik hoor het graag!
Hi
Sinds een week ook een abonnement bij tmobile thuis met opname functie. Hier ook het probleem, maar valt op dat verschilt per opname. Toenstraks 1.5 uur zonder problemen. Zojuist een programma van 30 min en 2x opname gestopt en opnieuw aangezet.
in januari komt er een update?
Fijn dat er truckje is voor doorspoelen. Want 16x is erg langzaam.
Hier ook al een hele tijd het zelfde probleem. Tijdens het kijken van opnames stopt het geluid ineens ermee. Bij het opnieuw starten van de opname werkt het geluid weer. Mag hopen dat dit eens wordt aangepakt, probleem speelt al lang. Zelfde geld voor de wens van velen om ook 32x en 64x (of zelf 128x) door te kunnen spoelen.
Hi
Hallo,
graag wil ook ik me melden met hetzelfde probleem van het wegvallen van het geluid / bevriezen van het beeld bij het terugkijken van opnames uit de cloud.
Ik ben absoluut niet alwetend maar vanuit mijn IT-achtergrond kan ik zeggen dat er een wezenlijk verschil zit tussen het kijken van live beeld en het afspelen van cloud opnames.
ook wij hebben bij het live kijken géén problemen maar bij het afspelen van een opname vrijwel continue.
ik hoop dus dat er snel een oplossing komt voor dit issue.
ik kom bij XS4All vandaan (weggegaan vanwege de KPN-perikelen) maar overweeg om per eerstvolgende gelegenheid toch ook weer bij T-Mobile weg te gaan!
groet,
Rob
Hi
Hi
Dag allen, onlangs overgestapt van Ziggo en ook hier dezelfde problemen. Geluid van live uitzendingen loopt na enige tijd niet synchroon. Bij opnames valt het geluid plots weg. Spoelen is belachelijk traag en na pauzeren kan je niet doorspoelen (bij Ziggo wel, ook reclames). Na decennia lang vast te hebben gezeten aan Ziggo was ik er wel klaar mee. Ik wilde wat anders proberen. Helaas ben ik na 2 maanden al klaar met T-mobile :-( Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt.
Hi
Wat betreft het doorspoelen heb ik goed nieuws! De functie om sneller door te kunnen spoelen is inmiddels getest en dit zit er dan ook aan te komen. Ik kan alleen nog geen exacte datum hiervan geven, maar weet dat mijn collega's hier druk mee bezig zijn achter de schermen. Ik hoor het graag van je en laat het vooral weten als je nog andere punten voor mij hebt. Ik wil namelijk dat je helemaal tevreden bent!
Dag Lisa, dank voor de snelle reactie. De problemen doen zich op bijna alle zenders voor. Ik heb geen externe apparatuur. Alle acties zoals zijn vermeld op dit forum, heb ik al uitgevoerd. Ook een harde reset na een call met de helpdesk en ook de instellingen van mijn TV heb ik al aangepast.
Ik merk het met name bij RTL4, zoals The Voice (maar dat zal wel even duren). Maar ook bij kinderprogramma’s op NPO zoals de cupcake cup.
Gisteren bij het terugkijken van GTST en Married at first sight viel meerdere malen het geluid volledig weg. Opname stoppen, opnieuw opstarten en het geluid is dan weer terug.
Als het geluid niet synchroon loopt, dan loopt het overigens vóór op het beeld. Ik heb ook het vermoeden dat het verschil gedurende een uitzending steeds meer wordt. Dus in het begin synchroon en later steeds minder.
Twee weken geleden tijdens The Voice heb ik een test gedaan met mijn Chromecast. Live uitzending casten vanaf mobiel naar Chromecast. Ook toen liep het geluid niet synchroon.
Hi
Hi Lisa, nog even een aanvulling:
19-1-22
GTST 20:30 geluid valt weg van de opname (live uitzending loopt nog. Dus kijken can de opname, terwijl de uitzending nog loopt)
21:01 geluid weg na doorspoelen Snack masters (idem, kijken van opname terwijl de live uitzending nog loopt)
21:45 Rooijakkers over de vloer, geluid weg (live uitzending loopt nog)
21-1-22
Box start niet op
Geluid blijft overigens weg en komt alleen terug door te stoppen en opnieuw te starten.
Hi
Ik heb hetzelfde probleem. Ben net overgekomen van KPN naar T-Mobile maar begin spijt te krijgen. Geluid TV valt geregeld weg en geluid staat soms stil bij opnames.
Ook het doorspoelen gaat belachelijk langzaam vergeleken met KPN (ook met Amino).
En de amino box gaat na een bepaalde periode uit als je radio luistert.
Hi
Het is ook te belachelijk voor worden dat zaken als dit zo lang moeten duren! Beetje actie zou fijn zijn.
Er komt meestal een antwoord dat er ‘achter de schermen hard aan gewerkt wordt’.
Dag Lisa, nog een aanvulling. Gisteren tijdens de uitzending van Beau bleef het beeld en geluid een minuut stilstaan. Dat was op 27-01 om 22:52.
Dag Lisa, weer een aanvulling. Tijdens live uitzending van ‘I can see your voice’ loopt het geluid wéér voor op het beeld. Het is echt bijzonder vervelend en ik hoop dat het snel wordt opgelost.
Ik heb dezelfde ervaringen als hier boven. Geen geluid tijdens opnames, niet synchroon lopen van geluid en niet opstarten van de box. Word er niet goed van. Spijt dat ik ben overgestapt. Had nooit problemen, maar wilde glasvezel proberen.
Heb ook telefonisch contact gehad, waarna er werd gezegd dat de technische dienst mij binnen 2 dagen zou bellen. Dat is nog niet gebeurd. (December) Zeg meteen dat het een bekend probleem is en laat mij niet geloven dat er met mijn box/tv iets bijzonders aan de hand is. Hoe lang moet ik nog doorsukkelen? Tot mijn contract is afgelopen? Dat kan toch niet de oplossing zijn? Zit er schot in deze zaak? Ik verneem het graag!
Hi
Het blijkt dat de fix die er deze maand zou aankomen, de issues met het wegvallende geluid bij opnames niet oplost. Ik heb dan ook opnieuw de verzoeken ingediend voor de technische dienst om dit permanent te verhelpen. Bij de afgelopen tv meeting is namelijk besloten om via deze weg zo snel mogelijk de oplossing voor dit probleem te vinden. Hiervoor wil ik nog aan sommigen van jullie vragen of jullie ter aanvulling recente voorbeelden voor mij hebben van zenders/programma's. Deze informatie kan de technische dienst helpen om dit issue sneller te verhelpen. Ik houd alle onderzoeken nauwlettend voor jullie in de gaten en deel het direct als er nieuws is!
Heel erg bedankt voor de aanvullingen
Hi
Hi
Het blijkt dat de fix die er deze maand zou aankomen, de issues met het wegvallende geluid bij opnames niet oplost. Ik heb dan ook opnieuw de verzoeken ingediend voor de technische dienst om dit permanent te verhelpen. Bij de afgelopen tv meeting is namelijk besloten om via deze weg zo snel mogelijk de oplossing voor dit probleem te vinden. Hiervoor wil ik nog aan sommigen van jullie vragen of jullie ter aanvulling recente voorbeelden voor mij hebben van zenders/programma's. Deze informatie kan de technische dienst helpen om dit issue sneller te verhelpen. Ik houd alle onderzoeken nauwlettend voor jullie in de gaten en deel het direct als er nieuws is!
Heel erg bedankt voor de aanvullingen
Hi
Lisa,
Bedankt voor de update, maar aangezien het feit dat het probleem én nog niet is opgelost én er eigenlijk nog geen uitzicht is op die oplossing snap ik niet dat we zo mager gecompenseerd worden.
Ik hoop dat dit snel duidelijk wordt.
Ik houd niet van dreigen maar ik ben serieus aan het overwegen om over te stappen naar een andere partij.
Groet,
Rob.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.