Geluid TV en Radio hapert

  • 8 February 2024
  • 28 reacties
  • 643 Bekeken

Hallo,

 

wij zijn sinds kort overgestapt van Tele2 naar Odido. Sinds het begin hebben wij problemen met het geluid. om de 5-10 minuten valt het geluid kort weg. Heel irritant. Soms hoor je een harde tik over de speakers alsof de stroom er op en eraf gehaald wordt. 

 

We hebben het geluid over een versterker/suroundset lopen. Na wat googelen zie ik dat dit een veel voorkomend probleem is bij Odido. Ik heb de stroom er al meerdere malen afgehaald, een (nieuwe) HDMI kabel gebruikt, de procedures gevolgd die ik hier in de community heb gevonden, maar allemaal zonder resultaat. 

Ik las in een topic dat het vervangen van de TV-box bij sommige klanten de oplossing had geboden. Blijkbaar zit er dus regelmatig een storing in de TV-boxen die dit probleem veroorzaakt.

Zoals gemeld ben ik zeer recent overgestapt en heb alles juist aangesloten. Wat mij meteen al opviel was dat de verpakking van de TV-box al een keer geopend leek te zijn. Ik heb daarom het vermoeden dat ik andermans probleem nu thuis heb gekregen.

Graag een oplossing voor dit (zeer irritante) probleem. 

 

Gr Christiaan 

Nora van Odido 2 maanden geleden

Hi @Christiaana, op deze manier is het inderdaad niet lekker tv kijken. Ik wil hier graag naar kijken voor je! Ik zie dat je ons allernieuwste model Mediabox ontvangen hebt. Ik ben dan ook erg benieuwd of het geluid ook wegvalt als je het geluid echt via de tv laat lopen, en de versterker hier tijdelijk tussen weg laat. Op die manier kunnen we nakijken waar de oorzaak van het probleem precies zit. Heb je ook al geprobeerd om de Mediabox een powerflip te geven? Hoe je dit kan doen, kan je lezen in het volgende topic: 

Mocht je na de powerflip en met de versterker losgekoppeld nog steeds dezelfde problemen ervaren, laat het me dan weten. Ik wil dan graag een onderzoek voor je opstarten. 

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Christiaana, op deze manier is het inderdaad niet lekker tv kijken. Ik wil hier graag naar kijken voor je! Ik zie dat je ons allernieuwste model Mediabox ontvangen hebt. Ik ben dan ook erg benieuwd of het geluid ook wegvalt als je het geluid echt via de tv laat lopen, en de versterker hier tijdelijk tussen weg laat. Op die manier kunnen we nakijken waar de oorzaak van het probleem precies zit. Heb je ook al geprobeerd om de Mediabox een powerflip te geven? Hoe je dit kan doen, kan je lezen in het volgende topic: 

Mocht je na de powerflip en met de versterker losgekoppeld nog steeds dezelfde problemen ervaren, laat het me dan weten. Ik wil dan graag een onderzoek voor je opstarten. 

Hoi Nora,

 

ik heb de powerflip meerdere malen uitgevoerd zonder resultaat. 

Ook het geluid rechtstreeks via de TV laten lopen maakt geen verschil. 

 

Gr Christiaan

Reputatie 6
Badge +2

Super bedankt voor je terugkoppeling! @Christiaana 

Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst, zij zullen dit in onderzoek nemen. Ik weet zeker dat mijn collega’s het voor je kunnen oplossen! 

Hoi tessa,

 

dank je wel. Ik wacht het af. 

Goedenavond, 

ik heb exact hetzelfde probleem als bovenstaand. Heb inmiddels de adviezen ook uitgevoerd maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. 
 

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn. 

Hartelijke groet, 

Bas

Nou, ik heb een update…..

Na een paar dagen kregen we bericht dat we een afspraak met een monteur konden maken. Dat gedaan voor woensdag 21 februari in de ochtend. Hier dus een ochtend voor vrij genomen…. om half 12 nog geen monteur en maar gaan bellen waar hij bleef. De monteur zou zijn langs geweest konden ze terug zien. Laten wij nou een Ring deurbel hebben… niks hoor. De telefonist beaamde dat en de monteur had het protocol ook niet gevolgd ofzo. bla bla. Na wat gedoe zou hij dan in de middag komen. 

En inderdaad. Een aardige meneer. Na binnenkort zei hij bijna meteen. Oh ik zie het al, zo een nieuwe TV box. Die hebben vaak een bug ja. Ofwel, een bekend probleem. 

De monteur had geen vervangend exemplaar in zn auto liggen en zou deze laten opsturen. 

We zijn nu een week verder en wachten nog steeds op de vervangende TV box….

Het wegvallen van het geluid wordt met de dag erger. Om de 1-2 minuten valt het geluid nu weg. Na een reset gaat het iets beter (dan valt het geluid om de 5 minuten weg als je dat al beter mag noemen) maar na een half uurtje al weer het oude. Het is gewoon geen doen om zo TV of radio te kijken. 

Vanaf dag 1 dat wij Odido hebben is er nog geen dag geweest dat wij ook van de dienst hebben kunnen genieten waar wij wel voor betalen. We zijn het daarom ook behoorlijk zat en denken er sterk aan om het contract te ontbinden vanwege het niet voldoen aan de beloofde kwaliteit. De ergernis en dag vrij moeten nemen nog niet eens meegerekend. 

Er zal wel weer wat mis zijn gegaan met de bestelling of verzending ofzo…. Ik ben benieuwd wanneer en of we de box nog gaan ontvangen en op welke manier Odido ons tegemoet kan komen. Dat hier steken zijn laten vallen is wel duidelijk. 

@BasvanHouten , ik wens jou ook heel  veel succes, je zult het nodig hebben. 

Pff wat een gedoe… Contract ontbinden heb ik ook al overwogen. Lees veel negatieve reviews en deze manier van klantenservice spreekt mij nou ook niet echt aan. 
 

Hopelijk komen ze snel tot een oplossing voor je en houd mij maar op de hoogte! 
 

Succes!

@BasvanHouten , dat ga ik doen. Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie en actie van Odido. We hebben ook geen bevestiging van een bestelling of iets gehad. Dat geeft je al te denken he. 

Zéér bijzonder! Wij hebben nu sinds de meest recente update ook dat de tv een seconden of 15 blijft hangen alvorens we live beeld krijgen. Op dit moment zeer ontevreden over de dienstverlening van Odido. 

Reputatie 6
Badge +2

@Christiaana Dank je wel voor je terugkoppeling! Dit topic is in de verkeerde bak terecht gekomen, waardoor ik deze niet eerder heb gezien, mijn excuses hiervoor. 

Ik ben direct het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie. Ik vind dit echt niet leuk om te vertellen, maar ik blijf graag eerlijk om de juiste verwachting te scheppen. In ons systeem zie ik bij de monteursnotitie staan dat er niemand thuis was. Dit komt overeen met jouw verhaal, maar er is natuurlijk later op de middag wel iemand langs geweest, dit is niet aan ons doorgegeven. Eveneens als het verzoek voor een nieuwe Mediabox.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling en ik wil hier mijn oprechte excuses voor aanbieden! Daarnaast durf ik niet met zekerheid te zeggen of een nieuwe Mediabox ook daadwerkelijk de oplossing is, dit wordt namelijk niet bepaald door de monteur. Ons TV Team is druk bezig met het opsporen en oplossen van alle bugs. Echter lijkt dit niet een probleem uit de lijst met bekende issues (zie topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community). 

Wil je een filmpje maken van wanneer het geluid wegvalt tijdens het TV Kijken? Ik ga dan gelijk met onze technische dienst en het TV Team overleggen wat ik voor je kan doen. Alvast heel erg bedankt! 

 

@BasvanHouten Ook jou help ik natuurlijk graag verder, goed dat je aan de bel trekt!

Bedoel je dat je wel beeld krijgt, maar dat dit stil staat? Wil je hier een filmpje van maken? Dan kan ik het gelijk voor je doorzetten! 

Het lukt mij nier om het filmpje hier te uploaden. Kan ik het filmje ook ergens anders uploaden of mailen? Zo ja waar? Het haperen houdt ondertussen nog steeds continu aan. 

Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Het is echt 1 groot drama. Als ik ga zappen moet ik minimaal 15seconden wachten voordat de zender het doet. 
 

Nog even en ik ga mijn abonnementsgelden storneren ivm nalatigheid. 
 

Wat jij @Christiaana

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Christiaana, super fijn dat je de moeite doet, dankjewel daarvoor! Kan je het filmpje anders delen met een Dropbox of WeTransfer link? Ook andere varianten zijn helemaal goed. Persoonlijk vind ik WeTransfer heel makkelijk om te versturen en te ontvangen, maar als Odido zijnde hebben wij geen voorkeur. 

Wij helpen je hier graag mee verder!

 

Hi @BasvanHouten, ook voor jou hopen wij zo snel mogelijk de TV ervaring te repareren! Als je een filmpje kan aanleveren zou dit ons erg helpen bij het onderzoek. Ik hoop dat wij zo snel mogelijk tot op de bodem kunnen komen! 

Hier de link naar het filmpje:

https://we.tl/t-IpzyTZcnd7

 

zoals je ziet/hoort echt behoorlijk irritant, wetende dat dit dus om de 2 tot 3 minuten gebeurd. Normaal gebeurd. De radiozenders hebben dit ook trouwens. Wij zitten nu al tijden zo vanaf het begin en zijn het nu ook echt wel zat. Zeker als je het verhaal hierboven leest van het “monteurs bezoek” en er dus nog niks gebeurd is. 

En voor de volledigheid, wij ervaren dit sinds de overstap naar Odido. Hiervoor was alles prima.

 

Ik hoop dat dit nu echt eens op een goede en nette manier opgelost kan worden. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Christiaana Dank je wel voor het laten weten! Zelf ervaar ik dit ook op mijn Mediabox wanneer ik deze van standby heb gehaald. De Mediabox kort van de stroom afhalen en opnieuw aanzetten, lost het probleem voor mij op. Werkt het bij jou na herstart ook weer goed met het geluid of blijft dit dan ook zo zoals in het filmpje? Een vervangende Mediabox is in dit geval niet de oplossing. Ik ga voor de zekerheid een ticket voor je aanmaken en dit doorzetten voor verder onderzoek.

Hoi Demi, fijn  dat ik nu eens serieus genomen lijk te worden. Ik heb de “powerflip” zoals jullie dat noemen al heel vaak uitgevoerd ja. Kabels vervangen etc etc. Na het stroom erop en eraf gaat het soms even wat beter maar al snel weer terug naar het oude verhaal. 

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ik telkens de stroom eraf moet halen om voor korte tijd een beetje normaal tv en radio te kunnen kijken. 

Ik kom op dit forum meer mensen tegen met hetzelfde probleem. Dan lijkt het mij toch wel dat jullie de oorzaak hiervan eens weten? Of resetten hun de box tot in den eeuwigheid….

Nou, daar ben ik weer hoor. Blijkbaar was het vergeefse hoop en wordt ik absoluut NIET serieus genomen!!!!

Tot op heden alleen een mail gehad: “Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 69519449. We houden je op de hoogte van de voortgang.”

Nou, die 3 werkdagen zijn allanggggg voorbij. Wat een service zeg. Om te huilen.

Inmiddels valt het geluid nu met regelmaat helemaal uit. alleen als ik alle stroom eraf haal en de tv box opnieuw opstart werkt het weer.

Even voor de goede orde, ik heb dus vanaf dag 1 problemen met jullie diensten. Wat gaan we hier aan doen?! Blijkbaar niks vanuit jullie dus zal ik zelf stappen moeten ondernemen? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Christiaana, er is een ticket voor je aangemaakt voor onze leverancier. Vandaar dat je deze e-mail ontvangen hebt. Zij gaan het verder onderzoeken maar kan langer duren dan normaal. Hopelijk weten zij een oplossing hiervoor te vinden! 

Dank voor je reactie, al heb ik er weinig tot geen vertrouwen meer in. Het moge duidelijk zijn waarom als je dit topic en het tijdsbestek terug leest.

Dit is een meer voorkomende klacht. Waarom er dan helemaal een “onderzoek” ingesteld moet worden is mij een raadsel. Of zitten de andere mensen, die deze klacht hadden, nog steeds met het probleem of zijn ze, wellicht nog een betere optie ook voor mij, uiteindelijk overgestapt naar een andere provider? 

 

 

En we zijn weer 4 dagen verder zonder enig bericht. Ik ben nu wel uiterst benieuw hoe de leverancier mijn probleem in de woonkamer bij hun op de zaak aan het onderzoeken is. 

Wat leven we toch in een wonderlijke wereld dat dat kan he? 

@Odido, vinden jullie het nu zelf ook niet beschamend worden? Lees dit topic eens terug. Dit valt toch niet meer uit te leggen? Of kunnen jullie ergens nog een excuus uit de smoesendoos toveren? De bodem daarvan is aardig in zicht lijkt denk ik. 

 

Het “mooie” is, ik wilde dus een klacht indienen over deze hele casus, maar dat kan dus nergens bij jullie. Ik zal daarom graag in contact komen met een leidinggevende die hier over gaat. Jullie hebben mijn gegevens dus ik hou mijn mailbox in de gaten. 

@BasvanHouten, hoe ga jij ondertussen, al opgegeven/zegt? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Christiaana, we hebben het uitgezet naar onze leverancier om dit te controleren. Dit kan wat langer duren dan normaal. Mijn excuses voor het ongemak! 

Gister avond heb ik tijdens het TV kijken de TV box weer 3x moeten resetten omdat het haperen te erg werd en het geluid na verloop van tijd weer helemaal wegviel. Of ik het geluid nu over de versterker of direct over de tv laat lopen maakt geen verschil.

Waarom sturen jullie niet gewoon een nieuw TV box naar ons op? Het is toch wel duidelijk dat de oorzaak van het haperen in de box zal moeten zitten? Na het resetten werkt het namelijk weer even goed zoals al 10x aangegeven.

Als ik op het onderzoek van de fabrikant moet wachten “wat langer duurt dan normaal” zit ik volgend jaar nog met hetzelfde probleem. 

Even over het “langer dan normaal verhaal", ik wacht nu al 2 maanden vanaf het ingaan van mijn contract op een actie vanuit jullie. Dus dat betekend dat ik nog minimaal 3 maanden moet wachten op überhaupt een reactie van de fabrikant?  

Ik ga binnenkort maar het contract met jullie ontbinden denk ik aangezien ik vanaf dag 1 niet de kwaliteit heb ontvangen die ik mag verwachten en actie hierop, als je het al een actie kunt noemen, van jullie beschamend is.

Reputatie 6
Badge +2

@Christiaana Ik begrijp je sentiment echt en als het kon had ik je uiteraard gelijk een nieuwe Mediabox gestuurd, maar dit zal het probleem niet oplossen. Gelukkig is het TV Team samen met de leverancier druk bezig om dit te onderzoeken en hier een oplossing voor te vinden. Oprecht bedankt voor al je geduld! 

En we zijn weer 4 dagen verder zonder enig bericht. Ik ben nu wel uiterst benieuw hoe de leverancier mijn probleem in de woonkamer bij hun op de zaak aan het onderzoeken is. 

Wat leven we toch in een wonderlijke wereld dat dat kan he? 

@Odido, vinden jullie het nu zelf ook niet beschamend worden? Lees dit topic eens terug. Dit valt toch niet meer uit te leggen? Of kunnen jullie ergens nog een excuus uit de smoesendoos toveren? De bodem daarvan is aardig in zicht lijkt denk ik. 

 

Het “mooie” is, ik wilde dus een klacht indienen over deze hele casus, maar dat kan dus nergens bij jullie. Ik zal daarom graag in contact komen met een leidinggevende die hier over gaat. Jullie hebben mijn gegevens dus ik hou mijn mailbox in de gaten. 

@BasvanHouten, hoe ga jij ondertussen, al opgegeven/zegt? 

@Christiaana het blijft een drama. Het bedrag is deze maand nog geïncasseerd, maar zodra er geen oplossing/verandering komt zal ik inderdaad ook mijn contract opzeggen. Problemen blijven zich opstapelen. Kan mij niet voorstellen dat wij de enige klanten zijn met deze klacht(en). 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @BasvanHouten, ik begrijp je reactie volkomen en mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Weet dat ons TV Team achter de schermen druk bezig zijn om dit op te lossen! Zodra we meer weten, zul je het direct van ons horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reageer