Skip to main content

heb sinds 6 weken t-mobile thuis en tot nu toe veel storingen zoals div tv zenders op zwart zoals sbs

alle rtl's - veronica en net 5  plus nog div andere, ned 1-2-3  werkte wel

ook valt dagelijks ongeveer 3 a 4 keer per avond het geluid plotseling weg dit voornamelijk bij

cloud opname.

heb een amino 7x tv-box en heb al alle door de community voorgestelde oplossingen geprobeerd

zoals hdmi kabel en ingang omgewisseld,opnieuw opstarten of terug naar fabrieks instell.

internet uitgang van modem verwisselt en ook een powerflip gaf geen resultaat.

weet verder geen mogelijke oplossingen meer

Hi @minifunske, heel goed dat je dit in dit topic aan de bel trekt! Ik had graag een andere ervaring gelezen, dus ik ga je hier direct bij helpen. Super dat je zelf al meerdere stappen hebt doorlopen om deze problemen op te lossen. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en hier zie ik de TV Box niet in terug. Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Als dit niet het geval is, dan raad ik je aan om de TV Box op deze manier aan te sluiten. Ook zie ik dat de ONT is uitgezet, klopt dat? Zou je deze weer aan kunnen zetten? 

Soms staat een TV Box verkeerd geregistreerd, namelijk met een ander klantnummer. Dit kan problemen veroorzaken, dus wil ik controleren of de TV Box wel goed geregistreerd staat. Kan je op de volgende manier checken welk TV-klantnummer jij hanteert en dit met mij delen in een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan check ik of dit met elkaar matcht:

  1. Menu > Account > Instellingen
  2. Over (onderaan) > Hier vind de klant het TV-klantnummer

Ook kan het zijn dat jij alleen de zenders ziet die als 'Favoriet' gemarkeerd zijn. Dit check je als volgt: 

  1. Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit. Je bent nu in de lijst met favorieten. Je kunt via de Exit-knop terugkeren naar het menu

Als je hierop terug zou kunnen komen en het blijkt dat zowel het TV-klantnummer de juiste is als dat de ‘favorieten’ uit staan, dan ga ik een verzoek indienen bij de technische dienst, zodat hier zo snel mogelijk een oplossing voor kan komen. Jij hoort namelijk van alle zenders te genieten. Daarnaast wil ik graag een verzoek indienen voor het wegvallende geluid bij Cloud Opnames. Hier probeert onze technische dienst al enige tijd een structurele oplossing voor te vinden, dus als jij mij van wat voorbeelden zou kunnen voorzien dan zou dat top zijn. Kan je aangeven op welke zenders/programma's jij dit issue ervaarde inclusief de datum/tijd? 

Ik hoor het graag van je, zodat ik verder aan de slag kan. Ik wil dit voor je fixen! ☘️


Hi @minifunske, zoals wij eerder in een privébericht hebben besproken, ben ik heel erg blij dat het probleem met de zenders die op zwart stonden is opgelost! Om tot een oplossing te komen voor het wegvallende geluid bij Cloud Opnemen, heeft de technische dienst nog meer concrete voorbeelden nodig. Zou je mij nog van de volgende informatie kunnen voorzien? Heb jij bepaalde handelingen uitgevoerd die het probleem voor kort even oplosten? Kan je de tijdstippen en datums doorgeven van bepaalde opnames met dit probleem? Wanneer heb jij deze oppnames bekeken? Heb jij concreet de naam van programma's/zenders van opnames met wegvallend geluid? Ik hoor het heel graag, zodat ik dit weer door kan spelen! 😊


Hi @minifunske, zojuist heb ik jou ook op de hoogte gebracht in een privébericht! Ik heb goed nieuws voor jou omtrent het wegvallende geluid bij Cloud Opnemen. De algemene fix voor dit issue is nabij. Er zijn dan ook geen concrete voorbeelden meer nodig en onze IT-afdeling is een algemene fix voor iedereen met dit probleem aan het ontwikkelen. Ik hoop hier deze week nog meer over te horen en dan deel ik dat hier gelijk. Het wordt dus niet individueel aangevlogen, maar algemeen. Ik houd je op de hoogte! 

 


Hi @minifunske, ik ben heel erg blij dat ik inmiddels kan melden dat het issue met het wegvallende geluid bij Cloud Opnames is opgelost! Kan jij aangeven of jij dit ook zo ervaart? Ik hoor het heel graag! 


Hallo, op 2 feb was het in ieder geval nog niet opgelost, had bij een cloud opname van

vi vandaag 3 x hinder van geluids uitval. ben benieuwd.


Hi @minifunske, dankjewel dat je dit laat weten! Bedoel jij 2 februari of 2 maart? In februari speelde dit nog, dus dat zou kloppen. Ervaar jij inmiddels dat jij probleemvrij bent? Ik hoor het graag! Het is wel goed om te melden dat het is opgelost bij Cloud Opnames die volledig zijn afgelopen en niet als je een uitzending kijkt die op dat moment nog bezig is. Dit is ook opgemerkt door onze technische dienst en dit kunnen wij niet gelijk oplossen. Dit zal worden verbeterd in een volgende update. 

Als advies zou ik willen meegeven om gebruik te maken van Terug Kijken als jij iets wil kijken wat op dat moment nog bezig is. Hier kan je ook bij veel zenders vooruitspoelen. Weet dat dit in ieder geval gesignaleerd is en dit gaat ook worden aangepakt!


Hoi Lisa,  excuseer mijn lompheid dit had inderdaad 2 maart moeten zijn, sorry


Haha geen probleem @minifunske! Heb jij dit na 2 maart nog eens ervaren of gaat het sindsdien goed? 🤞


ik heb inderdaad de laatste dagen geen problemen meer gehad


Yay, super! Dankjewel voor het aangeven en nog veel kijkplezier! ✨


Hallo Lisa,  de problemen zijn weer terug geluid is weer enkele keren weggevallen en j.l. dinsdag kon ik de zenders vanaf kanaal 4 t/m 10 niet ontvangen dus geen rtl, veronica, sbs, net5.. en dit heeft de emmer doen overlopen, ik kon rtl 7 niet ontvangen…… had geen kaartje kunnen bemachtigen om de wedstrijd Ajax-Benfica te kunnen zien. dus toen ontplofte ik, ik voel me door t-mobile aan het lijntje gehouden en daar MOET NU een einde aan komen, ik wil om te beginnen dat mijn tv-box ( amino model 7x ) wordt omgeruild omdat ik vermoed dat hier de fout inzit, werkt t-mobile niet mee dan betekent dat het einde van het abonnement. 

m.v.g.

fons steuten

doormanstraat 9

6004ch weert

klant nr BBS35265


Hi @minifunske, ik had echt ontzettend gehoopt dat de problemen defintief weg zouden blijven! Heel goed dat je gelijk deze update in dit topic hebt gedeeld. Weet dat wij jou zeker niet aan het lijntje houden, dus excuses dat jij dit zo ervaart. Zojuist ben ik een kijkje gaan nemen achter de schermen en heb ik een swap van de TV Box in orde gemaakt. Er komt dan ook een nieuwe TV Box jouw kant op, zodat je gelijk kunt testen of deze geheel probleemvrij is. Je kunt deze bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Geef jij hier een seintje, zodra deze nieuwe TV Box up and running is? Ik ben onwijs aan het duimen dat jij met deze nieuwe box direct een verbetering opmerkt!