Skip to main content

geluid tv box

  • 25 July 2024
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

Ik heb een heel zacht geluid als ik TV kijk. Het volume staat op 100 en nog is het nauwelijks te volgen.

ik heb geen google assistant dus eerdere “oplossingen” heb ik dus niks aan. Instellingen staan goed maar het geluid is en blijft bagger.

hoe kan ik dit oplossen?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @Beeteetje 

Ik help je graag verder, zodat je binnenkort weer kan genieten van optimaal geluid tijdens het TV kijken! 😊

Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie dat je gebruik maakt van de Mediabox. Mag ik vragen welke afstandsbediening je gebruikt? Je aangeeft geen Google assistant te hebben. Alle afstandsbedieningen van de Mediabox beschikken over de spraakfunctie. 

Na de laatste update van de Mediabox lijken er nog wat geluidsproblemen op te treden. Het geluidsniveau staat op 0 waardoor je geen geluid of zacht geluid kunt ervaren. We zijn hiervan op de hoogte en hebben dit teruggekoppeld aan de leverancier. Zij kunnen dit in bulk, van een afstandje, aanpassen in de Mediabox. Hiervoor dient je Mediabox wel AAN te staan. Staat hij UIT dan kunnen ze de change niet uitvoeren.

Wat kun je zelf hieraan doen? 

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dient de klant te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume 

Laat je mij weten hoe het precies zit en of bovenstaande stappen hebben geholpen? Ik sta klaar om je verder te helpen waar nodig! 

Opgelost, bedankt!

Reageer