Skip to main content

Ik heb een sonos playbar bij mijn samsung tv en tv van t mobile. Nou heb ik de afstandsbediening ingesteld zodat ik ook de tv kan aan en uit zetten en de source knop kan gebruiken maar voor het geluid geeft mijn tv dan aan de er externe geluidsboxen aangesloten zijn (klopt, sonos playbar) en kan ik dus het geluid niet aanpassen. Via de app van sonos kan ik de afstandsbediening wel voor het geluid instellen maar dan krijg ik nog steeds dat irritante bericht op mn tv.

Ik dacht misschien om mijn afstandsbediening te resetten en dan alleen de aan/uit knop en de source knop in te stellen voor mn tv en het geluid lukt dan via de app van sonos. 

Maar is dat mogelijk om alleen de aan/uit knop in te stellen? 

Hoi @Franksnip, super dat je een account aangemaakt hebt: welkom op de Community! 😄

Als ik het goed begrijp, maak je gebruik van een Sonos playbar waar je de audio over laat draaien. Nu wil je de T-Mobile afstandsbediening gebruiken om wel de tv aan en uit te kunnen doen, maar het geluid rechtstreeks via de Sonos app laten lopen, klopt dat een beetje?

In principe kun je óf de ab volledig koppelen, óf niet. Maar er zou een optie moeten zijn om het geluid extern via de app te laten gaan. Heb je daar geen optie voor in de geluidsinstellingen in de Sonos-app? 

 


Hoi @Jason,

Klopt bijna haha. Ik wil het geluid dat via de playbar loopt kunnen bedienen met de afstandsbediening van t-mobile.

Als ik de ab koppel met mijn samsung tv kan ik het geluid niet bedienen want dan geeft mijn tv aan dat het geluid via externe speakers loopt en dus een andere ab nodig heb

Ik kan in de app van sonos de t-mobile ab wel koppelen zodat ik het geluid van de playbar kan bedienen maar dan blijft mijn tv die irritante melding geven.


Als de T-Mobile afstandsbediening gekoppeld is aan de tv en de Sonos via HDMI-ARC verbonden is met de HDMI-ARC op de tv zou het zo moeten zijn dat de Sonos automatisch opstart als de tv word ingeschakeld, althans zo heb ik bij mijn Sony homecinema, het geluid van de tv is dan uitgeschakeld.

 


@BeMu,

De sonos start ook gewoon op als ik de tv aanzet maar de afstandsbediening wilt het geluid van de tv bedienen omdat hij aan de tv gekoppeld is en kan ik dus de afstandsbediening koppelen via de sonos app maar dan blijf ik die irritante melding op mn tv krijgen dat het geluid naar externe speakers gestuurd wordt.

 


@TAVL en @CrisTien Jullie hebben een hoop verstand van externe audio apparatuur: mag ik zo vrij zijn om jullie te verzoeken @Franksnip een handje te helpen? 😊 Thanks alvast! Volgens mij moet het goed mogelijk zijn, maar ik zie eventjes de juiste oplossing nog niet, sorry!