Skip to main content

Inmiddels al ruim 5 weken bezig met het oplossen van het probleem, maar tot op heden nog geen vooruitgang!

In eerste instantie liep het geluid achter op het beeld. Na een volledige reset door Odido liep het geluid voor op het beeld. Iemand die dit probleem herkent?

De televisie werkt via bekabeld internet. Het is een Panasonic TX-55MZ800E Oled TV.

Welkom op onze community! @Gommans 

Ik kijk graag nogmaals met je mee. Ik wil graag een werkende oplossing, zodat je kan genieten van TV! 

Wil je eens proberen om de geluidsinstellingen te wijzigen en Dolby uit te zetten?

Mocht dit niet werken dan kun je eens proberen om de bitrate aan te passen. Dit doe je zo:

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.

Indien dit het probleem niet verhelpt, wil je mij dan een filmpje sturen? Je kunt dit in dit topic met mij delen middels een WeTransfer link. Ik zet dit dan direct door naar mijn collega’s van de Back Office en het TV Team! 

Laat je het mij weten als ik nog iets anders voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om je verder te helpen! 


Welkom op onze community! @Gommans 

Ik kijk graag nogmaals met je mee. Ik wil graag een werkende oplossing, zodat je kan genieten van TV! 

Wil je eens proberen om de geluidsinstellingen te wijzigen en Dolby uit te zetten?

Mocht dit niet werken dan kun je eens proberen om de bitrate aan te passen. Dit doe je zo:

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.

Indien dit het probleem niet verhelpt, wil je mij dan een filmpje sturen? Je kunt dit in dit topic met mij delen middels een WeTransfer link. Ik zet dit dan direct door naar mijn collega’s van de Back Office en het TV Team! 

Laat je het mij weten als ik nog iets anders voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om je verder te helpen! 

Hierbij het Wetransfer linkje met enkele beelden. Het filmpje van het journaal is al bij jullie bekend, maar hierop tot op heden nog geen reactie of oplossing ontvangen.

https://we.tl/t-j4yJ8KaPi8

 


Hey @Gommans, ik heb de beelden bekeken maar ik zie geen vertraging. Ik heb mijn team ook laten controleren en zij zien het ook niet op de filmpjes. Dit ziet er allemaal goed uit.


Wat jammer dat jullie het probleem niet erkennen!!

Bij deze nogmaals een filmpje waarbij het duidelijker zichtbaar is. Hopelijk zien jullie het hier wel. Kijk hier vooral ook naar de lippen van de personen, want de uitspraak komt niet overeen met het geluid dat je hoort.

https://we.tl/t-3G6W7UdIyC

 


In je eerste upload zie ik het ook maar op je 2e is het echt overduidelijk.


Nou, ik heb dat filmpje ook even bekeken en je moet wel veel fantasie hebben om de “niet sync” te zien/horen..  Ik gebuik zelf ook de Odido app en daar is het geluid ook prima.  Als je het storend blijft vinden dan zou je ook een TV decoder/kastje van Odido kunnen gaan proberen. 


Nou, dan zou ik snel een afspraak maken bij de huisarts want dan zit er iets niet goed bij je... Heb het net aan 3 mensen laten zien en die zien het overduidelijk. 


Hey @Gommans, op RTL 4, Gtst en het laatste filmpje zie ik het ook maar wel heel erg nihil. Dit lijkt op een vertraging van je internet en niet per sé op desych issues. Nu zie ik een lichte verhoging op de demping van het ONT. Ervaar je zelf verbindings issues op andere apparaten of dat niet? Zou je eens een speedtest willen uitvoeren om te kijken of die wel goed is? Op welke poort zit de tv aangesloten op het modem?

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 


Hey @Gommans, op RTL 4, Gtst en het laatste filmpje zie ik het ook maar wel heel erg nihil. Dit lijkt op een vertraging van je internet en niet per sé op desych issues. Nu zie ik een lichte verhoging op de demping van het ONT. Ervaar je zelf verbindings issues op andere apparaten of dat niet? Zou je eens een speedtest willen uitvoeren om te kijken of die wel goed is? Op welke poort zit de tv aangesloten op het modem?

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Beste Tommie,

Fijn dat je ziet dat het geluid en beeld niet synchroon lopen. De tv is bij poort LAN4 aangesloten op het modem. Over het algemeen heb ik geen verbindingsproblemen ondervonden. Alleen vanmiddag, rond 12.00/12.30 uur, waren er verbindingsproblemen, begreep ik van mijn partner. Er was toen ‘verbonden zonder internet’.

Helaas kan ik geen internetkabel op mijn laptop aansluiten, omdat deze geen poort hiervoor heeft.

Hieronder volgen daarom de printscreens op basis van de wifi. Hopelijk kun je hier iets mee.

 


Dat ziet er voor wifi in ieder geval goed uit @Gommans, echter zie ik op poort 4 niks aangesloten, alleen op 2 en 3. Als je naar de internet instellingen gaat op je tv, geeft hij dan aan dat je draadloos of bekabeld verbonden bent? Kan je eens een andere kabel en poort proberen? 


Dat ziet er voor wifi in ieder geval goed uit @Gommans, echter zie ik op poort 4 niks aangesloten, alleen op 2 en 3. Als je naar de internet instellingen gaat op je tv, geeft hij dan aan dat je draadloos of bekabeld verbonden bent? Kan je eens een andere kabel en poort proberen? 

Bijzonder dat je hem niet ziet. Lampje bij LAN4 brandt gewoon. Ik heb de tv nu overgestoken op LAN1. Tv geeft aan bekabeld te zijn. Ik kan geen andere kabel proberen. Ik heb deze niet in huis en de kabel van nu ligt vanuit de meterkast via de kruipruimte naar de woonkamer. Deze ga ik niet zomaar vervangen.


Ik heb je een UTP-kabel opgestuurd @Gommans, zou je die dan kunnen uittesten?  


Ik heb je een UTP-kabel opgestuurd @Gommans, zou je die dan kunnen uittesten?  

Inmiddels de UTP-kabel geprobeerd, maar heeft geen effect op het geluid. Kabel wederom aangesloten op LAN1. Het lijkt zelfs alsof de beeldkwaliteit slechter is geworden.


Dat is wel vreemd @Gommans, kan je de volgende settings eens proberen?

 

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

 


Dat is wel vreemd @Gommans, kan je de volgende settings eens proberen?

 

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

 

Wij hebben geen Mediabox en kan ook bovenstaande dingen nergens vinden.

Ik zie de volgende dingen bij de geluidsinstellingen van de tv. Misschien dat je hier iets mee kunt.

 


@Gommans, ah dit zijn inderaad de stappen voor de Mediabox. Als ik je goed begrijp, maak je dan ook gebruik van onze Odido app voor smart tv? Ook zou je op de meeste tv’s zelf een optie moeten hebben met Passthrough. Deze zie ik niet zo snel staan. Wel ben ik benieuwd wat het knopje Digitale uitvoervertraging doet. Heb je deze al geprobeerd om aan te passen? Ik ben benieuwd!


Reageer