Skip to main content

Op kanaal 11 loopt het geluid niet synchroon (geluid loop achter) met het beeld op de nieuwe tv-box. Ook het aanzetten van de pass-through helpt niet.

Hi @Edward van der Veen, het is niet toegestaan om meerdere topics over hetzelfde probleem te starten. Ben je niet bekend met onze huisregels? Neem ze dan gerust een keertje door:  

Ik heb gereageerd in je andere topic. Bij deze sluit ik dit topic.

Hi @Edward van der Veen. Ik heb het topic weer voor je opengezet. Het probleem met desync is bij ons bekend en we ontvangen graag meer voorbeelden ook om dit goed te kunnen onderzoeken. Momenteel loopt het geluid en beeld bij mij wel synchroon op de Mediabox op kanaal 11. Nu heb ik wat specifieke info nodig zodat dit verder onderzocht kan worden door ons tv team. Zou je dit voor mij in willen vullen? 

Software Firmware Mediabox:

Voorbeeld Zender: 

Tijd (belangrijk welk tijdstip om logging te vinden van het probleem):

Programma EPG:

Dolby dolby yes or no:

External Soundsystem Soundbar or 5,1?:

Alvast heel erg bedankt!

Hi @Edward van der Veen. Ik heb het topic weer voor je opengezet. Het probleem met desync is bij ons bekend en we ontvangen graag meer voorbeelden ook om dit goed te kunnen onderzoeken. Momenteel loopt het geluid en beeld bij mij wel synchroon op de Mediabox op kanaal 11. Nu heb ik wat specifieke info nodig zodat dit verder onderzocht kan worden door ons tv team. Zou je dit voor mij in willen vullen? 

Software Firmware Mediabox: 12.8.3939

Voorbeeld Zender: NPO1, rtl-z, maar eigenlijk alle zenders

Tijd (belangrijk welk tijdstip om logging te vinden van het probleem): 13:00, maar eigenlijk altijd

Programma EPG: ?

Dolby dolby yes or no: Beiden. Ook geprobeerd met en zonder pass-through, met is iets beter.

External Soundsystem Soundbar or 5,1?: B&O televisie met b&o externe en interne speakers, geen 5.1

Alvast heel erg bedankt!

Ik heb voor het testen ook nog:

• de ont, en de router en switches gereset
  • de mediabox van de stroom gehad en opnieuw opgestart
  • Gekeken naar de lipsync op npo 1 op de app, die loopt wel synchroon.

Hi @Edward van der Veen. Ik heb het topic weer voor je opengezet. Het probleem met desync is bij ons bekend en we ontvangen graag meer voorbeelden ook om dit goed te kunnen onderzoeken. Momenteel loopt het geluid en beeld bij mij wel synchroon op de Mediabox op kanaal 11. Nu heb ik wat specifieke info nodig zodat dit verder onderzocht kan worden door ons tv team. Zou je dit voor mij in willen vullen? 

Software Firmware Mediabox: 12.8.3939

Voorbeeld Zender: NPO1, rtl-z, maar eigenlijk alle zenders

Tijd (belangrijk welk tijdstip om logging te vinden van het probleem): 13:00, maar eigenlijk altijd

Programma EPG: ?

Dolby dolby yes or no: Beiden. Ook geprobeerd met en zonder pass-through, met is iets beter.

External Soundsystem Soundbar or 5,1?: B&O televisie met b&o externe en interne speakers, geen 5.1

Alvast heel erg bedankt!

Ik heb voor het testen ook nog:

• de ont, en de router en switches gereset
  • de mediabox van de stroom gehad en opnieuw opgestart
  • Gekeken naar de lipsync op npo 1 op de app, die loopt wel synchroon.

PS voor de duidelijkheid. Het geluid komt EERDER binnen dan het beeld!!

Vandaag sync weer slecht op kanaal 11 (rtl-z). De hele dag, passthrough aan, ac3 aan.

Hi @Edward van der Veen , ik heb de voorbeelden doorgezet, dank je wel voor het sturen! Voor NPO1 is dit voor nu opgelost. Ervaar je dit ook zo? Voor RTLZ heb ik dit ook doorgezet!

Op npo 1 loopt het geluid nu nog steeds iets voor op het beeld.

12:00 vandaag. Npo2 journaal geluid loopt voor op beeld. Ac3 en passthrough aan.

Hi @Edward van der Veen , ik heb de voorbeelden doorgezet, dank je wel voor het sturen! Voor NPO1 is dit voor nu opgelost. Ervaar je dit ook zo? Voor RTLZ heb ik dit ook doorgezet!

Ook vandaag weer op alle zenders die ik keek geluid voor beeld Ook op NPO1. Hoe kan ik jullie helpen dit op te lossen? Video's maken, praten met de techies. Zeg het maar…….

Hoi @Edward van der Veen, heel erg bedankt! Mijn collega Demi heeft dit doorgezet en dit wordt onderzocht. Zodra er meer informatie bekend is, zul je het van ons horen! Groetjes, Ishana

Vandaag 1400 weer stevig lipsync issue op kanaal bbc world news 242

Is hier al voortgang op. Lipsync issues zijn nog altijd zeer storend!!!

Hoi @Edward van der Veen, heel erg bedankt! Mijn collega Demi heeft dit doorgezet en dit wordt onderzocht. Zodra er meer informatie bekend is, zul je het van ons horen! Groetjes, Ishana

Inmiddels een maand verder. Nog steeds hetzelfde issue…..

Hey @Edward van der Veen, op dit moment kan ik je meegeven dat we een oplossing voor dit issue aan het testen zijn! Hopelijk later meer info hierover. 

We zijn weer een tijd verder. Ik zag op een andere post dat de reactie van Odido was dat eea opgelost is omdat er geen nieuwe voorbeelden binnenkomen. Dit komt denk ik omdat mensen het opgeven, omdat er toch niets verbetert!. Ik heb nog steeds lipsync issues, op alle kanalen en op alle tijden. RTL-Z is daarvoor bij mij een goed voorbeeld, omdat de nieuwslezer in beeld is en je dan eea goed kunt zien. En nee, svp niet weer om een tijd en zender vragen, dit speelt ALTIJD, zender RTL-Z, zowel op de app als via de mediabox, en zowel op stereo als niet.

Dit zouden jullie toch zelf ook moeten kunnen zien? De oplossing zou 3 maanden geleden worden getest……..

Hi @Edward van der Veen, excuus dat je hier nog steeds last van hebt. Voor veel klanten is dit opgelost na de laatste software update. Als het nog speelt, dienen we dit individueel op te pakken en heb ik inderdaad weer exacte voorbeelden nodig. Ik hoop dat je deze wilt aanleveren, dan maak ik meteen een ticket aan en zorg ik dat het TV team hiernaar kijkt. Dankjewel!

17:38 RTL-Z lipsync issue

Hoi @Edward van der Veen, super bedankt! Ik ontvang graag twee voorbeelden, dus nog één in jouw geval. Ik hoor graag wanneer en op welke programma + zender je dit ervaart. Ook hoor ik graag of je op dat moment iets doet met de Mediabox/afstandsbediening. Dan kunnen ze sneller tot een oplossing komen! Groetjes, Ishana

Rtl-z nu 17:32

Hoi @Edward van der Veen, super bedankt voor je informatie! Ik ben dan alleen nog benieuwd of je weet op welke programma dit gebeurde en of je op dat moment iets doet met de Mediabox/afstandsbediening. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Het nieuws, en ik deed niets met de box of afstandsbediening

Hoi @Edward van der Veen, heel erg bedankt voor alle informatie tot dusver, ondanks dat het al lang duurt waarderen we heel erg de puzzelstukjes die je kan aanleveren! Ik heb alle informatie gebundeld en in een verslag doorgezet naar onze technische dienst. Ik verwacht dat we volgende week verder zijn in het onderzoek en we zullen je op de hoogte stellen zodra er meer bekend is.

Ik ga voor je duimen dat we snel de speld in de hooiberg vinden, ik zie je graag weer binnenkort genieten! 

Reageer