Skip to main content

geluid en beeld lopen niet synchroon


Zoals velen bij Odido lopen bij mij beeld en geluid niet synchroon. Geluid rechtstreeks via tv is geen probleem maar heb geluid al jaren via Onkyo stereo set lopen en dat geeft problemen. Hiervoor bij Ziggo en KPN liep alles vlekkeloos. Op zelfde manier aangesloten. Naast dat het geluid altijd niet geluid loopt, valt er ook regelmatig het geluid uit. Dan door verschillende keren alles uit en aan te zetten is er weer geluid, maar dan ook nog steeds niet synchroon. Heb mediabox, modem, zelfs stereo set al regelmatig gereset. Software is ook op alle systemen bijgewerkt.

Het is zeer irritant dat dit al zo lang speelt en dat ik blijkbaar niet de enige ben dit deze probleem heeft. Wat is de status van dit probleem??

48 reacties

 

 

Dit probleem, waar het TV team dus druk mee bezig is, loopt al bijna 2 jaar. Even een greep uit jullie community issues

Reputatie 7
Badge +9

Zou je mij nieuwe voorbeelden kunnen aanleveren @bartholomeusjames? Dan ga ik het nog een keer doorzetten voor je zodat we het hopelijk voorgoed kunnen oplossen!

  1. Op welke zender doet dit probleem zich voor?:
  2. Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde:
  3. Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei?:
  4. Ben je met Wifi verbonden of bekabeld?:
  5. Op welk apparaat ervaar je het issue?:
  6. Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide?:
  7. Wat is de firmware versie (Mediabox) of software versie (app):
  8.  Heb je extern audio apparatuur (zoals een soundbar):
  9. Staat Dolby aan in de audio instellingen?:

 

Serieus Tommie, meen je dit nou?! Hou toch op

Reputatie 7
Badge +9

Het komt de laatste tijd bijna niet meer voor @bartholomeusjames. Zonder voorbeelden kan ik het niet opnieuw inschieten en kunnen we het niet oplossen.  

  • Op welke zender doet dit probleem zich voor? Alle zenders, publiek en commercieel, binnen/buitenland
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde Op elk moment van de dag
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei? Allebei
  • Ben je met Wifi verbonden of bekabeld? Bekabeld
  • Op welk apparaat ervaar je het issue? Op de tv via de mediabox Odido
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide? Nvt
  • Wat is de firmware versie (Mediabox) of software versie (app) v12.8.4410 (Mediabox)
  •  Heb je extern audio apparatuur (zoals een soundbar) Ja
  • Staat Dolby aan in de audio instellingen? Nee

 

4/6/2024
13:51u
NPO2
Op de spoed

Reputatie 7
Badge +9

Dankjewel @bartholomeusjames, ik heb het toegevoegd aan het ticket! 

En we zijn weer een week verder...

Reputatie 7
Badge +3

@bartholomeusjames Ik ben meteen gaan kijken of er al meer bekend is, maar ik zie in de laatste update (06-05) staan dat dit is doorgezet naar het gespecialiseerde team voor verder onderzoek. Ik durf op dit moment niet te zeggen wanneer dit onderzoek is afgerond. 

En we zijn weer een week verder en er is weer helemaal niets veranderd

Reputatie 7
Badge +3

@bartholomeusjames Ik ben meteen weer opnieuw gaan kijken, maar het probleem is nog steeds in onderzoek. Ik heb aan mijn collega’s gevraagd of ze misschien al iets meer weten, maar tot nu toe is er nog geen extra informatie. Ik had je graag anders verteld, maar op dit moment is het echt afwachten op het onderzoek. 

 

Kreeg deze afgelopen woensdag

 

 

???

Nog steeds hetzelfde verhaal, geen r*&^&t veanderd

 

En weer een week verder

Reputatie 6
Badge +3

Hi @bartholomeusjames, goed dat je dit aangeeft! Heb je misschien een voorbeeld voor mij waarmee ik het ticket kan heropenen? Het zou namelijk opgelost moeten zijn volgens de technische dienst en zij hebben dit niet meer gezien tijdens het testen. Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Ongelooflijk dit

 

  • Op welke zender doet dit probleem zich voor? Alle zenders, publiek en commercieel, binnen/buitenland
  • Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde Op elk moment van de dag
  • Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei? Allebei
  • Ben je met Wifi verbonden of bekabeld? Bekabeld
  • Op welk apparaat ervaar je het issue? Op de tv via de mediabox Odido
  • Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide? Nvt
  • Wat is de firmware versie (Mediabox) of software versie (app) v12.8.4410 (Mediabox)
  •  Heb je extern audio apparatuur (zoals een soundbar) Ja
  • Staat Dolby aan in de audio instellingen? Nee
  • Systeem heeft de laatste updates

 

26/6/2024
11:27u
NPO1 NOS Journaal
 

“Het zou namelijk opgelost moeten zijn volgens de technische dienst”

 

Heb net met jullie klantenservice gebeld en gevraagd hoe het nu zit met het niet synchroon lopen van beeld en geluid: de medewerker van klantenservice vertelde dat op jullie intranet staat vermeld dat al 4 maanden dit probleem bekend is en nog niet is opgelost. Kortom, wat jij mij mailt klopt simpelweg. Ben dus weer afgescheept met het zoveelste slechte antwoord van Odido

Gisteravond in mijn mailbox

 

't is toch om te janken dit

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bartholomeusjames het probleem is door de technische dienst afgemeld, omdat er geen nieuwe voorbeelden meer binnen kwamen dat het niet werkte en ook met het herproduceren kwam het probleem niet meer naar voren. Gezien het bij jou toch niet is opgelost, heb ik het nu opnieuw voor je doorgezet! Hopelijk kan het euvel nu wel echt gevonden en opgelost worden ook bij jou. Mocht je eventueel ook in de gelegenheid zijn om een filmpje te maken waarop het probleem duidelijk te zien is, wil dit ook vaak helpen om het te versnellen!

En weer een week verder

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @bartholomeusjames, ik heb het direct nagekeken voor je! Onze technische dienst heeft dit doorgezet naar de Technical Service Desk. Deze afdeling houdt zich bezig met complexere netwerkissues en storingen. Weet dat er met man en macht wordt gewerkt voor een oplossing voor jou. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Nu we al zo lang bezig zijn wil ik graag mijn nieuwe mediabox omruilen voor de vorige, oudere versie. Wellicht dat dit een tijdelijke oplossing is. Het is het proberen waard want het begint echt knap irritant (...) te worden.

Reputatie 1

Hi @bartholomeusjames het probleem is door de technische dienst afgemeld, omdat er geen nieuwe voorbeelden meer binnen kwamen dat het niet werkte en ook met het herproduceren kwam het probleem niet meer naar voren. Gezien het bij jou toch niet is opgelost, heb ik het nu opnieuw voor je doorgezet! Hopelijk kan het euvel nu wel echt gevonden en opgelost worden ook bij jou. Mocht je eventueel ook in de gelegenheid zijn om een filmpje te maken waarop het probleem duidelijk te zien is, wil dit ook vaak helpen om het te versnellen!

Hoezo geen voorbeelden? Zie bv mijn post over RTL-Z. Ik denk dat je geen voorbeelden meer krijgt omdat mensen het opgegeven hebben…...

Reputatie 7
Badge +5

Hi @bartholomeusjames, dat kan! Ik kan je terugzetten naar de Aria 7x. Het onderzoek zal dan echter wel stoppen, omdat je geen gebruik maakt van de Mediabox en het gebruik dus niet kan worden gemonitord. Als je dit wilt, regel ik dit natuurlijk wel. @Edward van der Veen voor jou is dit ook een optie. Check ook de reactie in het andere topic die je bent gestart!

Goedenavond ik heb dit probleem ook al sinds de nieuwe mediabox er is. Ik heb al diverse malen telefonisch kontakt hierover gehad. Om 1 vraag te beantwoorden: het gaat om alle zenders maar ook netflix en andere streamings diensten die ik via de media box wil bekijken. De laatste x dat ik belde zou ik terug gebeld worden.  Ik ben nu 3 weken verder en nog steeds niet terug gebeld. Dit heeft mij besloten om te gaan kijken naar een andere provider. En neem van mij maar aan dat ik een hele boel klanten meteen mee neem Mijn huis telt al 3 abbonementen en ik heb destijds nog zo'n 20 mensen tmobile thuis aanbevolen. Al deze mensen ondervinden dezelfde probleem.  In dit topic zie ik continue dezelfde vraag van jullie maar een oplossing is er niet. De service die jullie bieden sinds het odido is geworden is zoveel slechter geworden. Jullie horen een product te leveren die 100 procent werkt. Ik verwacht daarom ook  met terugwerkende kracht een bijhoorlijke compensatie in de abbonements kosten, aangezien jullie product niet voldoet aan de kwaliteit  

Zo snel mogelijk overstappen Sidney-c. En daarna wil ik nooit meer iets met Odido te maken hebben. Helemaal klaar met die ellende

Reageer