Hi @elwin68 Ik help je graag verder en super dat je zelf al een workaround hebt gevonden!
- Heb je dit op specifieke zenders/programma’s of is dit random? En heb je dit op de TV Box of bijvoorbeeld via de smart-tv of onze mobiel TV Anywhere app?
- Wat bedoel je precies met er kan geen andere zender gekozen worden? Kan je dan niet scrollen door de zenders? Krijg je eventueel nog een foutmelding ook als je van zender dan probeert te switchen? Mocht je ook een foto kunnen maken van wat je dan precies ziet, zou ook top zijn.
Ik hoor het graag, zodat ik het kan doorzetten naar onze tv-specialisten!
Hi @Demi
1.
Het probleem komt naar voren bij gebruik van de tv-box. De andere opties gebruik ik op dit moment niet.
Ik heb niet specifiek bijgehouden bij welke programma's/zenders het voorkomt, dit zal ik vanaf nu doen. Ik kan mij minimaal 2 verschillende zenders herinneren de laatste 2 weken, waaronder Pitbulls and parolees op Animal Planet.
2.
Ik ben een cloud-opname aan het kijken en ben hiermee klaar. Op dat moment sta ik nog in het scherm 'Mijn opnames'. Ik wil weer een gewone tv-zender bekijken en ga hiervoor m.b.v. de 'terug'-knop op de ab terug naar de laatste tv-zender. Vervolgens wil ik een andere zender bekijken en druk op de desbetreffende numerieke knop op de ab. Hierop is geen reactie.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Groet,
Elwin
Hi @Demi
Vanavond deden beide problemen zich weer voor.
1. Opname film 'Chalet girl' op rtl8 later teruggekeken. Op ongeveer 3/4 viel het geluid weg maar het beeld liep door.
Na stoppen met kijken en opnieuw starten opnieuw bekijken opname was het geluid weer aanwezig.
2.
Na bekijken van 2 opnames deze verwijderd, vervolgens met 'terug-knop' weer naar de tv. Daarna een andere zender geprobeerd te selecteren met de ab. Het blauwe lampje op de tv-box knippert wel dus de ab werkt wel. De geselecteerde zender verschijnt echter niet en de reeds actieve zender blijft actief. Zowel de numerieke toetsen als de knoppen 'volgende zender' en 'vorige zender' geeft geen reactie.
Vanavond de knop 'sluiten' gebruikt en daarna kon er wel weer een nieuwe zender worden geselecteerd met de ab.
Ik hoop dat het bovenstaande duidelijkheid schept.
Groet,
Elwin
Hi @elwin68, super fijn dat jij hier zulke duidelijke aanvullingen hebt geplaatst! Ik wil je graag laten weten dat ik een verzoek heb ingediend voor onze technische dienst om deze issues aan te pakken. De komende dagen houd ik het onderzoek goed in de gaten, zodat ik alle updates hier met je kan delen. Ik hoop dat de oplossing snel aan het licht komt, zodat jij weer zonder issues van Cloud Opnemen kunt genieten.
Zou je enkel nog aan mij kunnen laten weten ter dubbelcheck of het bij het eerste probleem niet gaat over opnames die op dat moment nog bezig zijn? Alle issues met wegvallend geluid zijn namelijk een tijdje terug verholpen. Echter geldt dit niet als je een uitzending kijkt die op dat moment nog bezig is. Dit is ook opgemerkt door onze technische dienst en dit kunnen wij niet gelijk oplossen. Dit zal worden verbeterd in een volgende update. Bij jou heb ik echter het idee dat het daarentegen toch om opnames gaat die al zijn afgelopen. Klopt dat?
Hi @Lisa
Dank voor de update.
Het probleem met wegvallend geluid doet zich voor bij zowel opnames die zijn afgelopen als opnames die nog bezig zijn.
Groet,
Elwin.
Kijk, toppie dat je dit nog hebt kunnen doorgeven! Helemaal helder zo @elwin68. De technische dienst gaat er induiken en ik houd je op de hoogte!
Hi @elwin68, het is alweer even geleden dat wij contact hebben gehad! Ik wil heel graag van je weten of jij probleemvrij bent sinds je de nieuwe TV Box hebt ontvangen. Kan je dit laten weten? Ik hoop het enorm!
Hi @Lisa
1.
Het probleem met geluidsverlies tijdens terugkijken van een opname heb ik niet meer gehad. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik zeer weinig opnames heb terug gekeken de laatste tijd.
2.
Dit probleem doet zich nog wel voor.
Ik hou het de komende tijd in de gaten.
Groet,
Elwin
Hoi @elwin68, fijn dat punt 1 opgelost lijkt! Hou het zeker in de gaten de komende tijd, anders sta ik voor je klaar. Ik begrijp dat punt 2 nog blijft. Wil je het modem en de TV Box eens van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen. Laat het weten!
Hoi @Cheyenne
Ik heb de herstart uitgevoerd.
Aangezien het probleem zich niet constant voordoet kan ik het op dit moment niet reproduceren.
De komende tijd ga ik het in de gaten houden.
Groet Elwin
Hi @elwin68 ,
We horen het graag of het probleem nog steeds de kop op steekt! Wanneer het onverhoopt toch nog gebeurt, trek vooral aan de bel. Dan kunnen wij voor je aan de slag om het probleem op te lossen.