Skip to main content

Geen Viaplay activatiecode ontvangen

• 26 februari 2025
  • 6 reacties
  • 49 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo,

Heb heel veel moeite gedaan om contact te krijgen met Viaplay over een missende activatiecode om mijn account te activeren:

Telefoonnummer; geen toegang in het buitenland (waar ik nu ben).

Chatbot: helpt me niet, verwijst me naar adviseurs die niet beschikbaar zijn. Of een telefoonnummer dat dus niet werkt.

Email support: formulier ingevuld en krijg geen bevestiging dat het verzoek is ontvangen.

Chatbot: geeft geen enkel zinnig antwoord.

Email: heb wel een contract met bevestiging dat ik ESPN + Viaplay heb, maar geen losse email met viaplay activatie info.

De link kan ik volgen. Daar heb ik alle info, behalve de activatiecode.

Echt om gek van te worden dat dit NIET netjes geregeld kan worden. Kan een Odido mod me hier even op weg helpen? De f1 testdagen zijn al onderweg. 

Hartelijk dank!

Uitgelichte reactie

28 februari 2025

Goed dat je onze community hebt gevonden en via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Sorry dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wil genieten van Viaplay. Ik help je natuurlijk graag verder! ​@MRius 

Wanneer het contract is ingegaan, ontvang je van ons een e-mail met de instructies om je Viaplay account te activeren. In jouw Mijn Odido omgeving kun je vervolgens een Viaplay account aanmaken. Op dit moment kan ik alleen nog niet met je meekijken waar in het proces jij je bevindt. Ik kijk natuurlijk graag met je mee! 

Wil je nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) in je community profiel zetten? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk voor je aan de slag. 

Geef je mij een seintje als het is gelukt? Ik sta paraat!

6 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4146 reacties
  • 28 februari 2025

Goed dat je onze community hebt gevonden en via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Sorry dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wil genieten van Viaplay. Ik help je natuurlijk graag verder! ​@MRius 

Wanneer het contract is ingegaan, ontvang je van ons een e-mail met de instructies om je Viaplay account te activeren. In jouw Mijn Odido omgeving kun je vervolgens een Viaplay account aanmaken. Op dit moment kan ik alleen nog niet met je meekijken waar in het proces jij je bevindt. Ik kijk natuurlijk graag met je mee! 

Wil je nog de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) in je community profiel zetten? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk voor je aan de slag. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 februari 2025

Hoi Teresa,

Het ding is; het contract is al maanden geleden ingegaan maar die email voor Viaplay activatie heb ik nooit gehad. Wel een bevestigingsemail met de Odido overeenkomst.

Terwijl ESPN wel werkt op mijn Odido TV (app). En ik zie in Odido online in mijn contract ook dat ESPN+Viaplay al actief is.

Ik zal die gegevens direct invullen in mijn profiel, zodat je mee kunt kijken. Alvast bedankt.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 februari 2025
Teresa van Odido schreef:

Heb de gevraagde details in mijn account gezet. Kun je de viaplay activatie mail opnieuw laten sturen, met die activatiecode?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 28 februari 2025

Super, dankjewel! ​@MRius 

Ik heb je de e-mail gelijk opnieuw gestuurd. Echter heb je geen activatiecode nodig. In jouw Mijn Odido kun je jouw Viaplay account activeren. Dit doe je door in te loggen op de webversie > Overzicht > Vervolgens staat hier ‘Account activeren’. Onder het kopje Abonnementen > TV krijg je ook een oranje blok te zien met ‘Viaplay activeren’. Als je hier op klikt, wijzen de vervolgstappen vanzelf. 

Laat je mij weten of het is gelukt? Ik wens je alvast veel kijkplezier! 😀

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 februari 2025

Hi Terese,

Dankjewel.

Die email had ik al gehad, maar mist de activatiecode. Dit staat er:

Activeer Viaplay
Je kunt bijna genieten van premium live sport zoals Formule 1, Bundesliga en darts. Maar ook de leukste films en series. Activeer nu je Viaplay account via Mijn Odido en zet daarna de Viaplay app op je favoriete apparaten. Meer weten over het gebruik van Viaplay? Ga dan naar odido.nl/viaplay.

Inloggen op de webversie, Daar zie ik idd al die tijd al de ‘account activeren’ functie, maar dan moet ik een keuze maken voor een provider (Odido Internet + TV) en daarna kan ik niet verder zonder de activatiecode!

Sorry, maar dit is super frustrerend.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4146 reacties
  • 4 maart 2025

@MRius Sorry dat jouw bericht nog niet is beantwoord, het is op dit moment drukker dan normaal. Ik help je natuurlijk gelijk verder! 

Ik snap goed dat dit frustrerend is, ik wil dat je weer kan genieten van Viaplay. Komt goed! 

Wil je eens bij activatiecode je Klantnummer invullen? Je kunt deze vinden in jouw Mijn Odido omgeving of op je facturen. Ik heb je ook een privébericht gestuurd met je Klantnummer.

Laat je mij weten of het is gelukt?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen