Hi @TBvdk, allereerst welkom hier op de Community! Ik wil je hier heel graag mee helpen. Top dat jij zo helder toelicht wat er speelt. Ik geef je graag meer duidelijkheid:
- Super dat het wisselen van de zenders helemaal goed werkt! Het klopt inderdaad dat jij het volume niet kunt veranderen op de TV Box wanneer de afstandsbediening gekoppeld is met jouw tv. Wat jij zegt klopt dus helemaal, want de tv-speaker staat op dat moment uit en de soundbar is dan gekoppeld. Ik wil je graag doorverwijzen naar dit kennis artikel. Als jij het geluid op de TV Box wilt regelen, dan dien jij de afstandsbediening weer te resetten. Ik wil je daarvoor graag doorverwijzen naar dit kennis artikel waar wij aan je toelichten hoe jij dit kunt doen:
- Wat betreft jouw tweede punt; super goede vraag van je! Ik kan mij helemaal voorstellen dat drie afstandsbedieningen iets te veel van het goede zijn. Hiervoor wil ik je graag naar dit topic sturen om de tip van @BeMu te proberen.
Laat jij aan mij weten of jij hiermee uit de voeten kunt en of de tip van BeMu voor jou de oplossing heeft geboden? Ik hoor het heel graag van je. Mocht jij hier nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Dan help ik je graag verder!
Hoi @Lisa ,
bedankt voor je antwoord!
- Het resetten van de afstandsbediening was al een tijdje gelukt, dat is geen probleem.
- Wat de oplossing betreft in dit topic, ik denk niet dat topicstarter echt geholpen was in dit geval. Het ontbreken van een optische uitgang in de TV-box is voor veel klanten een gemis.
Het aansluiten van een HDMI-kabel zoals @BeMu ook opperde is bij mij helaas geen optie, want mijn soundbar heeft geen HDMI.
Maar, er is ook goed nieuws. Via twitter heb ik contact gehad met Demi en die gaf de volgende tip:
Zou je het geluid willen aanpassen in de instellingen naar stereo? Instructie TV T-Mobile: Menu > Account > Instellingen Audio & ondertiteling > Zender Audio codec Verander Dolby digital naar stereo.
Instructies Interactieve TV: Menu > Instellingen Video en audio > Audio uitgang Op stereo zetten
Bij mij stond deze instelling al op ‘Stereo’, maar ik heb ook even de andere optie geprobeerd namelijk ‘Dolby Digital (AC3)’ en nu werkt de volumeregeling weer!
Nu nog een oplossing bedenken zodat de TV ook met de T-Mobile afstandsbediening aangezet kan worden. De afstandsbediening van Tele2 kon je koppelen met je TV en dan werkte alleen de extra aan/uit knop die hiervoor aangebracht was. De rest van de afstandsbediening bleef gewoon het kastje aanspreken. Misschien met een software-update is dit nog wel te verhelpen?
Hi @TBvdk, wat super om te lezen dat jij zo goed bent geholpen door Demi! Heel erg fijn dat de volumeregeling nu weer werkt, yay. Wat betreft een oplossing zodat de tv ook met de T-Mobile afstandsbediening kan worden aangezet: jammer genoeg is het technisch gezien niet mogelijk om - wanneer de afstandsbediening gekoppeld is met de tv - zowel de tv als de TV Box te bedienen. Mijn tip zou in dit geval zijn om het volume eerst goed af te stellen op de TV Box om zo vervolgens de afstandsbediening weer met de tv te koppelen, zodat jij eenvoudig de tv aan en uit kunt doen. Ik hoor het graag van je of dit voor jou goed werkt!