Skip to main content

Geen verbinding met Odido TV


Sind kort overgegaan op glasvezel en Odido in plaats van Ziggo. Gelijk nieuwe TV aangeschaft de SAMSUNG Neo QLED 4K 55QN90C. Alles draadloos geïnstalleerd met Odido TV app. Als de TV een aantal uren is uitgeweest komt hij met de volgende melding in de Odido TV app. “Er is geen verbinding met Odido TV. Mogelijke oorzaken hiervoor zijn: 1. Dit apparaat in stand-by is geweest. 2. Of het ligt aan je internetverbinding. 
 

TV heeft niet in de stand-by modus gestaan ( al die opties uitgezet. Advies Odido medewerker WiFi versterker er tussen zetten. Op zich vreemd advies want de upload en download snelheid is meer dan geweldig. Toch advies geprobeerd en waar ik al bang voor was. Hetzelfde resultaat. Is hier nog sprake van een Bug in de Odido TV app of is er iets anders de oorzaak. Graag reactie en advies

 

Uitgelichte reactie

7 februari 2024

Hi @Tom Hoogeveen ik help je hier graag mee verder! Om helemaal uit te sluiten dat het niet de internetverbinding is die deze melding veroorzaakt, wil ik je vragen of je de mogelijkheid hebt om de Mediabox bekabeld aan te sluiten aan het modem. Ik ben namelijk erg benieuwd of je deze melding dan blijft ontvangen. Ook zou ik graag willen weten of de Mediabox weer werkt als je op ‘herstarten’ klikt of dat je nog andere handelingen moet uitvoeren voordat je weer tv kan kijken. Hou je me hiervan op de hoogte? 

14 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1635 reacties
  • 7 februari 2024

Hi @Tom Hoogeveen ik help je hier graag mee verder! Om helemaal uit te sluiten dat het niet de internetverbinding is die deze melding veroorzaakt, wil ik je vragen of je de mogelijkheid hebt om de Mediabox bekabeld aan te sluiten aan het modem. Ik ben namelijk erg benieuwd of je deze melding dan blijft ontvangen. Ook zou ik graag willen weten of de Mediabox weer werkt als je op ‘herstarten’ klikt of dat je nog andere handelingen moet uitvoeren voordat je weer tv kan kijken. Hou je me hiervan op de hoogte? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 7 februari 2024

Dag Nora,

ik zie geen mogelijkheid om de Mediabox van Odido bekabeld aan te sluiten. Alles is draadloos via de WiFi tot stand gebracht. Heb wel met dit probleem gratis van Odido een Mediabox toegestuurd gekregen. Die heb ik draadloos aangesloten. Kon direct de WiFi verbinding vinden en starte probleemloos op. Maar ook deze gaf de volgende dag bij het opnieuw starten aan geen WiFi verbinding te kunnen starten. Pas nadat de Mediabox van de stroom af was geweest en opnieuw was opgestart vond hij direct de WiFi verbinding weer. Dus draadloos met WiFi met de Mediabox was ook de oplossing niet. Dat er geen internetaansluiting werd gevonden was sowieso vreemd want alles deed het verder wel op de WiFi, telefoons, laptop, e-readers enz. De upload snelheid was 362 mbps en de download snelheid 321 mbps dus daar kan het ook echt niet aan liggen. Denk zelf echt aan een Bug in de Odido TV app. Graag je reactie Nora


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14078 reacties
  • 8 februari 2024

Hi @Tom Hoogeveen, ik heb je wifi netwerk onder de loep genomen en het eerste wat me opvalt is dat de dekking niet heel goed is. Kan je mij vertellen waar het modem en wifipunt precies staan in het huis?

Mogelijke verstoringen:

  • Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
  • Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
  • Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 februari 2024

Dag Tommie,

Dat je aangeeft dat de dekking vanuit de WiFi  niet heel goed is verbaast me  Ten tijde van de installatie heb ik aan de monteur gevraagd een vaste kabel te trekken vanuit de meterkast naar de huiskamer alwaar de TV staat  (ligt een loze leiding)  monteur zei waarom kiest u niet voor draadloos het signaal vanuit de meterkast (alwaar het modem is geplaatst) was volgens de monteur meer dan afdoende voor een goed signaal) allen op de eerste verdieping zou desgewenst een wifi versterker geplaatst moeten worden omdat daar het signaal niet optimaal was. Hebben wij niet voor gekozen omdat we boven toch geen tv kijken en dergelijke. Dus op advies van de monteur geen kabel maar draadloos vanuit de meterkast naar de huiskamer. Als nu blijkt dat het door jou gemeten signaal toch te zwak is dan heeft de installateur ons geen goed advies gegeven en dan zou ik het logisch en meer dan op prijs stellen dat er op kosten van Odido alsnog een opdracht uitgaat tot het trekken van een kabel zodat er vaste verbinding is en we van dergelijke storingen af zijn. In afwachting van je/jullie reactie. Groet Tom Hoogeveen

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 februari 2024

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14078 reacties
  • 9 februari 2024

Hi @Tom Hoogeveen, het modem zend het signaal wel goed uit, daar ligt het ook niet aan. Een slechte dekking wordt veroozaakt door de plaatsing van de apparaten. Apparaten zijn dan vaak te ver weg van het modem. Een simpele oplossing is om dan een wifipunt dichterbij een apparaat te plaatsen of het modem in de woonkamer plaatsen. Is je huis toevallig nieuwbouw? Kabels trekken valt bij Guidion onder “Meer werk” en verloopt volledig via Guidion zelf. Daar kan ik geen aansturing voor doen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 februari 2024

Dag Tommy,

is een middenwoning uit 1981. Met bij de tv nog een aansluiting voor een coaxkabel. De afstand tussen de meterkast en de TV bedraagt zo’n 8 meter met een standaard hole deur ertussen. Heb op jullie advies ook een wifi versterker in de HK geplaatst op ongeveer de helft 4 meter ook dit hielp niet. Dus ja wat zijn dan de alternatieven de tv steeds resetten?


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1968 reacties
  • 11 februari 2024

Hi @Tom Hoogeveen, ik denk graag met je mee, want ik heb dit probleem thuis ook ervaren met mijn Samsung smart tv. De oplossing bij mij was om de bandsteering op het modem uit te schakelen en de tv alleen met de 2.4 Ghz te verbinden. Het probleem is dat sommige smart tv's niet werken op het wifi-netwerk op de 2,4Ghz of de 5Ghz. Vaak is het de 5Ghz die niet geschikt is voor de smart tv. Je kunt de netwerkinstellingen voor je smart tv opzoeken bij de fabrikant. Het modem stuurt automatisch beide netwerken uit en kiest automatisch het beste netwerk op dat moment. Als je smart tv alleen op het 2,4 Ghz netwerk werkt, zal hij stoppen met werken als de wifi automatisch overschakelt naar de 5 Ghz. Maar maak je geen zorgen, het is mogelijk om die netwerken te splitsen zodat je twee aparte wifi-netwerken hebt. Als je de tv alleen op een van de twee netwerken aansluit, blijft hij werken. Je kunt de wifi-netwerken splitsen door in te loggen op de modem: http://192.168.1.1. Meer informatie over hoe je inlogt, vind je in dit onderwerp: Inloggen op het modem | Odido community.

Zodra je bent ingelogd, kun je naar de wifi-instellingen gaan en de bandsteering uitschakelen. Hierdoor krijg je de twee netwerken. Houd er rekening mee dat als je de wifi-netwerken hebt gesplitst, je alle aangesloten apparaten opnieuw moet verbinden. Andere apparaten die beide netwerken ondersteunen, kun je met beide wifi-netwerken verbinden. Voor apparaten die er maar één ondersteunen, zoals waarschijnlijk je smart tv, kun je alleen verbinding maken met het wifi-netwerk dat zou moeten werken. Je kunt het verschil in wifi-netwerken herkennen aan de naam. Ze hebben allebei de toevoeging 2,4 Ghz of 5 Ghz in de naam van het wifi-netwerk.

Ik ben benieuwd of dit voor jou ook de oplossing is! 😁

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 februari 2024

Beste Demi,

helaas is de oplossing ook niet blijft dezelfde melding geven. Zou me ook verbazen want we hebben net een nieuwe Samsung Neo Qled 4K gekocht neem aan dat die gewoon met 5Ghz om kan gaan. Maar bedankt voor de genomen moeite. Groet Tom Hoogeveen 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 april 2024

@Tom Hoogeveen 

Hallo Tom, wij hebben exact hetzelfde probleem met onze Samsung Neo Qled 4k 43QN90C smart tv. Die is via een kabel verbonden met de modem, dus dat maakt ook geen verschil. Het is heel vervelend. 

Heeft Odido inmiddels een oplossing of een workaround?

Hoor graag, Elisaberh

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 22 mei 2024

Hier dezelfde klacht (Samsung Oled 4K 55S95C) sinds het vervangen van het modem T-56 .Hiervoor met oude modem T-50 geen problemen gehad.  Zowel bedraad als wifi aangesloten en maakt geen verschil. Welke modem hebben jullie @Tom Hoogeveen en @nijenrode .


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 23 februari 2025

Wij hebben ook exact hetzelfde probleem en ook met onze nieuwe Samsung OLED tv. We waren eerst via de wifi verbonden en om toch uit te sluiten dat het aan de wifi lag hebben we de mediabox bedraad aangesloten. Hetzelfde euvel bleef helaas. Na ‘herstarten’ kunnen we wel ‘gewoon’ tv kijken dus is meer lastig (blijft onacceptabel natuurlijk) dan dat het voor ons een écht probleem is.

Zit alleen te dubben of het probleem iets van Odido is of van Samsung. Lijkt namelijk alsof de Samsung tv na verloop van tijd steeds de netwerkverbinding kwijt raakt die hij dan na het ‘herstarten’ weer opnieuw legt waardoor het probleem weer verholpen is. Hierdoor lijkt het aan de kant van Samsung te liggen.

Onze oude tv was altijd aangesloten middels het externe kastje van Odido en nooit problemen mee. Sinds we met de nieuwe tv rechtstreeks verbinding maken met de router (al dan niet bedraad) is het euvel ineens ontstaan. Erg vervelend en we waren al blij dat we nu nog maar één afstandsbediening hadden.

Zou fijn zijn als één van de partijen hiervoor met een oplossing komt. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 13 mei 2025

Wij hebben precies hetzelfde probleem:

  • Samsung TV met app, bedraad gekoppeld met netwerk
  • melding dat er geen internet verbinding is (terwijl Netflix op de TV wel werkt)
  • dit startte na installatie van de T-56 een paar weken geleden
  • herstarten van Samsung werkt, waarna opnieuw het klantnummer en pin ingegeven moet worden
  • dit doen we ongeveer 3x per week, wat uiteraard vervelend is

Ik hoop dat de App snel aangepast kan worden.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14078 reacties
  • 14 mei 2025

Hoi ​@Justjomi, welkom op onze community!

Dankjewel voor je melding, dit is bij ons inderdaad een bekend probleem. Onze technische dienst is hier volop mee bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen. We begrijpen heel goed hoe vervelend dit is, zeker als je dit meerdere keren per week moet doen. Er wordt gewerkt aan een update voor de app die dit probleem moet verhelpen. Zodra er nieuws of een oplossing beschikbaar is, zullen we dit via de community communiceren. Bedankt voor je geduld en het doorgeven!

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen