Goede avond!
Wij hebben gebruik gemaakt van het gratis aanbod om onze glasvezelverbinding te upgraden naar 1 Gbit/s.
Gisteren is de monteur geweest, en was snel klaar met aansluiten. Draytek modem is daarbij vervangen door een Zyxel T50. Wifi gechecked, prima. UTP kabel lopende naar de TV/Playstation gechecked, er is verbinding met een bekabeld netwerk. Helaas, laks geweest om de TV-verbinding niet te testen.
En dan zul je net zien, geen beeld toen ik 's avonds de TV aanzette. Van stroom halen van tv-kastje/model helpte ook niet.
Dit zou ik uiteraard graag snel opgelost zien worden.
Een beetje achtergrondinfo erbij: in de vorige setup was de situatie zodanig dat er twee kabels vanaf het modem, door loze leiding, naar een stuk muur vlakbij de tv getrokken zijn. Van daaruit is er aan de binnenkant van de muur een punt geplaatst van waaruit een kabel naar enerzijds het tv-kastje te leggen is, en anderzijds een UTP-kabel naar TV/Playstation. Dit is destijds door een elektricien aangelegd, maar na een half jaartje werkte íéts in dit systeem niet meer. Dit had als gevolg dat ik steeds kabels diende te switchen als ik van TV kijken over wilde gaan naar netwerkgebruik op TV/Playstation. Voor TV moest ik de kabel in LAN4 poort van modem doen, voor het andere moest ik deze zelfde verplaatsen naar LAN1. Bij het connectiepunt bij de muur gebruikte ik altijd de rechter ingang, en deed daar overeenkomstig ook óf de kabel voor de TV in, dan wel de netwerkkabel. Op een andere manier nooit verbinding.
Nu heb ik op dezelfde manier ook op de Zyxel alle verschillende combinaties geprobeerd, i.c.m. beide connectiepoorten bij het punt aan de muur bij de tv, maar niets werkt. Internetverbinding via kabel op TV en Playstation geen probleem, TV-signaal blijft afwezig.
Stel dat een oplossing achterwege blijft, kan ik dan de oude modem weer aansluiten en gebruiken zoals ik gewend was? Of kan dat nu niet meer, daar het lijkt dat de hardware her en der veranderd lijkt te zijn (kastje van Huawei erbij)?
Hoor graag!