Skip to main content

Een monteur heeft een modem aangelegd, en verder niks achtergelaten. Dit is mijn 1e smart tv en ik heb er totaal geen verstand van. Nu moet ik het ding installeren en lukt het niet om hem op internet te krijgen. Maar ik begrijp ook dat er verschillende dingen nog nodig zijn, zoals een tv box? Geen idee hoe dat er uit ziet en ik heb het ook niet. Ik heb alleen een modem gekregen. Hoe nu verder?

Hoi @gdamhoff , welkom bij de community.

De monteur installeert het modem/router en de TV box. Hij zal geen smart TV apps installeren. 

Als je een bestelling plaatst kun je de TV box als optie meebestellen. Deze kost €2,50 per maand en dan kun je deze met de meegeleverde HDMI kabel op je TV aansluiten. Als je inlogt via my-t-mobile dan kun je onder het TV product de TV decoder alsnog bestellen en wordt deze naar je toegestuurd. Het aansluiten is gelukkig eenvoudig, de ethernet kabel gaat in de router en de TV box, dan de HDMI kabel en klaar.


@gdamhoff Je kunt jouw tv gelukkig zelf verbinden via de netwerk instellingen in jouw tv. Waar je dit precies kunt vinden, hangt af van wat voor tv je hebt. Vaak is het gelukkig niet moeilijk! Zodra je het gevonden hebt, kun je de tv verbinden met het wifi-netwerk en het wifi-wachtwoord invoeren. Als je een tv-abonnement hebt besteld zonder TV Box, kun je wel al tv-kijken via onze smart-tv app, zolang jouw smart-tv geschikt is. Je vind meer informatie over de smart-tv app in dit topic: Alles over de T-Mobile TV app voor smart-tv's! | T-Mobile Community.

Mocht jouw tv niet geschikt zijn, dan kun je uiteraard ook een TV Box bestellen, zoals @eric hierboven ook aangeeft. 

Laat je weten of het is gelukt?


Hallo Demi, bedankt voor je reactie. Het probleem is dat de tv wel het modem ziet, maar het wachtwoord niet accepteert. Mijn kleinzoon heeft vandaag een tvbox besteld, wellicht lukt het dan wel. Nog even afwachten….


@gdamhoff Je kunt eventueel nog proberen om het wifi-wachtwoord zelf aan te passen door in te loggen in het modem en kijken of dit werkt. Als je dit doet, dien je wel nog al jouw andere apparaten ook weer opnieuw te verbinden met de wifi. Zou natuurlijk wel mooi zijn als jouw smart-tv verbonden is met het internet, eventueel ook voor andere streamingsdiensten. Een andere optie is om jouw smart-tv bekabeld te verbinden aan het modem.


Eric, dankjewel, evenals Demi nogmaals dank! Er is nu dus een tv box besteld, die kan er as di op zijn vroegst al zijn en dan hopen we dat we het voor elkaar gaan krijgen. Fijn dat jullie meedenken en met adviezen komen, dankjewel


Demi en Eric, de tvbox is gearriveerd en aangesloten. En nog steeds lukt het niet om de tv met het modem te verbinden. Ik ben een oude troel, niet meer van deze tijd en zie het niet meer zitten. De tvbox gaat retour, de speciaal hiervoor aangeschafte tv gaat retour, het was leuk om te proberen maar dit is allemaal niks meer voor mij. Nogmaals dank voor jullie hulp en adviezen!


Hey @gdamhoff, bedankt voor je terugkoppeling.

Is er niet toevallig iemand in je omgeving met een beetje verstand van technische zaakjes die je eventueel zou kunnen helpen? Ik wil graag dat je van al onze diensten kunt genieten!


Hallo Tommie, dank voor je reactie. Er is een computerzaakje waar ik altijd met mijn Ipad naar toe ga als er iets mee is, die komt ook wel bij je thuis om dingen aan te sluiten etc. Ik zou hem eens kunnen vragen of hij er naar wil komen kijken. 


Hey @gdamhoff, dat zou inderdaad een hele goede optie zijn! Wil namelijk graag dat je zonder zorgen tv kunt kijken en kan genieten van al onze diensten.


Hallo Tommie, degene waar ik het over had, van de computerwinkel, is bij me langs geweest maar hij krijgt de tv ook niet op internet. We blijven steeds steken bij het wachtwoord, dat wordt niet geaccepteerd. Het modem en de tv zien elkaar niet, zoveel is wel duidelijk. Mbv de kabel zit de tv nu wel op internet. Bekabeling was eigenlijk niet de bedoeling maar ja, hij doet het nu tenminste. Nu moet ik nog leren hoe alles werkt want ik ben een tv gewend die alleen maar zenders weergaf. Maar dat komt wel, alle goede dingen gaan langzaam is het niet? Ik wilde je toch even laten weten hoe het afgelopen is, want jij en de anderen hebben zo geprobeerd om mij te helpen. Heel erg dank daarvoor! 👍


Hi @gdamhoff, bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben super blij om te horen dat er iemand is komen kijken en het heeft kunnen aansluiten. Stapje voor stapje! Als je in de toekomt ooit nog ergens tegen aanloopt, twijfel dan niet en trek gerust aan de bel. 


Reageer