Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds 1 mei kreeg ik nieuwe t-Mobile tv.

En heb de tv box en modem uit moeten zetten en weer opnieuw starten.

Maar kan nog steeds geen tv kijken.

Heb de klantenservice gebeld en kreeg een nieuwe tv box kabel. 

Weer alles uit en aan gezet,geen resultaat.

Ik heb modem Draytek.

Weet iemand wat ik nu kan doen?

Alvast bedankt

Hi @m.messina, dank voor dit topic! Ik help je graag verder en heb daarom meteen je verbinding gecheckt. Aan deze kant zie ik de TV Box niet aangesloten staan. Wat zie jij precies op de tv gebeuren en welke kleur is het lampje op de TV Box? En is de TV Box wel rechtstreeks verbonden met het modem? Test voor de zekerheid eens een andere LAN poort van het modem, je kunt iedere lege port gebruiken. Je kunt de TV Box ook eens reset geven, dat doe je zo. Ik ben benieuwd wat dit voor uitkomst geeft, mocht het niet helpen dan hoor ik graag wat je precies op de tv en de TV Box ziet gebeuren. Dankjewel!


Hallo Cheyenne,

Heb de tv nu aan.Ik zie een roze beeld met het t-mobile logo.

Op de tv box knippert een blauw lampje. Hij is verbonden met de modem.

Resetten lukt niet, heb ik gedaan met een paperclip ,er gebeurd helemaal niets.

 


Hoi @m.messina, bedankt voor deze waardevolle informatie! Begrijp ik het goed dat het beeld dat je op de TV ziet vast blijft staan op het roze beeld met het T-Mobile logo? Hoe dan ook raad ik je graag aan om het volgende te proberen:

  1. Koppel de stroomkabel en de internetkabel van de TV Box los.
  2. Haal het witte Draytek modem kort van het stroom.
  3. Sluit na 30 seconden eerst de TV Box weer aan op het stroom.
  4. Zodra de TV Box aangeeft dat er geen internetverbinding is kan je ook weer de internetkabel aansluiten op het modem.

Nog een kleine toevoeging: het is belangrijk dat de TV Box direct is aangesloten op het modem, en niet via een omweg zoals een extra router, switch of adapters die via het stroomnet lopen. Hierdoor kan het zo zijn dat een update van de TV Box niet goed doorloopt.

Ik verwacht dat je hiermee een heel stuk meer zal zien verschijnen! 🙂


Heb ik gedaan. De tv box is aangesloten op het modem.

Op het beeld staat nu netwerk starten en ik kan op menu drukken,die komt in beeld. Verder gebeurt er niets.


Hi @m.messina, bedankt voor het doorlopen van alle stappen!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten. Ik lees en zie dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem en een Entone Kamai. Ik stuur je graag een nieuw modem en TV Box op. Voor het modem moet wel een monteur langskomen om de Media Converter te installeren. Wel heb ik nog akkoord nodig. Wil je mij laten weten of het ik mag omruilen voor je? Hoor het graag.


Ik heb de stroom van de tv box en modem weer uitgezet en weer aangedaan. Heb ook een stekker achter de tv in een andere plek gestoken. En opeens doet de tv het,hij ging updaten en ik moest klantnummer en pincode intoetsen. Hoop dat hij het blijft doen.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie reacties en hulp.

 


Wat fijn @m.messina! Super dat het weer werkt en bedankt voor de update. Ik ga er vanuit dat je nu zorgeloos tv kunt kijken. Mocht er toch iets zijn in de toekomst dan weet je ons te vinden. Ik wens je voor nu een mooie dag en alvast een top weekend!


Reageer