Skip to main content

Hallo, sinds eergisteren (22 september) zijn de video en het geluid op Rai Uno niet gesynchroniseerd. Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd (modem loskoppelen n opnieuw opstarten, odido app opnieuw installeren, etc.) maar niets lijkt het probleem op te lossen.

Hi @Ricnl, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft. Kan je een aantal vragen voor mij beantwoorden? Dan kan ik het zo goed mogelijk voor je doorzetten zodat we het kunnen onderzoeken. 

  • Is dit alleen op Rai Uno of ook op andere zenders?  
  • Staat Dolby aan of uit in de instellingen?
  • Wat is het programma waar je dit op hebt gemerkt?
  • Wat is de datum en tijdstip toen het probleem op trad?
  • Wat is de firmware versie van de app?
  • Wat is het merk van je tv en welk model?
  • Wat is het besturingssysteem van de tv en welke versie staat erop?

Alvast bedankt!


Hallo, Wij hebben sinds dezelfde datum hetzelfde probleem. Het is alleen met Rai Uno en bij elk programma dat we hebben bekeken, bijv. , é sempre mezzogiorne, Telegiornale, Affari Tuoi, en een film I Leoni di Sicilia.

Dat er meerdere mensen zijn met dit probleem betekent mijns inziens dat verdere informatie over de hardware en firmware thuis niet nodig is.

Via VPN en de app TV Cast kunnen wij Rai Uno blijven bekijken, en daar is beeld en geluid wel in sync.

Ik hoop dat de oorzaak gauw wordt gevonden!

 


We hebben zojuist de encoder gereboot @Ricnl & @janavv, kunnen jullie controleren of het opgelost is? 


We hebben zojuist de encoder gereboot @Ricnl & @janavv, kunnen jullie controleren of het opgelost is? 

Het probleem is opgelost. Bedankt Tommie.


Hallo, Niet lang na mijn melding hierboven controleerde ik nogmaals Rai Uno en het was weer helemaal in orde, ofwel beeld en geluid weer synchroon. Maar ik weet niet of dit door de reboot komt of niet.

Als ik zelf een koude start uitvoer (steker er uit en even later er weer in), dan moet ik na een tijdje OK drukken om dat af te ronden.

Daarom deze vraag aan Tommie: Is deze reboot iets op de achtergrond zonder noodzaak om zelf nog een keer OK te drukken?

In elk geval, we zijn weer blij dat het in orde is. Grazie!

 

 


Reageer