Ik ben al jaren klant bij T-Mobile (alles-in-een). Nu wilde ik laatst via de T-Mobile TV app een tv opname inplannen. Daar kreeg ik de melding te zien dat ik daar geen abonnement voor had.
Vreemd, want ik had wel een Media Box met HDD recorder. D
Ik bel de klantenservice. Daar wordt mij verteld dat ik nog op het oude TV platform zit en daarom niet op kan nemen. Dit zou verholpen worden met een nieuwe Media Box, dus die wordt opgestuurd.
Tijdens het aansluiten van de nieuwe box krijg ik geen mogelijkheid om mijn klantgegevens in te voeren. Ook na het doorlopen van de installatie is er geen mogelijkheid om ergens die gegevens in te voeren. Ik dacht eerst nog dat dit misschien automatisch door mijn internetverbinding geregeld zou zijn.
Helaas. Niet dus en nu kan ik via de nieuwe box ook geen programma's meer opnemen. Dus weer bellen met de klantenservice. Krijg ik te horen dat de opname functie er alleen is voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten. Dan vraag ik me af: zijn nieuwe klanten dan belangrijker dan bestaande klanten? Waarom is deze optie niet beschikbaar? Klantenservice kon me daar geen antwoord op geven.
Nu blijkt ook nog dat ik bij de nieuw box geen toegang meer heb tot mijn extra zenderpakket, omdat de box niet gekoppeld is aan mijn account. Tijdens het gesprek met de klantenservice wordt er dan ook nog gezegd dat er een klachtenformulier op de website staat. Een klacht die ik aan de klantenservice doorgeef komt volgens de medewerker niet op de juiste plaats. Het klachtenformulier zou dat wel doen. Maar ja…. geen klachtenformulier te vinden.
Zo voel ik mij als trouwe klant wel enigszins in mijn hemd gezet. Door verkeerde hulp van de klantenservice ben ik nu mijn opnamefunctie kwijt en voorlopig ook mijn extra zenderpakket. En daar bovenop komt dan het probleem dat er functies worden aangeboden die alleen voor nieuwe klanten beschikbaar zijn. Heel erg jammer dit.
Waarom, T-Mobile? Waarom krijgen bestaande klanten bepaalde opties niet aangeboden?