Skip to main content

Sinds enkele maanden is de ontvangst op mijn tv toestel slecht.
Begon het met geen beeld en geluid en de melding “Geen signaal ontvangen, check de verbinding of de poorten.” naar mate de tijd verstrijkt wordt het erger.
Wilde het eerst nog helpen om de snoeren in mijn tv toestel te bewegen, nu heeft dat geen effect meer.
Het is geheel willekeurig òf en wannéér ik beeld en geluid krijg en dan is dat ook nog bijzonder instabiel. Zo is er wat te zien en te horen en zo niet. Dit kan zich meerdere keren herhalen in variabele tijdsduur, van enkele seconden of minuten tot uren.

Erg vermoeiend en frustrerend om op deze manier tv te moeten kijken.

Uiteraard heb ik allereerst de kabels gecontroleerd. Het modem/de tv box gereset en de router een flinke tijd uitgezet, 20 minuten, zodat deze een goede en volledige update kon doen.

Zoals veel mensen heb ik de winkel gebeld waar ik vorig jaar mijn tv toestel heb gekocht. Met de winkelmedewerker heb ik besproken waar het aan kan liggen. De controles die ik al had gedaan gaven blijk dat het niet aan het toestel ligt. Ik kreeg ook uitleg hoe het bij een router werkt. Een netstroom onderbreking van 15 tot 30 minuten geeft een router voldoende tijd om een goede, volledige update te doen. Hiervoor zijn enkele seconden veel te kort. Waardoor het advies dat vaak wordt gegeven, om het modem enkele seconden of minuten van de netstroom af te halen, niet onvoldoende is.

Het vermoeden is dat het modem/de tv box niet goed werkt, aangezien men veel van dezelfde klachten hoort sinds enkele maanden.

Mijn vraag is: Odido weten jullie van dit probleem af en wat gaan jullie hieraan doen?

Hi @Wiewie1604, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de TV Box die je op dit moment gebruikt verouderd is. Ik heb deze daarom direct voor je omgewisseld voor onze nieuwe Mediabox! Zodra het pakket onderweg is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Zo weet je precies wanneer de bezorger bij je op de stoep staat. De oude TV Box hoef je niet terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Laat je het me weten zodra je de Mediabox ontvangen hebt? Ik wil je alvast veel kijkplezier wensen! 


Hi @Wiewie1604, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de TV Box die je op dit moment gebruikt verouderd is. Ik heb deze daarom direct voor je omgewisseld voor onze nieuwe Mediabox! Zodra het pakket onderweg is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Zo weet je precies wanneer de bezorger bij je op de stoep staat. De oude TV Box hoef je niet terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Laat je het me weten zodra je de Mediabox ontvangen hebt? Ik wil je alvast veel kijkplezier wensen! 

Nora van Odido, heel fijn dat dit probleem opgelost kan worden. Ik kijk er uit om weer ontspannen en met plezier tv te kunnen gaan kijken.

Het inleveren wordt geregeld. Als secretaris van een stichting die mensen in armoede ondersteunt verzamel ik o.a. apparaten en andere materialen voor het recyclen. Met de opbrengst kunnen we gezinnen dan weer van eten en drinken voorzien.


Dat is mooi om te lezen @Wiewie1604, goed bezig! 😁


Reageer