Sinds enkele maanden is de ontvangst op mijn tv toestel slecht.
Begon het met geen beeld en geluid en de melding “Geen signaal ontvangen, check de verbinding of de poorten.” naar mate de tijd verstrijkt wordt het erger.
Wilde het eerst nog helpen om de snoeren in mijn tv toestel te bewegen, nu heeft dat geen effect meer.
Het is geheel willekeurig òf en wannéér ik beeld en geluid krijg en dan is dat ook nog bijzonder instabiel. Zo is er wat te zien en te horen en zo niet. Dit kan zich meerdere keren herhalen in variabele tijdsduur, van enkele seconden of minuten tot uren.
Erg vermoeiend en frustrerend om op deze manier tv te moeten kijken.
Uiteraard heb ik allereerst de kabels gecontroleerd. Het modem/de tv box gereset en de router een flinke tijd uitgezet, 20 minuten, zodat deze een goede en volledige update kon doen.
Zoals veel mensen heb ik de winkel gebeld waar ik vorig jaar mijn tv toestel heb gekocht. Met de winkelmedewerker heb ik besproken waar het aan kan liggen. De controles die ik al had gedaan gaven blijk dat het niet aan het toestel ligt. Ik kreeg ook uitleg hoe het bij een router werkt. Een netstroom onderbreking van 15 tot 30 minuten geeft een router voldoende tijd om een goede, volledige update te doen. Hiervoor zijn enkele seconden veel te kort. Waardoor het advies dat vaak wordt gegeven, om het modem enkele seconden of minuten van de netstroom af te halen, niet onvoldoende is.
Het vermoeden is dat het modem/de tv box niet goed werkt, aangezien men veel van dezelfde klachten hoort sinds enkele maanden.
Mijn vraag is: Odido weten jullie van dit probleem af en wat gaan jullie hieraan doen?