Skip to main content

Net terug van vakantie en via de mediabox geen geluid meer. Na lang puzzelen een box via Bluetooth verbonden en nu in ieder geval geluid maar dat is toch niet de definitieve oplossing. Wat kan het zijn?

Hi @Belinda71, kan je mij iets meer duidelijkheid geven?

Heb je helemaal geen geluid meer is is het zacht? Kan je mij vertellen welke software erop staat? Ook ben ik benieuwd of je extern audio apparatuur gebruikt of niet. Hopelijk kan ik het voor je oplossen! 

Net terug van vakantie en via de mediabox geen geluid meer. Na lang puzzelen een box via Bluetooth verbonden en nu in ieder geval geluid maar dat is toch niet de definitieve oplossing. Wat kan het zijn?

Hi @Belinda71, kan je mij iets meer duidelijkheid geven?

Heb je helemaal geen geluid meer is is het zacht? Kan je mij vertellen welke software erop staat? Ook ben ik benieuwd of je extern audio apparatuur gebruikt of niet. Hopelijk kan ik het voor je oplossen! 

Helemaal geen geluid meer. Software versie v12.8.6755. Onze televisie is verbonden met een denon soundbar.

Met de soundbar werkt het geluid wel of ook niet @Belinda71? Als je de soundbar loskoppelt, werkt het geluid dan wel weer? Zou je ook eens de onderstaande stappen willen uitvoeren om te kijken of het geluid dan wel terugkomt?

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

Met de soundbar werkt het geluid wel of ook niet @Belinda71? Als je de soundbar loskoppelt, werkt het geluid dan wel weer? Zou je ook eens de onderstaande stappen willen uitvoeren om te kijken of het geluid dan wel terugkomt?

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

Als ik de soundbar loskoppel maakt geen verschil. Als ik de bovenstaande stappen uitvoer heb ik nog steeds geen geluid 

@Belinda71 Dank je wel voor je terugkoppeling. Uiteraard help ik je graag verder bij het vinden vane en werkende oplossing!

Wil je eens proberen om het geluid van Dolby naar Stereo te veranderen. Werkt het nu wel?

Mocht dit niet werken dan kan je proberen om de afstandsbediening opnieuw ontkoppelen/koppelen. Op deze manier wordt de volumeregeling gerest. 

Laat je mij weten of dit heeft geholpen?

@Belinda71 Dank je wel voor je terugkoppeling. Uiteraard help ik je graag verder bij het vinden vane en werkende oplossing!

Wil je eens proberen om het geluid van Dolby naar Stereo te veranderen. Werkt het nu wel?

Mocht dit niet werken dan kan je proberen om de afstandsbediening opnieuw ontkoppelen/koppelen. Op deze manier wordt de volumeregeling gerest. 

Laat je mij weten of dit heeft geholpen?

Nee werkt niet

@Belinda71 Dank je wel voor de genomen moeite en jouw terugkoppeling! 

Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Samen met het TV Team zullen zij dit onderzoeken en op zoek gaan naar een werkende oplossing. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Reageer