Skip to main content

geen dolby digital bij gebruik android tv app

Sinds kort gebruiker van odido tv en internet. Bewust niet gekozen voor losse tv box, omdat ik de app kan gebruiken op mijn Sony (android) tv.

probleem is dat ik bij geen enkele zender dolby digital geluid krijg op de Sonos playbar. In instellingen van de app heb ik zender audio codec op dolby digital gezet.

als ik de Netflix app start heb ik direct dolby digital geluid op de Sonos.

Sony tv type is  KD-49XF8599 icm Sonos playbar (optisch aangesloten) . Versie Android tv =9

hoop dat iemand de gouden tip heeft.

Uitgelichte reactie

24 juni 2024

Hi @ForzaFan Goed om te weten dat het bij de andere apps wel werkt! Werkt het geluid ook niet via de Odido app op Stereo op de Sonos? Je zou anders nog kunnen proberen om de te switchen in de audioinstellingen tussen Dolby Digital (AC3) en Stereo. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de app. Je kan dit in het menu uitzetten onder Instellingen: 

Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec.

13 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 23 juni 2024

Goed dat je hierover aan de bel trekt @ForzaFan. Uiteraard help ik je graag verder! 

Zijn er ook nog andere mogelijkheden om de Sonos playbar aan te sluiten? Wil je dit eens proberen? Ik ben benieuwd of dit dan wel werkt. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 juni 2024

@Teresa van Odido  nee , playbar is alleen optisch aan te sluiten en zoals gezegd met Netflix app of Amazon prime app werkt dolby digital prima. Hiervoor zat ik bij ziggo en ook via de ziggo Android tv app werkte dolby prima. 
dus lijkt echt iets in de odido app te zijn dat het niet werkt.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1953 reacties
  • 24 juni 2024

Hi @ForzaFan Goed om te weten dat het bij de andere apps wel werkt! Werkt het geluid ook niet via de Odido app op Stereo op de Sonos? Je zou anders nog kunnen proberen om de te switchen in de audioinstellingen tussen Dolby Digital (AC3) en Stereo. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de app. Je kan dit in het menu uitzetten onder Instellingen: 

Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 24 juni 2024

Stereo werkt prima. 

Ik heb meerdere malen geswitched tussen stereo en Dolby en levert tot nu toe allee Stereo op de Sonos.

Je stelt : “de instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de app”

Dan is het toch een bug en dus bekend bij jullie.? Kun je aangeven wanneer dit gefixed wordt?

Werkt de optie dolby met een standalone tv-box wel icm sonos?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 25 juni 2024

@ForzaFan Super om te lezen dat stereo goed werkt! 

Dat de Dolby instellingen niet voldoende ondersteund worden is geen bug. Echter werkt het niet op alle apparaten. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 juni 2024

Niet mee eens. Netflix en andere streamings diensten krijgen het ook voor elkaar om in de data stroom dolby netjes mee te sturen en via mijn tv icm Sonos werkt dat prima. Alleen via de odido app niet, dus mijn verzoek om daar aandacht aan te besteden en in mijn ogen deze bug op te lossen. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @ForzaFan, we informeren sowieso het TV team rondom je topic. Voor nu vraag ik je vriendelijk stereo te gebruiken. Dank voor het delen!

RoelJanssens
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 19 januari 2025

Hier exact hetzelfde probleem, alle andere apps geven Dolby Digital netjes door behalve de Odido app.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 april 2025

Is hier al een update over? We zijn 9 maanden verder en ik zie weinig updates aan de app en ook nog steeds geen dolby surround icm androidtv app / sonos 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8974 reacties
  • 17 april 2025
ForzaFan schreef:

Is hier al een update over? We zijn 9 maanden verder en ik zie weinig updates aan de app en ook nog steeds geen dolby surround icm androidtv app / sonos 

Daar wordt niet aan gewerkt. Je was het er niet mee eens, maar de moderator had je al beantwoordt. 

RoelJanssens
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 18 april 2025

Waarom wordt hier niet aan gewerkt? Dit is toch iets wat jullie gewoon op kunnen en moeten lossen, net als alle andere app-makers?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 april 2025

Mijn vraag was ook doorgegeven aan het “tv team”, dus vandaar ook mijn vraag of er wellicht na 9 maanden iets te melden is. Dit moet toch oplosbaar zijn? Alle andere streamings diensten en o.a. ziggo met zijn app kan het ook bovendien ben ik niet enige met het issue.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 22 april 2025

Ik ervaar hetzelfde probleem met Heos aangesloten via hdmi op Philips google tv. Word hier nog iets mee gedaan?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen