Beste community,
Sinds deze week ben ik klant van T-Mobile Thuis. Mijn abonnement bestaat uit 400 Mbit/s internet via glasvezel en tv via de T-Mobile TV app op mijn Samsung Smart TV (dus geen losse settopbox).
Ik loop tegen het volgende aan m.b.t. de TV app op mijn TV.
Het lijkt erop dat de TV app alleen stereo-/Dolby Digital 2.0 (DD 2.0)-geluid afspeelt en geen Dolby Digital 5.1 (DD 5.1).
Ik luister geluid via o.m. een Sonos Playbar, die via een optische kabel op de TV is aangesloten. De Sonos app geeft consequent Dolby Digital 2.0 aan als ontvangen signaal.
Vóór mijn overstap naar T-Mobile had ik TV van Ziggo, die wel DD 5.1 doorgaf op zenders als die van NPO/RTL/SBS. Andere streaming apps in mijn Samsung TV (zoals Netflix) geven wel DD 5.1 door.
Hoe zet ik het DD5.1 geluid aan in de T-Mobile TV app?
Of is dat simpelweg niet beschikbaar? Zo ja, zijn er plannen om dit wel beschikbaar te maken?
Ik las ergens op dit forum dat dit in het Instellingen-menu onder de Audio & Ondertiteling-opties ingesteld zou kunnen worden. Daar kan ik echter alleen instellen wat de standaard audiotaal en standaard taal van ondertiteling is. Niets t.a.v. DD 5.1. Wellicht dat die instructie geldt voor de settopbox en niet voor de app in mijn Samsung TV.
Ter info:
- Mijn TV: Samsung QLED TV 65 inch QE65Q9F uit 2018
- T-Mobile TV app-versie: Video MSA V600R019C10NLD08-Samsung-20211029-0491 / Versie 1.0.16 van 30-12-2021.
Dank,
SunBeech