Ik gebruik de TV anywhere App in Android op mijn Samsung A52. Alles bijgewerkt op de laatste status.
Hoewel vele posts hier aangeven dat je daarmee kunt casten naar je TV (Chromecast) vind ik nergens een icoon om dat te activeren. Ik zit met alle apparaten op hetzelfde WiFi netwerk en kan met deze apparaten wel casten vanuit diverse andere apps. Wat doe ik verkeerd?
Bladzijde 1 / 1
Hoi @PRG,
Slim dat je deze vraag met de Community deelt! Fijn om te horen dat je al een hoop hebt getest. Je geeft aan dat je op andere telefoons met verscheidene apps wel kan casten, lukt het met de Samsung A52 wél voor andere apps? Ook op het moment dat het niet lukt voor de TV Anywhere App? Alhoewel ik wel een vermoeden heb dat je het al hebt geprobeerd raad ik je in dat laatste geval aan om de TV Anywhere App opnieuw te installeren. Mocht je met de Samsung A52 ook met andere apps niet kunnen casten, dan raad ik je graag aan om te controleren of je op het juiste Wifi netwerk zit en om tijdelijk jouw 4G of 5G uit te schakelen.
Ik ben benieuwd of het is gelukt!
Met ‘de apparaten' bedoel ik de 2 tv's die ik heb en mijn smart phone. Die zitten alle op hetzelfde netwerk. Met diverse apps kan ik op beide tv's casten, maar in de tv anywhere App vind ik geen cast icoon.
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dit list het probleem helaas niet op.
Mvg.
Hi @PRG,
Dank voor de informatie, dat is helder! Normaliter hoor je het cast icoon te vinden in de rechter bovenhoek wanneer je een specifieke zender op je telefoon afspeelt, al heb ik zo'n vermoeden dat je deze al op een andere telefoon met de TV Anywhere App hebt gevonden? Zou je de exacte versie nummer van de Android waarover jouw Samsung beschikt met mij kunnen delen? Hiermee kan ik het doorzetten naar de TV specialisten en kunnen wij veel gerichten een oplossing voor je zoeken!
Sorry voor de late reactie, was een paar dagen bezet.
Ik heb de app ook op een tweede Samsung Galaxy gezet en heb daar hetzelfde verschijnsel: ik kan met bv YouTube gewoon casten naar de beide Tv's in huis, maar in de T-Mobile TV app verschijnt het cast icoon niet (wel 2 andere iconen die beide hetzelfde lijken te doen: het scherm naar de rechter onderhoek verkleinen.
Mijn telefoon draait onder Android 11, One UI 3.1. Zie voor details hieronder.
Mvg. Pim
@PRG Super, dank je wel! Heb je voor mij ook nog een screenshot van in de app waarop de icoontjes zichtbaar zijn, dan hebben we alles helemaal compleet!
Hoi. Schermprintje kan niet vanwege het veiligheidsbeleid van de app. Maar ik heb een foto gemaakt :
Hi @PRG, dankjewel voor het doorzetten van het screenshot! Alle informatie is helemaal compleet en ik heb zojuist dan ook een verzoek ingediend bij onze technische dienst. Zelf ga ik dit nauwlettend voor je in de gaten houden en deel ik de uitkomst van het onderzoek in dit topic met je. Houd er wel rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek volledig is afgerond. Hopelijk kan ik je snel verblijden met goed nieuws!
Hi @PRG, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor je in de gaten gehouden! De technische dienst heeft dit onderzocht en aan onze kant verschijnt wel het cast-icoontje wanneer zij via de wifi streamen. Wanneer jij verbonden bent met de wifi, zou het cast-icoon dus in beeld moeten verschijnen. Zou jij eens opnieuw met de wifi willen verbinden? En zou je ook willen checken wat er gebeurt als jij jouw mobiel op vliegtuigstand zet, die vervolgens weer uitzet en dan de wifi vergeet én daarna weer opnieuw verbindt. Heeft dit toevallig geholpen? Ik hoop het!
Ik werd gisteren gebeld door iemand van T-Mobile met de mededeling dat de app alleen maar kan streamen naar een ‘echte’ Chromecast. Dus naar TV's met ingebouwde cast optie kan niet worden gestreamed. Dus ook voor mijn splinternieuwe smart TV moet ik een Chromecast kopen om de TV Anywhere App te kunnen gebruiken. Of me beperken tot de andere apps, die wel gewoon met de beide aanwezige smart TV’s samenwerken. Vreemd, maar het is niet anders. Iedereen bedankt voor de genomen moeite om dit helder te krijgen.
Hi @PRG, super dat je dit hier deelt! Heel goed om te weten wat de oorzaak is van het feit dat jij het cast-icoon niet zag. Wel erg balen dat een Chromecast de oplossing is, ik had gehoopt dat hierin wellicht wat anders mogelijk was. Heel graag gedaan in ieder geval! Als jij nog andere vragen hebt, weet dan dat je die hier altijd mag stellen. Dan help ik je graag verder!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.