Skip to main content

Ik heb kortgeleden de nieuwe Android TV mediabox in gebruik genomen. Deze werkt goed, alleen heeft Netflix een geel/bruine tint, alsof er een filter over de app heen geprojecteerd wordt. Wit binnen Netflix is dan overal lichtgeel/bruin getint, ook bij teksten in het menu bv. Ik krijg deze tint niet weg. Bij andere apps en het het kijken naar de TV is wit wel gewoon wit en treedt het probleem niet op. Als ik Netflix op een andere manier (Google TV) op mijn TV opstart dan is het probleem er niet en is wit gewoon wit. Ik wilde Netflix op de Mediabox opnieuw installeren om te kijken of het probleem zo te verhelpen zou zijn maar Netflix behoort kennelijk tot de groep vaste apps op de mediabox en is niet te verwijderen. 

Herkent iemand dit probleem en heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen. 

Of het relevant is weet ik niet, maar Netflix maakt gebruik van Dolby Vision. 

Alvast dank. 

 

@Odido, een nieuwe tag (of apart forum) ‘Mediabox’ zou handig zijn om onderscheid te houden met de tag ‘TV Box’. 

Hi @Dwarf5, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Zou je hier toevallig een aantal foto's van kunnen maken en dit hier met mij willen delen? Ook ben ik benieuwd naar de firmwareversie van de Mediabox. Deze is te vinden bij Instellingen → Over; 4K TV Box Firmware. Zou je ook eens willen testen of dit beeld veranderd na een volledige powerflip? Dit doe je zo:

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 


 

 


Hi @Dwarf5, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Zou je hier toevallig een aantal foto's van kunnen maken en dit hier met mij willen delen? Ook ben ik benieuwd naar de firmwareversie van de Mediabox. Deze is te vinden bij Instellingen → Over; 4K TV Box Firmware. Zou je ook eens willen testen of dit beeld veranderd na een volledige powerflip? Dit doe je zo:

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Op de foto is het niet te zien. Het is ook niet dat wit donkerbruin is, mee het is een lichtgele/beige tint die er overheen zit. De Powerflip maakte geen verschil. Wat ik wel opmerkte is dat de verkleuring ook elders op de mediabox optreedt en verdwijnt zodra ik naar de instellingen ga. 

De firmwareversie van de mediabox is 12.8.3939


 Hi @Dwarf5, het lijkt erop dat de foto niet helemaal goed verstuurd is! Zou je deze opnieuw willen proberen toe te voegen? Je kan de afbeelding in de tekst plakken of je kan op de volgende knop klikken om een afbeelding toe te voegen: 

 


Reageer