Skip to main content
Beantwoord

Gebruik Odido Tv App op Google TV Streamer

• November 2, 2025
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Blex
  • is een Master Poster

Iemand hier al enige ervaring op gedaan met het gebruiken van de Odido Tv App op de Google TV Streamer?

Zit er naar te kijken om de google tv streamer te kopen. Maar wil dan wel niet steeds switchen tussen het kijken op de mediabox en de streamer. En daarom dus dan de odido tv app op de streamer te gebruiken. 

Maar werkt dit verder goed hierop? Is het gebruik hiervan een beetje gelijk als dat van de mediabox??

Want als dat gebruik ervan net zo verhaal wordt als met de odido tv app op je gsm, waarmee je streamt naar de google chromecast dan pas ik daarvoor..

Want ik weet zeker dat ze die app zo hebben ontwikkeld, dat het werkt, maar het gebruik ervan zoveel frustraties bij je bezorgt, dat je wel een tweede kastje voor de tv boven gaat aanschaffen... 😅

Hopelijk kan hier iemand me daarover wat vertellen! 

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@Blex, sorry voor mijn late reactie. Jouw topic is tussen wal en schip belandt, excuses!

De Odido Tv app draait over het algemeen prima op Google TV. Het voelt niet precies hetzelfde als de Mediabox zelf, maar komt qua gebruiksgemak wel in de buurt. Wat wel goed is om te weten: elke tv-stick of tv app werkt net even anders dan een dedicated mediabox, dus een klein verschil in snelheid of menu overgangen is normaal.

Hier een paar tips om de ervaring zo soepel mogelijk te maken:
• Kies voor een Google TV-stick (4K-versie), die draait net wat sneller, vooral merkbaar bij live tv en zappen.
• Gebruik bij voorkeur een bekabelde verbinding, of zorg voor stabiel 5 GHz-wifi. De app reageert dan merkbaar sneller.
• Uitloggen + appcache legen helpt echt als de app buiten de lijntjes begint te kleuren.
• Gewone Chromecast-methodes (casten vanaf mobiel) geven vaak meer vertraging, dus rechtstreeks via Google TV is sowieso een betere keuze.

Als je echt 1-op-1 dezelfde stabiliteit en snelheid wilt als op de Mediabox, dan blijft de Mediabox nog net de winnaar. Maar voor de slaapkamer, keuken of een tweede tv werkt een Google TV-streamer met de Odido TV-app meestal heel prettig, zéker als je hem goed instelt.

2 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • November 20, 2025

Hey ​@Blex, sorry voor mijn late reactie. Jouw topic is tussen wal en schip belandt, excuses!

De Odido Tv app draait over het algemeen prima op Google TV. Het voelt niet precies hetzelfde als de Mediabox zelf, maar komt qua gebruiksgemak wel in de buurt. Wat wel goed is om te weten: elke tv-stick of tv app werkt net even anders dan een dedicated mediabox, dus een klein verschil in snelheid of menu overgangen is normaal.

Hier een paar tips om de ervaring zo soepel mogelijk te maken:
• Kies voor een Google TV-stick (4K-versie), die draait net wat sneller, vooral merkbaar bij live tv en zappen.
• Gebruik bij voorkeur een bekabelde verbinding, of zorg voor stabiel 5 GHz-wifi. De app reageert dan merkbaar sneller.
• Uitloggen + appcache legen helpt echt als de app buiten de lijntjes begint te kleuren.
• Gewone Chromecast-methodes (casten vanaf mobiel) geven vaak meer vertraging, dus rechtstreeks via Google TV is sowieso een betere keuze.

Als je echt 1-op-1 dezelfde stabiliteit en snelheid wilt als op de Mediabox, dan blijft de Mediabox nog net de winnaar. Maar voor de slaapkamer, keuken of een tweede tv werkt een Google TV-streamer met de Odido TV-app meestal heel prettig, zéker als je hem goed instelt.

Blex
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • November 21, 2025

Thanks voor de info!