Hey @Joost 48, goed dat je dit aangeeft.
Ik wil natuurlijk dat je zorgeloos tv kunt kijken. Zou je mij iets meer informatie willen geven? Dus beide Mediaboxen geven zwart beeld na X aantal minuten? Met resetten bedoel je dan een factory reset met het knopje achterop de Mediabox of maak je ze alleen stroomloos?
Beste Tommie,
Mediabox A werd, 6 okt. 2024, om circa 18.45 ingeschakled na enige tijd bevroor het beeld voor ongeveer 5 seconden waarna het beeld ontdooide. Dit deed zich een aantal keer achtereen voor afgewisseld met twee- á driekeer op zwart, in al die keren kwam het beeld spontaan terug. Om 20.00 uur was mijn vrouw het zat en heeft een reset uitgevoerd door de spanning er 10 tot 15 seconden af te halen. Daarna heeft mijn vrouw nog 20 minuten ongewstoord TV kunnen kijken waarna mediabox en TV handmatig werden uitgeschakeld. In diezelfde periode, tussen 19.00 en 20.20 uur, keek ik (man) via mediabox B op een andere TV die op een bepaald moment eventjes op zwart ging. Deze storing heeft zich daarna niet meer voorgedaan. Vermeld moet worden dat het eventjes op zwart gaan van box B zich eerder in de week op drie afzonderlijke dagen heeft voorgedaan, steeds op ongeveer hetzelfde tijdstip.
Ah okey, dus met reset bedoel je alleen stroomloos maken @Joost 48. Zou je voor mij eens beide Mediaboxen een factory reset willen geven? Dit kan door het reset knopje achterop 30 seconden lang in te drukken. Ik ben benieuwd of dit het euvel al voor je oplost of dat we het verder moeten onderzoeken!
Ah okey, dus met reset bedoel je alleen stroomloos maken @Joost 48. Zou je voor mij eens beide Mediaboxen een factory reset willen geven? Dit kan door het reset knopje achterop 30 seconden lang in te drukken. Ik ben benieuwd of dit het euvel al voor je oplost of dat we het verder moeten onderzoeken!
Beste Tommie,
Bedankt voor het meedenken tot nu toe. Op dit moment functioneren beide medaboxen naar behoren en wil een factory reset even uitstellen tot het eerder beschreven probleem zich weer voordoet.
Bij herhaling van de storing kom ik graag bij je terug voor verdere acties.
Dat is helemaal goed @Joost 48, ik hoor het wel!
Beste Tommie,
Ik zal binnenkort een fabrieks reset uitvoeren omdat nu al een paar keer, steeds op hetzelfde tijdstip 20.25 uur, het beeld tweemaal op zwart gaat. Mediabox A geeft tot nu toe geen problemen.
Ik laat je het resultaat weten. Mogelijk heb je al een idee wat de storingsbron is.
Dankjewel @Joost 48, we wachten de uitkomst even af. Daarmee kunnen wij vervolgens aan de slag. Super bedankt voor de moeite, ik hoor het graag!
Fabrieks reset uitgevoerd.
Dt heb ik gedaan omdat gisterenavond ook weer om circa 20.25 uur de TV 2x op zwart ging voor enige seconden. Ik hoop dat het probleem nu verholpen is en ik niet weer een fabrieks reset, met veel in te vullen wachtwoorden en gebruikersnamen, hoef uit te voeren.
Vanavond om circa 18.30 uur zet de TV aan en houd de klok in de gaten rond 20.25 uur of het probleem zich weer voordoet.
Dank voor het testen @Joost 48. Als het beeld op zwart gaat, werkt het tv menu dan ook niet meer of wel? Dus, valt alleen het beeld van de zender weg of van alles?
Het beeld en geluid vallen weg, ook geen logo van de zender waarop is afgestemd. Beeld is geheel zwart, ook geen draaiend wieltje of iets dergelijks dat er “gezocht” wordt. De TV zelf geeft geen signaal dat er geen TV-signaal is wat de TV normaal wel doet als ik bijvoorbeeld de HDMI verbinding verbreek door de kabel eruit te trekken. Omdat het wegvallen secondenwerk is krijg ik niet de gelegenheid het tv-menu van de TV of mediabox te testen. Na de fabieks reset heb ik de storing niet meer geconstateerd of het moet tijdens een korte afwezigheid, koffiezetten of sanitaire stop, zijn gebeurd. Het was/is wel merkwaardig dat de storing zich meerdere keren voordeed op hetzelfde tijdstip.
Ik blijf de werking van de mediabox in de gaten houden.
Houd het inderdaad in de gaten @Joost 48, als het nogmaals voorkomt, trek dan aan de bel!
Toch weer een teleurstelling. 19-10-2024 om 20.05 uur bevroor het beeld op NPO1 en werd het beeld zwart. Overschakelen naar NPO2 lukte wel maar dat beeld bevroor ook. Bij het overschakelen kreeg ik wel in beeld wat de betreffende zender uitzond. Overschakeling naar Stiingray Classic gaf een goed beeld en bevroor niet. NPO1 en 2 kwamen met horte en stoten weer op de TV.
Om 20.22 uur bevroor het beeld van NPO2 en ontdooide na circa 20 seconde. Dit en het bovenstaande op Mediabox B.
Op Mediabox A bevroor het beeld ook om 20.05 uur. Deze box werd uitgezet om 20.20 uuir zodat ik niet weet of de storing van 20.22 uur zich daar ook voordeed.
Wij willen graag genieten van ons (dure) abonnement en zonder storingen TV kijken.
Hi @Joost 48, dank voor de informatie. Ik wil dit doorzetten naar de technische dienst, want ook ik wil dat je van je abonnement kunt genieten. Eén verzoek, is het mogelijk voor jou om het probleem in kaart te brengen via een filmpje? Deze kan ik dan delen met het TV team. Je kan het bijvoorbeeld delen via een Wetransfer link, zodat wij de video kunnen downloaden en gebruiken in het ticket. Heel erg bedankt voor de moeite en laat het mij weten!
Ik zal proberen een video van de storing te maken as deze zich weer voordoet.
Mijn hiervoor gemaakte bericht maakte ik vrijdag kort nadat de storing zich voordeed, nadien bevroor het beeld nog een paar keer in de loop van de avond. Opmerkelijk was dan ook dat zich op zaterdag geen dstoring heeft voorgedaan bij beide mediaboxen.
Ik meld weer als de storing zich voordoet en ik deze kan “vangen” met een video opname.
Goed weekend.
Het probleem is nog niet opgelost. Vrijdag 25-10 om circa 18.30 uur beeld een paar seconde op zwart.
Zondag 26-10 om circa 20.25 uur 2x achterelkaar beeld seconden op zwart.
Vandaag 29-10 om circa 20.25 uur beeld weer op zwart, maar nu duurde het zolang dat de TV een draaiend wieltje liet zien en aangaf dat er geen signaal was, het beeld kwam weer terug. Toeval of niet op dat tijdstip schakelde mijn vrouw Mediabox A uit.
Kan het bovenstaande een oplossing dichterbij brengen?
Mag ik je uitnodigen voor de nieuwe Béta-firmware @Joost 48? Als het goed is moet hier een fix voor in zitten namelijk.
Kan je mij uitleggen wat een “fix” is? En wat bedoel je met “als het goed is?
Is deze Béta-firmware voor de Mediabox of voor het modem/router combinatie Zyxel?
Hoe wordt deze firmware geïnstalleerd en moet ik dan “alle” apps met wachtwoorden en gebruikersnamen weer opnieuw invoeren?
Een fix is een oplossing voor dit probleem. Meerdere klanten hebben last van haperend/zwart beeld tijden het tv kijken. Er lijkt een foutje te zitten in de firmware. Nu hebben we wellicht een oplossing in de nieuwe firmware voor dit probleem @Joost 48. Maar die firmware moet nog getest worden.
Als ik je uitnodig en je in het topic reageerd dan laat ik of een collega de béta-firmware naar de Mediabox sturen. Je dient hem dan te accepteren en dan moet hij erop staan.
Wilt u mij ook antwoord geven op de vraag “moet ik dan “alle” apps met wachtwoorden en gebruikersnamen weer opnieuw invoeren?”
Uit uw antwoord tot nu toe maak ik op dat ik aanwezig moet zijn als de nieuwe firmware wordt verzonden/geinstalleed op beide mediaboxen om tijdens deze update een acceptatie uit te voeren klopt dit?
Is mijn verwachting juist dat bij het misgaan van de update er een vangnet is die het een en ander kan terugdraaien?
Als het goed is hoef je niet overal je wachtwoord opnieuw in te voeren @Joost 48. Je hoeft niet aanwezig te zijn, als wij de update pushen zul je als je de Mediabox opstart een pop-up melding krijgen om hem te accepteren. Daarna kan je hem laten downloaden.
We kunnen de firmware niet terugdraaien, dus we pushen de update naar 1 van de 2 Mediaboxen zodat je het verschil kunt merken en testen. Als hij niet goed werkt zullen we de Mediabox moeten vervangen.