Skip to main content

Foutmelding op TV

Hallo, wij hebben sinds 2 weken Odido als nieuwe provider voor internet en TV.  Bij het TV kijken komt het meerdere keren per dag voor dat er bovenin beeld een melding komt die begint met de tekst:

Er is iets mis ….

De melding verdwijnt te snel om de hele tekst te kunnen lezen, ik weet dus niet wat er mis is. 

Hier op het forum heb ik een andere post gelezen :

en dit zou opgelost worden met een nieuwe en toekomstbestendige mediabox.  Deze post is een jaar oud. Ik ga er dus vanuit dat wij nu die nieuwe mediabox wel al hebben, toch verschijnt de foutmelding. Zijn er meerdere meldingen die beginnen met de tekst: Er is iets mis?

Wat zou er mis kunnen zijn?

Uitgelichte reactie

25 april 2025

Hallo ​@Jan Mussche 

Is het tv kastje rechtstreeks bekabeld verbonden met de router of zit hier nog een switch tussen bijvoorbeeld?

Eventueel kan je de internetkabel eens vervangen.

Op alle andere apparaten in huis is er geen probleem met de internetverbinding?

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21131 reacties
  • 25 april 2025

Hallo ​@Jan Mussche 

Is het tv kastje rechtstreeks bekabeld verbonden met de router of zit hier nog een switch tussen bijvoorbeeld?

Eventueel kan je de internetkabel eens vervangen.

Op alle andere apparaten in huis is er geen probleem met de internetverbinding?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 april 2025

Hallo ​@Waqqas ,

Bedankt voor je antwoord.

Er zit wel een switch tussen waarop mijn audioset en een mediaspeler zijn aangesloten. Dit heb ik al jaren zo bij ons abonnement van KPN en nooit geen last mee gehad. Ik zal de switch er eens tussenuit halen om te zien of de melding blijft komen of niet meer.

Een andere kabel wordt wat lastiger, de 15 meter lange kabel gaat namelijk onder de vloer door van de meterkast naar de woonkamer, die verwisselen met een andere is nogal wat werk en doe ik liever niet. Als het niet anders kan dan moet het, maar nu nog even niet.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 april 2025
Jan Mussche schreef:

Ik heb de switch verwijderd en de kabel vanaf de modem/router rechtstreeks aangesloten op de mediabox. Dit verandert de situatie echter niet: de foutmelding blijft komen.

Is er iets anders wat ik kan proberen om ervoor te zorgen dat de melding niet meer komt?

Bedankt alvast

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen