Skip to main content

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Iedere keer als ik mijn Samsung televisie opstart en bijvoorbeeld YouTube of een andere applicatie wil gebruiken waar je Internet voor nodig hebt krijg ik de melding Fout: kan geen verbinding maken met het netwerk. Dan klik ik problemen oplossen. Vervolgens krijg ik de foutcode 107. Dan ga ik naar netwerkinstellingen en druk ik op draadloos omdat mijn televisie via wifi verbonden is en niet bedraad. Dan zoekt die mijn netwerk (wifi) daar klik ik op en vervolgens blijft die draaien en krijg ik de melding draadloze netwerkverbinding mislukt. Op de mobiel en laptop werkt de wifi goed. Het probleem van verbinding maken met de wifi op televisie speelt de laatste tijd steeds vaker na het opnieuw opstarten van de televisie. Meestal kon ik dan toch verbinding maken met de wifi en nu helemaal niet. Wat nu?

Hi @Ruud Jansen, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft, ik zal mijn best doen om je te helpen. Zou je mij iets meer informatie willen geven over de televisie?

  • Uit welk bouwjaar komt de tv?
  • Wat is het typenummer van de tv?
  • Wat is de software versie van het besturingssysteem?  
  • Heeft de tv wel een stabiele verbinding als je er een kabel in stopt?

Alvast bedankt!


Hallo Tommie,

 

SAMSUNG QLED 4K 43Q64T (2020)

 

Software versie: 2505

Heb de kabel aangesloten en dan werkt het wel.


Ah okey, bedankt voor de info @Ruud Jansen. Bij een andere klant is het opgelost door WPA-2/3 mixed mode op WPA-2 te zetten, echter staat dit al op de T-50, die heeft geen mix mode. Zou je het modem een factory reset willen geven en het netwerk op je tv willen vergeten en opnieuw verbinden? Laat de standaard instellingen voor nu staan in het modem om te kijken of je daarna de melding nog krijgt.


Ah okey, bedankt voor de info @Ruud Jansen. Bij een andere klant is het opgelost door WPA-2/3 mixed mode op WPA-2 te zetten, echter staat dit al op de T-50, die heeft geen mix mode. Zou je het modem een factory reset willen geven en het netwerk op je tv willen vergeten en opnieuw verbinden? Laat de standaard instellingen voor nu staan in het modem om te kijken of je daarna de melding nog krijgt.

 

Bedankt. Heb de stappen gevolgd en het lijkt nu te werken. Hopelijk blijft het zo 🙏


Fijn om te horen @Ruud Jansen


Hopelijk blijft het zo.


Reageer