Zo vermoeiend die nieuwe update… continu me pincode moeten invoeren als ik een programma wil kijken.
als ik via de app naar chromecast tv wil streamen, doet ie alleen dat ene programma en ook nog precies op de tijd.dus mis ik de helft van de show. Want niks loopt precies op tijd natuurlijk… pc heeft alleen full screen ineens. Meest slechte update ooit.
tv gids is niet meer zoals het was. Ik wil weer terug naar hoe het was voor deze waardeloze update.
Met mijn OnePlus 3, Android 8.1.0 met root, TV Anywhere app versie A 2.1.1, krijg ik bij verschillende zenders foutcode 514590. Denk hierbij aan RTL 4, 5, 7 en 8 (Z werkt wel), SBS 6, Veronica en NET 5.
Andere zenders doen het weer wel, zoals NPO 1, 2 en 3, Discovery, TLC, Zender van de Maand, Disney Channel en Xcite.
Als ik in middels Google Chrome 84.0.4147.125 de tv anywhere site bezoek krijg ik de melding dat de telefoon/browser niet wordt ondersteund en de app moet downloaden. Als ik dan Desktopmodus aanvink kan ik wel inloggen en werken de zenders wel (maar dat is natuurlijk niet ideaal gezien de site dan niet geoptimaliseerd is).
Kunnen jullie hier iets mee om tot een fix te komen?
In een ander topic al aangegeven: in de browser verschiet de kleur elke paar seconden van meer groentint naar meer oranjetint. Het probleem lijkt zich niet voor te doen bij NPO1, NPO2 en NPO3.
Hierbij wat meer informatie:
Browser: Safari 14.0 op macOS Catalina 10.15.7 op een iMac 21,5” Late 2013 en op een MacBook Pro Retina 2015.
Probleem lijkt alleen aanwezig in Safari, niet in Chrome. Net gecheckt: in Chrome kan ik de kwaliteit van de stream kiezen, in Safari niet. Daar is de enige keus: “Auto”
In Safari kun je ook niet de PIN code laten onthouden, in Chrome wel.
Hier een link naar een stukje dat ik net heb opgenomen van SBS6: http://www.xium.nl/IMG_5337.mov
Net ff In de trein een stukje van een aflevering zitten kijken. Toen overgestapt. In de andere trein weer de app geopend en ik kon weer opnieuw beginnen. Hij wist niet eens dat ik wat gekeken had.
Bovendien vind ik de tv gids op Android app ZEER ongebruiksvriendelijk.
Het gaat weer wat vaker fout. Bij het terugkijken .Mijn vrouw keek gisteren op rtl8 naar de "the good doctor” van afgelopen maandag. Er zijn dan 2 afleveringen van Good Doctor. dan zie je 1 blok met de Good doctor, daartussen een ander blokje en dan weer een blok Good Doctor. Door dat blokje er tussen zie je dan het einde van de eerste aflevering niet en ook het begin van de tweede aflevering niet.
Ik ben nu zelf ingelogd op https://t-mobiletv.nl/inloggen/index.html#/live-tv/guide maar ik kan er niet heen schuiven, dus ik kan er geen voorbeeldplaatje maken. Ik ben wel op de maandag 5 oktober.
Ik ervaar momenteel de kleurovergangen op RTL4, apparaat is Macbook pro, met safari browser.
nog een ding:
Als je iets terug kijkt en je stopt halverwege, dan moet je de volgende dag weer van voor af aan beginnen. Dit is extra vervelend omdat je bij veel omroepen niet kan doorspoelen.
Dat niet kunnen doorspoelen is een grote ergernis en voor ons een reden om ons op een andere provider te oriënteren.
Dat was met de oude app ook al. Het wordt er inderdaad niet beter op.
Ik ben ook al aan het kijken bij Ziggo en Vodafone
Qua layout moet ik zeggen is een verticaal geordende zenderlijst (What's On in de engelstalige versie) wel een stuk handiger voor bediening met een telefoon dus dat vind ik persoonlijk iig een verbetering. Ik mis alleen de zenderlogo icoontjes voor vrijwel alle zenders op de regiozenders na (kies je een zender en kom je in de tv gids terecht dan zijn er wel voor alle zenders icoontjes te zien. Ook zijn de zenders hier weer horizontaal geordend, in dit geval wel begrijpelijk zodat de programma's van die zender verticaal onder elkaar te zien zijn wat veel overzichtelijker is. Qua looks lijkt het wel volledige apart van elkaar ontwikkeld met opeens weer hele kleine icoontjes. Had liever een apart tab gezien voor deze tv gids of What's On in het home menu (Dinglish? Check! ‘Next on tv’, ‘Now on tv’ )
Zowel tv als tv anywhere problemen.
Als eerste de tv problemen
Ik had me aangemeld als testgebruiker van de update van de televisie software.
Het werkt wel maar :
-Het Entone kastje reageert enorm traag op de afstandsbediening.
-Het geluid valt weg als ik naar de het zenderoverzicht ga ( gids )
-Ik moet iedere dag het Entone kastje stroomloos maken omdat de tv de HDMI verbinding niet meer ziet.
En dan nog de TV anywhere update, deze is nog dramatischer:
-Iedere keer moet je opnieuw inloggen
-Tijdens het kijken komt regelmatig de melding dat de sessie verlopen is.
-Hakkelende beelden op de meeste zenders
-Wisselen naar andere zender gaat niet zonder eerst de webbrowser af te sluiten en opnieuw te beginnen.
-Dit alles op 2 verschillende laptops en op zowel Chrome, Firefox en Edge.
Het duurt allemaal veel te lang voordat het voor iedereen opgelost is.
Waarom niet gewoon terug naar de oude omgeving en ZELF uitvoerig testen voordat jullie de boel in de lucht gooien.
Gisteren een update gehad voor de Entone. Ik ben met name geïnteresseerd in de basisfunctionaliteit: het beeld moet goed zijn en ik moet eenvoudig van zender kunnen wisselen. Een TV-gids, terugkijken of films bestellen is voor mij niet zo interessant. Enkele weken geleden heb ik eveneens een update gehad van de AppleTV-app.
Op de Entone-STB gaat sequentieel zappen langs de zender voldoende snel, alleen de audio start pas enkele seconden later. Het voordeel hiervan is dat je in rust kunt zappen. Audio is goed, op de publieke zenders krijg ik mooi DD 5.1 geluid. Ook de beeldkwaliteit is voldoende voor zo'n beperkt en licht kastje: 1080p:60Hz.
De app op de AppleTV is wat gevoeliger. Omdat de AppleTV altijd aan staat (het heeft geen fysieke aan/uit/stand by-knop) blijft de app in de achtergrond nog wat doorlopen als de TV reeds uit staat. Als je een dag later opnieuw de app start probeert deze de oude stream weer op te pakken. Dat geeft een foutmelding maar blokkeert de app niet. Daarnaast valt op dat de audio op de publieke zenders slechts stereo is, in tegenstelling tot de DD 5.1 van de Entone-STB.
Op een MacBookAir en een MacPro met Safari wisselen de kleuren licht van tint continu. Vreemd.
Elke keer als ik inlog moet ik de pincode opgeven, dus dat wordt niet onthouden?
Ik heb geen zenders vergrendeld, noch een leeftijd ingesteld, toch moet ik allerlei programma’s ontgrendelen. Kan niet meer vinden waar ik dat kan instellen.
Het scrollen door de zenders werkt niet goed: zenders moeten eerst laden, maar dan schiet de scroll veel te snel door de zenders heen en schiet je er steeds voorbij.
dank
Paul Delcour
Op een MacBookAir en een MacPro met Safari wisselen de kleuren licht van tint continu. Vreemd.
Elke keer als ik inlog moet ik de pincode opgeven, dus dat wordt niet onthouden?
Ik heb geen zenders vergrendeld, noch een leeftijd ingesteld, toch moet ik allerlei programma’s ontgrendelen. Kan niet meer vinden waar ik dat kan instellen.
Het scrollen door de zenders werkt niet goed: zenders moeten eerst laden, maar dan schiet de scroll veel te snel door de zenders heen en schiet je er steeds voorbij.
dank
Paul Delcour
Ik heb dit ook. Lijkt aan Safari te liggen. Probeer het eens met Chrome op je MacBook Air. Ik krijg met Chrome ook een betere kwaliteit stream te zien.
Op een MacBookAir en een MacPro met Safari wisselen de kleuren licht van tint continu. Vreemd.
Elke keer als ik inlog moet ik de pincode opgeven, dus dat wordt niet onthouden?
Ik heb geen zenders vergrendeld, noch een leeftijd ingesteld, toch moet ik allerlei programma’s ontgrendelen. Kan niet meer vinden waar ik dat kan instellen.
Het scrollen door de zenders werkt niet goed: zenders moeten eerst laden, maar dan schiet de scroll veel te snel door de zenders heen en schiet je er steeds voorbij.
dank
Paul Delcour
Ik heb dit ook. Lijkt aan Safari te liggen. Probeer het eens met Chrome op je MacBook Air. Ik krijg met Chrome ook een betere kwaliteit stream te zien.
Blijft toch vreemd.
Eurosport 1 kreeg ik alleen met Chrome aan de praat, maar dan gingen de ventilatortjes op volle snelheid draaien alsof er Flash wordt gebruikt. Ook dat verschil is me een raadsel.
@TomThuis Ik vermoed dat we geen support geven op toestellen die geroot zijn maar ik zet de melding in ieder geval door.
@wmuys Dank voor de toelichting, dat maakt het al een stuk specifieker, we gaan er mee aan de slag! @Delcour Ik heb jou ook aan de melding toegevoegd. @nickvnd Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste cijfers van het rekeningnummer? Dan voeg ik jou ook toe aan de melding.
@advdun @Henk_L Bedankt voor de informatie! Voor feedback over de test voor de TV Box kunnen jullie in dit topic terecht (alleen toegankelijk voor testers).
We zijn nu al bijna 3 weken verder en nog werkt het niet zoals het zou moeten. Wordt het wel serieus genomen? Denk het niet, als het zolang moet duren..…Wat is de verwachte tijd voordat het opgelost is? Ben er namelijk wel een beetje klaar mee
Ja inderdaad. Ben al vanaf augustus aan het klagen dat de app zeer......... is.
Nu is de app en de site allebei slecht gemaakt.
Iets met wat slecht is kan altijd slechter.
Live kijken hapert.
Tvgids is zeer ongebruiksvriendelijk.
Enz
Inderdaad nog steeds waardeloos, geen enkel issue is tot op heden opgelost voor mij.
Feedback over de stand van zaken wordt niet gegeven, worden we wel serieus genomen?
Nu mijn vrouw ook steeds feller en vaker begint te klagen ben ik me aan het oriënteren om over te stappen naar KPN, wel wat duurder maar dat is het misschien toch wel waard.
echt je broek zakt toch af van deze puinzooi.. zal me echt kapot schamen als tmobile medewerker om klanten zulke bagger software voor te schotelen. wil je iets terugkijken. weer sessie verlopen. moet je weer opnieuw inloggen. en ipv dat je gewoon verder kan kijken, MOET JE WEER OPNIEUW BEGINNEN EN MAG JE NIET DOORSPOELEN!!!!!!
nee, de ‘specialisten (amateurs) zijn er ‘hard’ mee bezig is elke keer de reactie, maar ondertussen zijn we weken verder en gebeurd er geen klote
is dit topic nog actief??
als ik dan tv kijk en ik stream dat naar Chromecast. want ja mijn android tv kastje is buiten spel gezet.
hoe vaak dat je dan je geluid wil aanpassen via de volume knop telefoon en er dan weer achter komt dat je dacht dat het een standaard functie was. dit bij deze app niet zo is.
als ik het zoo lees is het top werk geweest van de programmeurs!
elk apparaat heeft wel zijn problemen.
android 9 dus niet kunnen kijken ivm niet ingelogd zijn
appel tv verwarrend menu
chromecast niet de volume dmv de volumeknoppen kunnen gebruiken
google chrome rip (ach wie gebruikt dat nu)
andere browsers claimen full screen. als of tv kijken het enige is wat een pc mag doen
en hoelang duurt dit al? 24 uur nee al bijna een maand.
Legaal tv kijken kost dan ook wat. maar dan krijg je ook wat….!
een app van 2 euro in de store en nooit een probleem met iptv (tja fta maar goed)
Echt ik heb echt nog nooit zo'n bagger app als het nieuwe TV-anywhere gezien!
Diegene die deze app gebouwd heeft zou zicht in een foetus houding diep in een donker hoekje moeten gaan zitten schamen!!!!
We zijn nu ruim een maand verder en er gebeurt ook niets wat betreft updates met enige verbetering.
- Steeds opnieuw moeten inloggen en bij 2 profielen zelfs steeds 2x
- Alleen full screen
- Werkt niet goed in Chrome / Edge Chromium (raar want de "vrije zenders” als NPO werken wel in het nieuwe Edge)
- Geen Duitse zenders
- Geen Belgische zenders.
- Chromecast naar tv wekt niet.
- Etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc
T-MOBILE….. als je met de grote jongens wilt spelen zul je echt heel erg snel volwassen moeten worden!!!!
Maar er is licht aan de horizon……. begin volgende maand zit m'n jaarcontract erop en kan ik gelukkig samen met 3 telefoon abo's weer naar een provider welke de zaakjes dan misschien niet voor 100% in orde heeft maar wel 1000x beter als T”oldtimer”mobile
Ik ben juist overgestapt naar tmobile omdat tv anywhere werkte op mijn android tv box maar door de nieuwe update werkt het op geen van mijn androidboxen waarom moet iets wat werkt om zeep geholpen worden ,ik weet dat ik binnenkort naar een andere provider ga zoeken want dit is bagger ik heb de forum doorgelezen waar de medewerker vragen stelt over het apparatuur maar ze moeten kijken en beseffen dat wat werkt dat ze dat met rust moet laten. Ik ben zwaar teleurgesteld en ga zeker naar een andere provider opzoek.
Nog een puntje:
Voorheen was het zo als je stopt met kijken dan wist de app waar je gebleven was, dit werd gesynct op je apparaten waar je was ingelogd.
Dat is helaas niet meer, je moet weer van voor af aan beginnen en je kan vaak niet doorscrollen omdat de tijdbalk onderin ontbreekt.
Verder kon je als het kijken hervatte nog even 5 minuten terugspoelen om weer in de film te komen.
Kan ook niet meer.
maandag 19-10, hebben we de film Everything, everything bekeken via de app met terugkijken.
Deze was op 13-10 uitgezonden op rtl8.
Het gaat niet goed.
De laatste 10 minuten ontbraken.
Da's nu al de zoveelste keer