Skip to main content

Factuur van een adres waar ik niet meer woon

• September 15, 2025
  • 8 reacties
  • 65 Bekeken

Sinds 24 juni j.l. woon ik niet meer op mijn vorig adres.

1 juli j.l. is het huis overgedragen aan de nieuwe bewoners.

Toch ontvang ik al 3 maanden de odidofactuur van dat adres en wordt het geld ook gewoon geincasseerd. Diverse keren kontact gehad met de helpdesk. Het zou opgelost worden.

Vergeet het maar. Als ik het geld terug laat storten krijg ik meteen een "herinnering “van Odido.

Daarnaast ontvang ik ook op mijn nieuwe adres de factuur van de afgenomen diensten.

Ik voel me zo bedrogen door Odido.

September 16, 2025

Hey ​@De bedrogene, welkom op onze community.

Dank je wel dat je dit hier met ons deelt. Ik kan me voorstellen dat het heel verwarrend is om dubbele facturen te ontvangen terwijl je al bent verhuisd. Dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben en daar help ik je graag bij. Om dit voor je te kunnen onderzoeken heb ik nog je gegevens nodig in je profiel. Zou je deze willen aanvullen? Je doet dit door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn profielBewerk profiel en daar je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in te vullen. Zorg ook dat je oude adres ingevuld wordt bij: Info voor moderator. Zodra dat staat, kijk ik gelijk met je mee waar het misgaat en zorg ik dat we dit netjes voor je oplossen. Laat je het weten zodra je profiel is aangevuld? Dan pak ik dit verder op voor je!

8 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • September 16, 2025

Hey ​@De bedrogene, welkom op onze community.

Dank je wel dat je dit hier met ons deelt. Ik kan me voorstellen dat het heel verwarrend is om dubbele facturen te ontvangen terwijl je al bent verhuisd. Dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben en daar help ik je graag bij. Om dit voor je te kunnen onderzoeken heb ik nog je gegevens nodig in je profiel. Zou je deze willen aanvullen? Je doet dit door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn profielBewerk profiel en daar je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in te vullen. Zorg ook dat je oude adres ingevuld wordt bij: Info voor moderator. Zodra dat staat, kijk ik gelijk met je mee waar het misgaat en zorg ik dat we dit netjes voor je oplossen. Laat je het weten zodra je profiel is aangevuld? Dan pak ik dit verder op voor je!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • October 2, 2025

Alles meteen ingevuld, nu 16 dagen geleden, en ,zoals te verwachten geen reactie meer.

Als er geen oplossing komt in de vorm van teruggeven van het geld wat jullie “gestolen” hebben, ga ik er een zaak van maken. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • October 3, 2025

Hey ​@De bedrogene, bedankt voor het aanvullen!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de opzegging is vastgelopen, daardoor heb je de facturen ontvangen. Dit kwam omdat er geen telefoonnummer bekend was in het systeem. Ik heb dit meteen voor je opgelost en de opzegging is nu goed doorgekomen. Ook zie ik dat de extra kosten ook al zijn vergoed. Klopt het dat alles netjes nu vergoed is? Als je nog een factuur ontvangt van ons, laat het dan ook direct weten, dan vergoed ik die ook meteen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • October 3, 2025

Hoi Tommie.

Dank voor het controleren.

Ik heb mijn telefoon bij Odido. Dus die staat zeker wel in het systeem.

Helaas is slechts een maand vergoed, en verrekend met een factuur van een maand waarin ik ook al niet meer op dat adres aanwezig was.

In principe heb ik juli en augustus en september betaald, waarvan 1 maand gecrediteerd is en verrekend met september.

Daarnaast heb ik op 13 september de apparatuur retour gezonden  op de manier die een collega van jou aangegeven heeft. Ik heb ook bewijs van verzonden apparatuur.

Toch krijg ik vandaag een e-mail met het verzoek apparatuur retour te zenden. Waarschijnlijk gaat dit ook weer mis. 🤞

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • October 10, 2025

Niets meer gehoord.

Ik zal mijn verlies dienen te nemen. 😔 En verder gaan met mijn leven………...

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • October 11, 2025

Onvoorstelbaar……...Weer een factuur.

Ik woon al sinds 1-7 niet meer op dat adres.

Dit ga ik niet betalen. Dat ze dan maar een incassobureau sturen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10154 reacties
  • October 11, 2025

Hoi ​@De bedrogene ,

Check nog eens de details van de factuur. Misschien van iets een naheffing of periodeverrekening? Het gaat om €3,06.... je wilt voorkomen dat dit naar een incassobureau gaat.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • October 11, 2025

Hoi Eric.

Ik heb al 2 maanden betaald, zonder dat ik op dat adres woon, ter voorkoming van incasso.

Het gaat echt om 1 en 2 okt nota. 

Daarnaast heb ik nog een creditnota, die ook niet verrekend is. Ik weet, het gaat maar om een paar euro; niets in verhouding tot de €90 die ik al voor niets betaald heb. Maar het maakt me zo boos, dat dit zomaar kan. Bij de helpdesk beloven ze van alles, maar er gebeurd niets.

Ik was, na debacle met Ziggo, zeer tevreden over tmobile/odido. Tot mijn verhuizing op 24-6-2025. Hier geen internet mogelijk van odido. Vandaar mijn opzegging, die ze niet goed verwerkt hebben. Ten koste van mij en van mijn vertrouwen in hen.

Maar, inderdaad, ik zal toch aan het kortste eindje trekken, en kan er beter geen energie er in steken.

Dank.