Skip to main content

Ik heb T-Mobile Tv opgezegd op 24 maart 2023. Opzegtermijn is 1 maand. Op 23 april is Tv ook gestopt en ik heb de TV box met toebehoren inmiddels retour gestuurd. Bij mijn weten is het factuurbedrag voor de maand april dan toch naar verhouding? Er wordt de volle mep berekend. Kan dit voor de incasso gecorrigeerd worden? Dan hoef ik niet zelf handmatig het juiste bedrag over te maken na terugboeken.

Hoi @Klikoo, Als je eind maar (24 maart) T-Mobile TV hebt opgezegd zit daar nog een maand opzegtermijn aan vast. Je betaald dus de maand april ook nog voor T-Mobile TV. 

Dit lees ik ook zo terug in je eigen bericht? Ik snap niet precies wat je bedoelt. Vanaf volgende maand zul je een prijsverlaging zien op je factuur. 


24 maart heb ik opgezegd. Je betaalt altijd per maand volgens voorwaarden. Dus van 1 maart tot 31 maart factuur en dan weer factuur van 1 april tot 30 april. Opgezegd 24 maart met 1 maand opzeg termijn. Dus op 24 april stopt het. Dit klopt ook, want Tv box was uitgeschakeld op 24 april. Ik krijg factuur voor de volle maand van 1 april tot 30 april. Maar vanaf 24 april heb ik geen TV meer. Dus voor die laatste week hoef ik toch niet meer te betalen? Dat wordt toch verrekend?


De factuur wordt vooraf gemaakt. Je zult zien dat op de volgende eindfactuur her bedrag netjes wordt gecrediteerd.  Dit gaat altijd goed.


Oke. We dan wachten we af, ben benieuwd. Want volgens de voorwaarden is de opzegtermijn 30 dagen en kan ieder moment ingaan. Vandaar de vraag na het zien van de factuur met het volle bedrag.


Het klopt echt. Een opzegdatum kan worden uitgesteld bijvoorbeeld, bij de overstapservice van een andere provider die dan een deadline niet haalt bijvoorbeeld.  Daarom wordt er pro rato naar de exacte dag van afsluiten gekeken en de overgebleven dagen gecrediteerd. 


Dan gaan we er vanuit dat het goed komt.


Reageer