Beantwoord
Extra tv aansluiten
Beste,
Binnenkort wil ik eindelijk mijn tweede tv aansluiten in de slaapkamer op de 2e verdieping. De glasvezelaansluiting komt in de meterkast op de begane grond binnen en ik heb 2 UTP kabels onder de grond door laten trekken en die komen binnen op de eerste verdieping. Tot op heden heb ik alleen tv gekeken op de eerste verdieping (maisonette woning) en dit ging prima. 1 UTP kabel in de ontvanger en de 2e UTP kabel zit in de Fritzz box die door de (toen nog Vodafone thuis) monteur is aangesloten, aangezien het WIFI bereik niet fantastisch was. Tot op heden werkt de (interactieve) tv en de wifi prima. Nu heb ik kort geleden een UTP kabel getrokken van de 1e naar de 2e verdieping en een Switch geplaatst, aangezien beide UTP kabels uit de meterkast reeds bezet zijn. Op de tv die voorheen goed werkte heb ik nu met de tussenkomst van Switch continu een error melding en een zwart of bevriezend beeld. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Heb ik wellicht een andere (door T-mobile te kunnen leveren) switch nodig of moet ik wellicht de 2 bestaande UTP kabels in een andere poort van de modem aansluiten? Op de hulp pagina van T-mobile hebben ze het over een switch bij een 3e of 4e tv en dit gaat om een 2e tv, vandaar dat ik twijfel. Ik hoor graag of iemand mijn kan adviseren hoe nu te handelen. Alvast bedankt. mvg Marc
Binnenkort wil ik eindelijk mijn tweede tv aansluiten in de slaapkamer op de 2e verdieping. De glasvezelaansluiting komt in de meterkast op de begane grond binnen en ik heb 2 UTP kabels onder de grond door laten trekken en die komen binnen op de eerste verdieping. Tot op heden heb ik alleen tv gekeken op de eerste verdieping (maisonette woning) en dit ging prima. 1 UTP kabel in de ontvanger en de 2e UTP kabel zit in de Fritzz box die door de (toen nog Vodafone thuis) monteur is aangesloten, aangezien het WIFI bereik niet fantastisch was. Tot op heden werkt de (interactieve) tv en de wifi prima. Nu heb ik kort geleden een UTP kabel getrokken van de 1e naar de 2e verdieping en een Switch geplaatst, aangezien beide UTP kabels uit de meterkast reeds bezet zijn. Op de tv die voorheen goed werkte heb ik nu met de tussenkomst van Switch continu een error melding en een zwart of bevriezend beeld. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Heb ik wellicht een andere (door T-mobile te kunnen leveren) switch nodig of moet ik wellicht de 2 bestaande UTP kabels in een andere poort van de modem aansluiten? Op de hulp pagina van T-mobile hebben ze het over een switch bij een 3e of 4e tv en dit gaat om een 2e tv, vandaar dat ik twijfel. Ik hoor graag of iemand mijn kan adviseren hoe nu te handelen. Alvast bedankt. mvg Marc
Beste antwoord door Marcel MCi
Hallo Marc,
Je hoeft geen extra kabel naar het modem te trekken. Als je de utp kabel die op poort 3 of 4 van je modem zit aangesloten kan je deze via een switch laten lopen, en daarop de 2e tv kabel aansluiten. Gewoon een standaard 10/100 mb switch van bv Sitecom of TP link. De utp kabel voor de wifi moet je ongemoeid laten, dat is een ander signaal vanuit het modem.
Mvg. Marcel
Bekijk origineelJe hoeft geen extra kabel naar het modem te trekken. Als je de utp kabel die op poort 3 of 4 van je modem zit aangesloten kan je deze via een switch laten lopen, en daarop de 2e tv kabel aansluiten. Gewoon een standaard 10/100 mb switch van bv Sitecom of TP link. De utp kabel voor de wifi moet je ongemoeid laten, dat is een ander signaal vanuit het modem.
Mvg. Marcel
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.