Skip to main content

Goedemiddag community leden!

Ik probeer sinds vanochtend mijn mediabox weer werkend te krijgen. Ik had deze altijd bekabeld aangesloten, werkte voor mij beter en sneller dan via wifi. Echter vanaf vanochtend pakt de mediabox geen verbinding meer op via de UTP kabel..alleen nog via wifi. Meer mensen hier problemen mee gehad? De status lampjes op de LAN poort lijken ook geen communicatie te laten zien. 

Hi @jurgen89, zou je eens willen proberen om de UTP kabel op een andere LAN poort aan te sluiten? Dan kunnen we uitsluiten of de poort eventueel defect is. Mocht een andere poort ook niet werken, zou je dan eens het modem van de stroom willen halen voor 30 seconden en dan opnieuw alles opstarten? Ik ben benieuwd wat dit dan doet!


Goedemiddag community leden!

Ik probeer sinds vanochtend mijn mediabox weer werkend te krijgen. Ik had deze altijd bekabeld aangesloten, werkte voor mij beter en sneller dan via wifi. Echter vanaf vanochtend pakt de mediabox geen verbinding meer op via de UTP kabel..alleen nog via wifi. Meer mensen hier problemen mee gehad? De status lampjes op de LAN poort lijken ook geen communicatie te laten zien. 

Zojuist alles even spanningsloos gemaakt en de LAN poort gewisseld. Helaas geen resultaat.


Update: ik heb de kabel vervangen door een andere UTP kabel. Dit werkt eventjes maar na opnieuw starten valt de verbinding weer weg. 


@jurgen89 Dank je wel voor het laten weten! Ik heb meteen ook in je verbinding gekeken, maar ik kan ook geen gegevens van de Mediabox uitlezen. Ben je toevallig in de mogelijkheid om met een andere UTP kabel te testen met de Mediabox? Dan weten we of hier wellicht dan nog het euvel in zit. Verder ben ik ook nog benieuwd of andere apparaten wel werken op de LAN-poorten. ik zie namelijk op LAN-poorten 3 en 4 een IP lease error terug. Maar verder zou de verbinding wel up moeten zijn. Let me know!


@jurgen89 Zo te zien had mijn bericht de jouwe gekruist. Top dat je dit kon testen! Zou je eventueel dan de Mediabox naar de fabrieksinstellingen willen zetten, mocht het wel werken met andere apparaten op de poorten? Dan weten we dat het niet aan het modem ligt, maar echt de combinatie modem - UTP kabel - Mediabox.


Ja dat ga ik vanavond ff proberen. Op de andere poorten draaien de apparaten prima 🙂 bedankt tot zover en ik laat het weten!


Inmiddels 3 maanden verder. De verbinding was plots terug, maar sinds gisteren weer dezelfde problemen. Ik zou het toch bijzonder prettig vinden om een nieuwe mediabox te ontvangen want hier word je niet goed van 🙂. Is dit mogelijk? Alle voorgaande stappen met resetten, lan poorten wisselen en andere kabels werken niet. 


Hi ​@jurgen89, dat wil ik best doen maar als ik dit zo lees kan het natuurlijk ook aan het modem liggen, wellicht zijn de poorten van het modem defect. Heb je al eens een ander apparaat bedraad aangesloten op het modem? Werkt die wel goed? Dan ligt het inderdaad aan de Mediabox. Dan ruil ik die voor je om!


Goedemorgen Tommie,

Bedankt voor je bericht! De poorten op het modem werkt. Er zitten nog 3 apparaten op aangesloten en die werken goed 🙂. Ik heb ook van die apparaten de lan poorten gewisseld en die werken ook. Ik vermoed dus inderdaad dat het probleem in de mediabox zit.


Hi ​@jurgen89, dan ga ik gelijk de Mediabox voor je omwisselen! Er wordt een nieuwe Mediabox naar je toe gestuurd, zodra deze onderweg is zul je hier een e-mail over ontvangen zodat je het pakket kan volgen. Ook krijg je instructies van ons om de oude Mediabox weer retour te sturen. Laat je het me weten zodra je de nieuwe Mediabox hebt ontvangen en deze uit hebt kunnen testen? 


Goedemorgen. Inmiddels zijn we 1 week verder..ik zie de bestelling nog niet als verwerkt in de app staan?


Hey ​@jurgen89, het lijkt erop dat de Mediabox niet op voorraad is, zodra de voorraad weer in orde is wordt de Mediabox verzonden! 


Reageer