Skip to main content

Goedemiddag community leden!

Ik probeer sinds vanochtend mijn mediabox weer werkend te krijgen. Ik had deze altijd bekabeld aangesloten, werkte voor mij beter en sneller dan via wifi. Echter vanaf vanochtend pakt de mediabox geen verbinding meer op via de UTP kabel..alleen nog via wifi. Meer mensen hier problemen mee gehad? De status lampjes op de LAN poort lijken ook geen communicatie te laten zien. 

Hi @jurgen89, zou je eens willen proberen om de UTP kabel op een andere LAN poort aan te sluiten? Dan kunnen we uitsluiten of de poort eventueel defect is. Mocht een andere poort ook niet werken, zou je dan eens het modem van de stroom willen halen voor 30 seconden en dan opnieuw alles opstarten? Ik ben benieuwd wat dit dan doet!

Goedemiddag community leden!

Ik probeer sinds vanochtend mijn mediabox weer werkend te krijgen. Ik had deze altijd bekabeld aangesloten, werkte voor mij beter en sneller dan via wifi. Echter vanaf vanochtend pakt de mediabox geen verbinding meer op via de UTP kabel..alleen nog via wifi. Meer mensen hier problemen mee gehad? De status lampjes op de LAN poort lijken ook geen communicatie te laten zien. 

Zojuist alles even spanningsloos gemaakt en de LAN poort gewisseld. Helaas geen resultaat.

Update: ik heb de kabel vervangen door een andere UTP kabel. Dit werkt eventjes maar na opnieuw starten valt de verbinding weer weg. 

@jurgen89 Dank je wel voor het laten weten! Ik heb meteen ook in je verbinding gekeken, maar ik kan ook geen gegevens van de Mediabox uitlezen. Ben je toevallig in de mogelijkheid om met een andere UTP kabel te testen met de Mediabox? Dan weten we of hier wellicht dan nog het euvel in zit. Verder ben ik ook nog benieuwd of andere apparaten wel werken op de LAN-poorten. ik zie namelijk op LAN-poorten 3 en 4 een IP lease error terug. Maar verder zou de verbinding wel up moeten zijn. Let me know!

@jurgen89 Zo te zien had mijn bericht de jouwe gekruist. Top dat je dit kon testen! Zou je eventueel dan de Mediabox naar de fabrieksinstellingen willen zetten, mocht het wel werken met andere apparaten op de poorten? Dan weten we dat het niet aan het modem ligt, maar echt de combinatie modem - UTP kabel - Mediabox.

Ja dat ga ik vanavond ff proberen. Op de andere poorten draaien de apparaten prima 🙂 bedankt tot zover en ik laat het weten!

Reageer