Snotver de snotver, weer raak?!!!
los die problemen eens voorgoed op t mobile.
wat een drama de laatste tijd!
En nu compleet geen tv meer …. Gaat lekker, not!
Hi
Mijn welgemeende excuses. We krijgen signalen door dat de problemen gisteravond onverhoopt toch de kop op hebben gestoken bij een deel van onze klanten. We hebben deze signalen meegenomen en zijn een onderzoek begonnen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Onze specialisten zijn ermee aan de slag!
Hoi
Goed om te lezen dat jullie er nog verder mee san de slag gaan. Bij ons liep het ook weer vast. Afwachten hoe het vanavond en se aankomende dagen gaat.
Groet Chantal
Hi
Mijn welgemeende excuses. We krijgen signalen door dat de problemen gisteravond onverhoopt toch de kop op hebben gestoken bij een deel van onze klanten. We hebben deze signalen meegenomen en zijn een onderzoek begonnen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Onze specialisten zijn ermee aan de slag!
En vandaag staat het beeld alweer uren stil.
Echt onbegrijpelijk …. Zo moeilijk moet de oplossing toch niet zijn lijkt me maar blijkbaar wel.
Het is bekend dat de problemen met het vastlopende beeld op ESPN1 terugkerend lijken te zijn. Het probleem is op het moment in onderzoek en hopen snel de oorzaak én een oplossing te vinden.
Espn lijkt hier goed te gaan, maar op dit moment ligt rtl8 eruit. Raar dit. Ik ga ook maar kijken of andere lokale zenders er weer uitliggen net als vorig jaar.
Kan de ESPN1 stream even herstart worden, hij staat weer stil.
Al een paar dagen geen ESPN1 storing meer. Het zal toch niet zijn opgelost?
Het heeft even mogen duren, maar het probleem van het stilstaande beeld op ESPN heeft zich al een tijd niet meer voorgedaan. Het issue is hiermee dan ook definitief afgesloten. Mocht het binnenkort toch nog voorkomen, laat het ons hier dan direct weten, dan gaan wij ermee aan de slag!
Bedankt voor alle meldingen!
Wat mij opvalt is dat er sinds die tijd geen complete vastlopers meer zijn maar wel even een freeze van het beeld en geluid (?)
Hi
Goed dat je het aankaart! Ik denk graag met je mee naar een oplossing. Ik heb daarom direct de verbinding erbij gepakt en zie af en toe een niet volledige stream binnenkomen op de TV Box. Belangrijk is het voor mij te weten of het probleem daarom alleen op het ESPN kanaal zich laat zien, of dat ook meerdere kanalen problemen hebben. Ook ben ik erg benieuwd hoe de TV Box is aangesloten, is dit direct op het modem? Het veranderen van de LAN poort kan er dan voor zorgen dat het probleem wordt opgelost. Wil je checken of dat verschil geeft? Ik hoor graag van je waarnemingen.
Hi,
tot vanavond altijd eigenlijk alleen espn maar zojuist ook op RTL7.
de tv box zit op een switch aangesloten in LAN.
heb dit al zolang ik op het nieuwe platform zit zo aangesloten en eigenlijk niet eerder gehad.
(oude platform had ik het ook zo draaien)
edit: tv box zat altijd op een switch dus … zit wss ivm eerdere (andere) problemen op lan4 van modem al even.
Is nu naar lan3
Hi
Super dat je een ander LAN-poort hebt geprobeerd. Kan je aangeven of dit verschil uitmaakt of ervaar jij nog steeds hetzelfde probleem? Ik hoor het heel graag van je! Als blijkt dat jij nog met hetzelfde issue zit, dan ga ik gelijk de hulptroepen voor je inschakelen, zodat jij heel snel weer optimaal van je tv kan genieten!
Hallo Lisa, nou mijn switch is niet kapot ;-)
Ik heb mijn setup nog even nagelopen omdat dit door nieuw modem iets anders was dan voorheen. Nieuwe modem doet niet veel meer met vlan's en had de box rechtstreeks op het modem, nu weer op mijn switch. Desondanks heb ik mijn setup terug gebouwd naar hoe ik het voor het nieuwe platform had dus met vlan's.
Eens kijken hoe het nu draait …. en blijft draaien.
Hi
En dit loopt goed … had af en toe even een hapering (stilstaand beeld even) maar de laatste weken geen issues meer. Ik heb dus mijn setup ondanks het nieuwe modem terug gebouwd naar de oude setup met vlan tagging en loopt als een zonnetje nu …. Geen hapering en/of geen beeld ESPN meer gehad.
Dat is fijn om te horen
Hoi, sinds een week hebben wij af en toe dat tv-zenders ineens vastlopen. Hij blijft als het ware hangen. Het is niet op alle zenders maar het is wel vervelend. Als hij vastloopt moeten we schakelen maar een andere zender en dan weer terug in de hoop dat het niet weer gebeurd, maar dat is meestal niet zo. Ik zag laatst dat er onderhoud werd gepleegd dus hoopte dat het daarmee opgelost zou zijn. maar helaas. Ik heb vanochtend nog om de modem opnieuw herstart maar vanavond kwam het weer voor. Het lijkt wel of de glasvezel verbinding niet stabiel genoeg is. Er zit wel een devolo tussen de modem en de tv box maar dit hebben we nog niet gehad.
Ook tv kijken via TV Anywhere op 1 laptop blijft een probleem, iedere 15 min opnieuw inloggen wordt daar gevraagd. Een vaste bekabeling geeft geen oplossing, terwijl op TV of tablet het wel werkt, waarom dan niet op die ene laptop?
Hebben jullie een oplossing voor beide ?
Groet Chantal
Hoi
Wat betreft de TV Anywhere app: is dit enkel op de app en niet wanneer je de browserversie gebruikt of juist andersom, of gebeurt het zowel in de app als in de browser? Het vreemde is dat het enkel op de laptop is: ik ervoer dit zelf ook een poosje geleden, maar dat is na de release van de nieuwste variant verdwenen gelukkig - wat voor laptop gebruik je?
Terugkomend op het vastlopen: je geeft aan dat het niet op alle zenders voorkomt, zijn het toevallig de commerciële zenders waarop het speelt en zo ja, op welke zenders precies?
Hier zelfde probleem stilstaand beeld alles gedaan wat jullie schrijven maar Tmobile doe er iets aan.
Er zijn meer providers…...
Hi
Ook met jou denken we graag mee! Begrijp aan jouw verhaal goed dat je nog stilstaand beeld bij ESPN ervaart? Dan gaan we hier natuurlijk direct achteraan. Voor ons zijn daarbij een aantal punten belangrijk om te weten:
- Ervaar je dit op beide TV Boxen, of ook op andere platformen? Denk aan TV Anywhere of de TV app
- Is ESPN de enige zender waarbij er stilstaand beeld voorkomt?
- Is er een fabrieksreset uitgevoerd op de TV Boxen? Hoe je deze doet vind je op onze Wiki: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset? | T-Mobile Community
- Ik zie dat het modem al een tijd aan staat zonder te zijn gereset. Dit kan ook vaak helpen bij problemen met de verbinding. Ook hier helpt een fabrieksreset: Factory reset modem (fabrieksreset) | T-Mobile Community
Ik hoor graag over de bovenstaande punten, zodat we je op weg kunnen helpen. Let us know!
Enige oplossing nu, is de hele setup terug bouwen (indien mogelijk uiteraard) naar oude TV platform.
Hoi
We hebben het een en ander uitgeprobeerd op de laptop en hebben het aangekeken met de tv-box. Ik heb, zoals wel vaker, alles uitgezet, modem en kabels tv-box, opnieuw opgestart em aangesloten.
Het vastlopen op de zenders was voornamelijk op de commerciële zenders zoals bijv ESPN, RTL Lounge, etc. Dat lijkt nu niet meer op te spelen. Geen idee hoe of waarom.
Op de laptop werd via de browser Edge gekeken en daar komt iedere 15 min een melding (zie foto). Ik heb het nu een paar keer met vaste kabel en zonder kabel uitgeprobeerd en gekeken via de browser Google Chrome en daar komt deze melding niet te voorschijn en lijken er (vooralsnog) geen problemen te zijn.
Qua synchroniteit; het lijkt soms dat zowel op de tv-box als via de laptop het geluid niet samenloopt met de mondbeweging, dat is echt een kleine fractie.
De stabiliteit van de glasvezel/Wi-Fi is niet 100%. Soms kunnen we wel tv kijken maar geeft hij op de Wi-Fi dat hij hm niet kan vinden. Dat lijkt nu ook weer wat minder vaak voor te komen. Zo'n devolo is door jullie monteur aanbevolen dus als er stabielere opties zijn dan horen we dat graag. Ik ga er vanuit dat dit soort problemen qua het leggen van bekabeling of het niet kunnen leggen daarvan, vaker voorkomt.
Groet Chantal
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.