Error. Er heeft een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het aub later nog een keer
Hoi, Ik heb sinds een paar weken dat ik op een 3-tal zenders deze melding in beeld krijg; Error. Er heeft een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het aub later nog een keer. Ik heb al diverse malen alles vanaf het begin opnieuw opgestart. Eerst alle kabels uit de TV box gehaald. de modem opnieuw gestart. de stroomkabel in de TVbox gedaan, pas bij de vraag op het scherm de internetkabel aangesloten en nog steeds krijg ik alleen op deze zenders deze melding terug.
Er zit wel een switch tussen, maar deze zenders hebben het voorheen wel gedaan. Ik vind dat dus heel raar dat het nu ineens niet meer zou werken.
Hebben jullie een oplossing?
Alvast bedankt en fijn weekend!
Groet, Chantal
Bladzijde 1 / 6
Hallo @Vincenzo26 ,
Zou je eens willen proberen om de tv box rechtstreeks op het modem aan te sluiten en ook rechtstreeks op de tv? Daarna even de tv box van de stroom en de internetkabel eruit. Daarna de tv box weer aan de stroom en opstarten totdat de melding komt internetkabel aansluiten. Wil je laten weten of dit geholpen heeft. Zodat een moderator het eventueel verder kan oppakken.
Hi @Vincenzo26 ,
Ook ben ik erg benieuwd naar de exacte foutmelding en om welke zenders het gaat. Zou je een foto willen maken van de error? Dat helpt ons enorm!
Hoi allemaal,
Een aantal keren weer geprobeerd, tvbox rechtstreeks op de modem aangesloten etc, maar krijg
nog steeds dezelfde melding (zie bijlage).
Deze error komt op de volgende zenders;
-513 Omroep Brabant
-091 History Channel
-111 BBC One
-112 BBC Two
-391 Das Erste
-392 ZDF
-393 WDR
Ik blijf het bijzonder vinden dat het alleen op deze zenders is, die voorheen wel zichtbaar waren zonder error.
Het valt me trouwens ook op dat op Comedy Central het programmaoverzicht in beeld niet overeenkomt met wat wordt uitgezonden. (zie bijlage 2= Tv-programma zegt Last Man Standing, op tv zenden ze Young Sheldon uit.)
Hebben jullie nog een oplossing?
Groet Chantal
Hoi,
nog even ter aanvulling. er zit geen switch tussen maar een devolo, omdat bekabeling niet rechtstreeks gerealiseerd kon en kan worden. Er moeten dan allerlei deuren open blijven staan, want uiteraard niet praktisch is.
Groet Chantal
Hoi Chantal, wij ervaren dezelfde problemen op nog veel meer zenders :( Klantenservice geeft aan dat er hard aan gewerkt wordt, het probleem is bekend echter nergens vermeld. Resetten van modem en TV-box is jammer genoeg geen oplossing… Heb net een andere thread geopend. Hoop dat het snel opgelost wordt… Mvg Tom
Dankjewel Tom.
Fijn om te weten dat we niet de enige zijn.
Hopelijk komt er snel een oplossing cq update. Is toch wel jammer, heb nu carnavalitems gemist op omroep Brabant...
Groet Chantal
Hoi @Vincenzo26 en @dovidenja ,
Ik ben wat dieper naar de materie gaan kijken en zie dat er bij jullie in de buurt problemen zijn met bovengenoemde zenders. Excuses voor het ongemak! Het probleem is bij ons bekend en we zijn hard op zoek naar een permanente oplossing. De zenders zijn ondertussen wel beschikbaar via TV Anywhere. (link is klikbaar)
Dankjewel @Boris. Enig idee wanneer alles weer normaal zou (kunnen) functioneren?
Krijgen we daar dan bericht van of merken we dat vanzelf?
Goedemorgen @Boris ,
Ik heb na mijn melding hier nogmaals de hele reset-procedure doorlopen, inclusief het loshalen van de UTP-kabel, echter heeft het weer niet mogen baten…
Het lijkt nu overigens allemaal nog erger te worden. Naast de zenders die we al misten zag ik vanmorgen om 5:20 dat in ieder geval de NPO1 t/m 3 zenders nu ook zijn weggevallen met dezelfde foutmelding, terwijl om 0:10 alles nog werkte dus binnen enkele uren weer meer kwijt. Op positie 101,102 en 103 worden ze wel goed weergegeven terwijl dit toch de HD uitvoeringen zi9jn van de zenders? Indien het aan de kwaliteit van het signaal zou liggen dan zouden de HD zenders toch eerder wegvallen lijkt me!? Ik heb overigens verder niet alle programmanummers doorlopen om te zien of er wellicht nog meer zenders last hebben gekregen van dit “afspeel-virus”.
Ik heb zojuist gecheckd op postcode-gebied en jullie geven over dit probleem nog steeds geen melding…
Als dit zo doorgaat hebben we binnenkort helemaal geen zenders meer :(
TV-Anywhere is wellicht een pleister op de wonde, maar kun je daar ook programma's opnemen? Iets wat ik vaak doe om die irritante reclameblokken door te kunnen spoelen.
Het genoemde probleem bestaat nu al geruime tijd, en daar wij niet de enige zijn zou ik toch graag sneller een gedegen oplossing zien. Ik werk zelf op een service-afdeling en dit zijn "ticket-doorlooptijden” die mijn baas echt niet zou accepteren…
Ik haal nog even een stukje aan uit mijn eerdere thread :
“Ik vind het :
a) vreemd dat er geen enkele melding over gedaan wordt b) klanten die de problemen ervaren niet pro-actief door T-mobile thuis benadert worden c) er totaal geen zicht is op de termijn waarin een oplossing geboden gaat worden
Daarnaast vind ik het niet netjes dat ik gewoon het volledige bedrag van mijn abonnement blijf betalen terwijl ik een groot aantal zenders niet (op normale wijze) kan bekijken en opnemen :( “
Ik hoop echt op een spoedige oplossing, het gaat hier om een installatie die al jaren goed gefunctioneerd heeft en plots kuren vertoond. Ik heb dan ook sterk de indruk dat het niet direct een hardwarematig probleem in huis betreft maar een probleem veroorzaakt door een software-update in combinatie met de hardware.
Wij zijn door dit soort problemen jaren geleden overgestapt van Ziggo naar T-mobile en waren tot op heden altijd heel erg tevreden met de overstap.
@Chantal : Inderdaad wij ook de Carnaval moeten missen (TV anywhere niet aan gedacht), en daarbij teletekst van Omroep Brabant :(
Goedemorgen @Boris,
Vanochtend zie ik dat ned 1 tm 3 en npo nieuws 260 en TLC 017 het nu ook niet meer doen. Ik vind dit wel heeel bijzonder dat er juist meer zenders wegvallen ipv dat er zenders hersteld worden.
Glasvezel of het kastje op straat van KPN waar het weer aan ligt? ??
Heb ik straks helemaal geen zenders meer die ik via de tv kan bekijken? Ik betaal hier wel gewoon de volle pond voor!
Ik zie dat @dovidenja hetzelfde probleem heeft. Heel vervelend om te zien dat we niet de enige zijn en dit al geruime tijd speelt.
Graag horen wij op korte termijn wat de oplossing is en/of er compensatie komt hiervoor, want ik kijk graag gewoon via de TV mijn programma's ipv via de laptop. Ik ben tenslotte gewoon in Nederland, thuis en niet in het buitenland.
Groet, Chantal
PS ik zie dat zender 061 Discovery channel het ook niet meer doet.
Goedemorgen allemaal,
Hier sinds enkele weken ook dezelfde error melding op een aantal zenders, waaronder omroep Brabant.
Sinds vanmorgen zijn daar nu ook tenminste NPO 1,2 en 3 bijgekomen.
Zo blijft er inderdaad weinig over om nog te kijken.
Kijen via TV anywhere vind ik geen ideale oplossing.
We willen niet met zijn allen voor de laptop tv gaan zitten kijken.
Is er al enig zicht op een oplossing?
Daarnaast ben ik het absoluut eens met @dovidenja , waarom staat dit (bij jullie bekende) probleem nergens vermeld?
ik heb ook dezelfde melding bij dezelfde zenders. Dus nu ook op NPO 1, 2 en 3.
10 dagen geleden hierover gebeld met de klantenservice. Er zou contact met mij opgenomen worden, maar tot op heden niets gehoord. Is T-Mobile bezig met een oplossing
Sinds korte tijd dezelfde errors die zich als het corona-virus razendsnel over steeds meer zenders verspreid.
Ook alle stappen doorlopen mbt reset modem en TV box, niet geholpen.
nog een toevoeging: ook de radiozenders doen het niet via de tv (dezelfde error melding)
Goedemorgen @Boris , Ik had gisterenavond een lijst gemaakt van de TV-zenders die bij ons door de error ontbreken, dat zijn de volgende :
001 NPO 1 002 NPO 2 003 NPO 3 017 TLC HD 061 Discovery Channel HD 065 ID HD 091 History Channel HD 111 BBC one HD 112 BBC two HD 195 NPO Zappelin Extra 232 192 TV 242 BBC worldnews HD 260 NPO nieuws 261 NPO politiek 273 NPO 1 Extra 278 Fashion TV 282 CBS reality 297 OUT TV 381 NPO 2 Extra 391 Das Erste (ARD) HD 392 ZDF HD 393 WDR 501 NH 503 TV west 504 Omrop Fryslan 505 TV Noord 506 RTV Drenthe 507 TV Oost 508 Omroep Flevoland 509 Regio TV Utrecht 510 TV Gelderland 511 TV Rijnmond 512 Omroep Zeeland 513 Omroep Brabant 514 L1 TV 558 Secret Circle 726 RTV Elburg 730 ZO!34 828 Landerd TV 830 RTV Horizon 837 Omroep Best 856 GO-TV 861 Omroep Lingewaard 862 TV Aalsmeer 863 RTV Zeewolde 864 RTV Hollands Midden 865 Omroep Nuenen
Even los van het feit of ik/wij al deze zenders bekijken is het toch een fors aantal van 51 zenders! Misschien kunnen de techische mensen bij jullie iets opmaken uit deze opsomming, wellicht zitten de zenders in een bepaald gebied van de bandbreedte of iets dergelijks… Frapant is wel dat vanmorgen om 5:15 de NPO 1 t/m 3 zenders weer terug waren evenals 195 NPO Zappelin Extra. 513 Omroep Brabant ontbreekt nog steeds door de error, de rest heb ik nog niet gecontroleerd!
Wellicht kunnen de andere mensen in deze thread hun ontbrekende zenders spiegelen aan bovenstaande lijst? Het kan uiteraard dat er verschillen in de lijsten zitten door de eventuele Extra TV-pakketten…
Ik hoop dat de nu nog ontbrekende zenders net zo snel terugkomen als de NPO 1 t/m 3 zenders!
Met vriendelijke groet, Tom
Yes de zenders ned 1 tm 3 en npo nieuws 260 doen het weer bij ons!!!
Super fijn @Boris !
Hopelijk komen de andere zenders ook weer snel terug?!?!?!?
Groet Chantal
Hi all, we hebben in de loop van de dag NPO 1, 2 en 3 inderdaad weer hersteld, goed om te horen dat de aanpassing heeft gewerkt! Voor de regionale zenders is dit niet het geval en we zijn hier nog mee bezig maar ook dit is hopelijk snel verholpen. Excuses voor het ongemak!
Goedemorgen @Boris ,
Bij thuiskomst gisteren bleek dat (op een enkele zender die wij toch niet kijken na) alles weer te zien is! Super fijn dat de kleine meid nu weer Zappelin Extra kan kijken en de rest van het gezin weer als vanouds kan genieten van alle zenders!
Mag ik uit technische nieuwsgierigheid vragen wat het probleem en de oplossing nu eigenlijk waren?
Ik hoop dat de problemen bij iedereen nu opgelost zijn..
Dank voor de hulp en een fijne dag verder!
Met vriendelijke groet, Tom
Goedemorgen @Boris en @Brian,
Zojuist gekeken of alle zenders het weer doen en jawel ze zijn weer in de lucht. Tof dat het is opgelost!!
Jammer dat het bijna 14 dagen duurde, maar het is gefixt!!
Blij om te lezen dat dat bij @dovidenja ook het geval is. En ook ik zou willen weten wat de oorzaak is geweest, gewoon uit pure nieuwsgierigheid.
Is het bij de anderen @soepkip67@Andersoms@fbergman@RichardP23 ook opgelost?
Fijne dag!
Groetjes Chantal
Goedemorgen @Vincenzo26 ,
Bedankt voor je bericht! Ik zie dat het bij ons ook eindelijk is opgelost :)
Fijne dag allemaal,
Groetjes Amy
Hoi @Boris en @Brian,
Zojuist ma 1-3-21 om ca 13.38 uur klapt alles eruit van de TV. Geen enkele zender komt meer op het scherm. Ook de radio niet.
Dezelfde melding wordt weergegeven.
Het werkt ook niet na herstarten van alles en de kabels los te trekken.
Hoe kan dit nu weer?
Groet, Chantal
Hoi Brian,
bij mij het zelfde probleem. Iets na 13:30uur hing het beeld en kreeg de melding “error: enz enz”. en dit is de tweede keer in een maNd tijd. Daarnaast ook al eerder aangegeven dat het probleem bij de radiozenders nog steeds voorkomt. Zoals bij Stingray Reggae. Was al irritant maar begint nog irritanter te worden. Nu dus weer zowat alle kanalen op zwart!
Hoe nu verder? Alvast dank voor je reactie.
groet,
mehmet
Hi @Vincenzo26 & @N3bb3, momenteel ervaren wij op glasvezel een probleem met de TV verbinding. We werken hard aan de oplossing. Sorry voor het ongemak!
Zojuist gekeken of alle zenders het weer doen en jawel ze zijn weer in de lucht. Tof dat het is opgelost!!
Jammer dat het bijna 14 dagen duurde, maar het is gefixt!!
Blij om te lezen dat dat bij @dovidenja ook het geval is. En ook ik zou willen weten wat de oorzaak is geweest, gewoon uit pure nieuwsgierigheid.
Is het bij de anderen @soepkip67@Andersoms@fbergman@RichardP23 ook opgelost?
Fijne dag!
Groetjes Chantal
Sorry voor mijn late reactie, maar ik kijk niet dagelijks TV en ik zit niet dagelijks op dit forum.
Maar rond deze tijd heeft het weer gewoon gewerkt, ik zie dat er nu bij jullie weer errors zijn (op dit moment heb ik het zelf niet getest) dit is een vervelende situatie T-Mobile. Is het niet eens tijd op updates te versturen voor de set-top-boxes?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.