Error 514999 TV opname mislukt

  • 22 December 2020
  • 58 reacties
  • 1514 Bekeken


Toon eerste reactie

58 reacties

Reputatie 7

Hi @C.timmermans4, helemaal helder zo! Merci voor jouw snelle reactie. Zojuist heb ik al deze informatie doorgezet naar mijn collega's, zodat ze ook voor jou op onderzoek uit kunnen. Ik houd een oogje in het zeil, zodat ik de status van het onderzoek goed in de gaten kan houden. Hopelijk krijg ik snel de oplossing door. Ik houd je op de hoogte!

@C.timmermans4 

Misschien ben je zelf ook al op zoek gegaan naar alternatieven, maar ik heb ze hier terug gekeken. Voor zo lang ze nog beschikbaar blijven. 

https://www.kijk.nl/programmas/la-brea/ZokDAw62YVv

Gebruikt  149

Gepland 36

Beschikbaar 12

Gebeurt op alle apparaten, mediabox en app.

Het gaat om opnames van Masterchef Australia van 12 oktober tot en met 28 oktober op Net5.

Op de mediabox blijft een cirkel eindeloos lopen,en gebeurt er niets, op de app krijg je na ongeveer 10 seconden de foutcode 514999

Naar aanleiding van de reactie van @ReneBlondie heb ik ook even gekeken, aangezien ik Masterchef Australië ook opneem, maar nog niet toe ben gekomen aan terugkijken. Bij mij kunnen precies dezelfde afleveringen niet afgespeeld worden.

Niet heel tof om zoveel afleveringen niet te kunnen zien..

Reputatie 7

Hi @ReneBlondie, heel fijn dat je meteen alle gegevens hebt doorgezet! Zojuist alle informatie doorgezet, zodat ook jij aan het onderzoek toegevoegd kunt worden. Kun je enkel nog aangeven wanneer je de opnames hebt teruggekeken? Was dit op het moment dat het programma niet meer live bezig was op tv? Als je dit nog kunt aanvullen, dan zou dat super zijn. Dankjewel!

Hi @mjabongers, dankjewel voor de aanvulling! Het onderzoek is nog steeds gaande, maar zodra ik een update zie dan ga ik die meteen met jullie delen. Ik hoop snel de oplossing door te krijgen, zodat jullie weer zonder problemen van alle opnames kunnen genieten. 

Hi @ReneBlondie, heel fijn dat je meteen alle gegevens hebt doorgezet! Zojuist alle informatie doorgezet, zodat ook jij aan het onderzoek toegevoegd kunt worden. Kun je enkel nog aangeven wanneer je de opnames hebt teruggekeken? Was dit op het moment dat het programma niet meer live bezig was op tv? Als je dit nog kunt aanvullen, dan zou dat super zijn. Dankjewel!

Hi @mjabongers, dankjewel voor de aanvulling! Het onderzoek is nog steeds gaande, maar zodra ik een update zie dan ga ik die meteen met jullie delen. Ik hoop snel de oplossing door te krijgen, zodat jullie weer zonder problemen van alle opnames kunnen genieten. 

 

Beste Lisa,

Je hebt gevraagd bij dit topic te reageren, hieronder mijn antwoorden op jouw vragen:

Ik heb nog 116 uur beschikbaar aan vrije opnameruimte.

Het afspelen van opnames van meer dan een week geleden lukt niet op de tv en op de telefoon. 

Ik heb al opnames gewist die ik niet kon afspelen de afgelopen weken, ik heb nu nog opnames staan van TLC 28 oktober 20.30 uur, TLC 29 oktober 21.00 uur en Net5 zondag 30 oktober om 20.30 en 21.30 uur die niet meer afgespeeld kunnen worden. Sterker nog, ik was de opname van Net5 20.30 uur aan het kijken gisteravond rond 20.30 uur toen deze vastliep en niet meer verder ging. Het lijkt erop dat met de opnames hetzelfde gebeurt als met terugkijken via de tv-gids: exact een week later zijn deze niet meer te bekijken! Ik heb de hiervoor genoemde programma's afgelopen week ook weer opgenomen en kan deze (nu nog) probleemloos afspelen. Ik zal deze opnames dus binnen een week moeten kijken.

De foutmelding 514999 zie ik alleen bij de opnames via mijn telefoon, via de tv blijft het wieltje draaien en loopt meestal de boel vast. 

Als ik programma's binnen een week terug moet kijken heb ik het extra abonnement voor cloudopnames niet nodig, dat kan ook via de terugkijkfunctie in de tv-gids!

Graag een oplossing hiervoor want het lukt mij niet om alles binnen een week terug te kijken.

 

Groet,

Irene

Reputatie 7

Hi @Irene007, heel erg bedankt hiervoor! Hartstikke duidelijk toegelicht. Ik wilde meteen de informatie doorzetten, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik dit doorzetten. Je hebt helemaal gelijk dat je niet alles binnen een week hoort terug te kijken, dus we gaan hier zeker een oplossing voor vinden. 

Reputatie 7

Hi @Irene007, heel erg bedankt voor het doorzetten van je gegevens! Zojuist heb ik het verzoek in kunnen dienen en hier heb je net ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Ik laat het hier weten als er een update uitrolt! 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil jullie graag laten weten dat mijn collega's druk bezig zijn om een oplossing voor dit probleem te vinden! Heel erg bedankt voor jullie geduld tot nu toe. Er zijn voldoende voorbeelden verzameld, dus ik hoop dat ik snel een update met jullie kan delen. Zelf geniet ik van een lang weekend vrij, maar woensdag ben ik weer terug en dan check ik meteen of er al nieuws is. Ik houd jullie op de hoogte!

Ook ik heb problemen bij het terugkijken van opnames ouder dan 7 dagen.

Het gaat om de opnames van Masterchef Australie op Net5 van 7, 8, 9 en 10 november en ik wilde vandaag (17 nov) rond 20.45 uur kijken. De opname van 11 nov is wel te kijken.

Op de tv blijft het rondje draaien, in de app komt foutmelding 514999.

Oudere opnames van andere zenders geven geen foutmelding. 

Ik heb nog ruim 127 uur beschikbaar.

Groeten van Sonja

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @SonjaMJ en de rest, het probleem met de opnames op NET5 is inmiddels opgelost! Met nieuwe opnames zal je dit probleem niet meer ervaren. Sorry voor het eerdere ongemak!

Hoi @Cheyenne ,

Dank voor het antwoord en het oplossen.

Klopt het dat de oude opnamens nog steeds niet bekeken kunnen worden? Die van 11 november krijgt vandaag ook een foutmelding…

Groeten van Sonja.

Bovenstaande geldt alleen voor de app, via de tv kan ik alle oudere opnames wel weer bekijken.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @SonjaMJ, het kán inderdaad zijn dat de opnames van 11 november niet bekeken kunnen worden, dit valt net op zeven dagen voor de oplossing. Opnames ouder dan deze zeven dagen kunnen wel bekeken worden. Het is wel vreemd dat het via de TV Box wel lukt en via de app niet, dit zal ik intern doorgeven aan het TV team. Gelukkig kan je de opnames wel terugkijken! 

Ik wil net een opname van TLC van 2 december gaan kijken en het is weer hetzelfde liedje. Afspelen lukt niet meer, foutcode 514999. Weer een programma van meer dan een week geleden. Als ik alleen nog maar programma's binnen een week kan terugkijken heb ik deze betaalde service van T-Mobile niet nodig. Dat kan gratis ook prima.

Sorry dat ik misschien een beetje geïrriteerd over kom, maar dat ben ik nu ook. Het probleem is dus niet blijvend opgelost. Gaat dit nog wel lukken of kan ik deze €5,- per maand voortaan in m'n zak houden?

 

Groet,

Irene

Reputatie 7

Hi @Irene007, jeetje - dit is ook niet de terugkoppeling waar ik op had gehoopt! Juist hartstikke goed dat je het weer aangeeft en weet dat ik jouw ergernis kan begrijpen. Dit moet definitief opgelost worden, dus ik wil hier graag weer voor aankloppen bij onze technische dienst. Kun je aangeven welke opname het precies betreft? Dan ga ik er achteraan! 

Hoi Lisa,

 

Het betreft de opname van 2 december op TLC, 90 Day fiancé. Ik zal andere opnames van andere zenders voor de zekerheid bewaren nadat ik ze gekeken heb om te zien of deze allemaal blokkeren na 7 dagen.

 

Ik hoop op een snelle en blijvende oplossing. Bedankt voor nu in ieder geval!

Reputatie 7

Hi @Irene007, heel fijn dat je dit zo snel kon doorgeven - thanks! Het onderzoek heb ik zojuist ingeschoten en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd het onderzoek goed in de gaten, zodat ik de uitkomst met je kan delen. Hopelijk kan ik je heel snel van goed nieuws voorzien. 

Reputatie 7

Hi @Irene007, ik wil je graag laten weten dat we vandaag tijdens een tv-meeting naar jouw issue hebben gekeken! Mijn collega nam een kijkje achter de schermen, maar hij zag de aflevering van 2 december op TLC niet staan. Heb je deze verwijderd wellicht? De oudste opname die hij ziet is van 7 december. Ik wil je vragen of je overmorgen kunt aangeven of je met deze opname ook problemen ervaart? Zo ja, dan wil ik je vragen om deze opname te laten staan. Mijn collega kan dan overmorgen checken of er een bug zit waardoor opnames die ouder zijn dan een week niet te bekijken zijn. We willen dit heel graag bestrijden! 

Hoi Lisa, dat klopt die aflevering had ik al verwijderd omdat ik deze toch niet terug kon kijken. Maar er staat nog een aflevering van New Amsterdam van 6 december op Net5. Deze heb ik gekeken en voor de zekerheid laten staan. Net even gecheckt en krijg nu geen foutmelding. Dus hier lijkt het probleem zich nu niet (meer) voor te doen, bij de vorige storing gaf Net5 ook problemen. Ik laat morgen weten of het programma van 7 december nog te bekijken is. Bedankt zover!

Reputatie 7

Hi @Irene007, dat kan ik mij helemaal voorstellen! Dankjewel voor het uitpluizen en doorgeven. Ik kan je gelukkig laten weten dat er een algemeen onderzoek loopt naar opnames op TLC die ouder zijn dan zeven dagen. De leverancier helpt hierbij mee om dit op te lossen. Er wordt dus volop aan gewerkt en ik hoop dan ook dat je snel ervaart dat het is verholpen. Helemaal top als je hier vandaag of morgen nog terug kunt komen op de opname van Net5. Ik wil namelijk zeker weten dat we het probleem goed in kaart hebben gebracht! 😊

Hoi Lisa, De programma's van TLC van 2 en 7 december zijn niet meer te bekijken. De uitzending van 90 Day Fiancé van 2 december bleek ik toch nog te hebben staan😊 Het lijkt dus inderdaad een TLC probleem.

Groet,

Irene

Reputatie 7

Hi @Irene007, helemaal top dat je dit kunt bevestigen! Dan weet ik dat het onderzoek dat nu loopt zo helemaal juist is. Thanks hiervoor! 💪 Ik laat het je weten als er een update uit het onderzoek rolt. 

Reputatie 7

Hi @Irene007, ik hoop dat je al helemaal in de kerststemming bent! Ik heb goed nieuws: de oplossing is namelijk nabij. De leverancier heeft bevestigd dat ze momenteel de oplossing aan het testen zijn. Zodra ze een datum hebben voor het implementeren van deze oplossing, dan laten ze het weten. Voor nu alvast hele fijne feestdagen! 🎄

Hoi Lisa, bedankt voor de update! Hopelijk volgt de oplossing snel want ik baal er wel van dat ik nu sommige programma's mis doordat ik ze niet binnen een week kan kijken door tijdgebrek.

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst!

Reageer