Beantwoord

"Er is geen verbinding met de TV-dienst"

  • 22 October 2023
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Storingsmedlingen zijn:
“Netwerkverbinding mislukt” + "Er is geen verbinding met de TV-dienst"

Vergelijkbare topics eerst bekeken, maar oplossingen aldaar geboden lijken mij niet toepasbaar.

Ik heb op 26.09 glasvezelaansluiting laten omzetten van 200 naar 1Gb. Probleem met TV Box speelde al geruimere tijd voordien, maar ook nadien.
Alle standaard probleem-verhelpingadviezen al meerdere malen verricht (stroom/kabels etc etc).
De routing bij mij thuis: glasvezel → Zyxel T-50 → via leiding in muur cat6 kabel naar WCD → cat6 kabel naar Netgear GS105E switch → Cat6 kabel → TV Box. 
Gemiddeld 5x per TV avond verstoring: beeld bevriest + melding “Netwerkverbinding mislukt” + "Er is geen verbinding met de TV-dienst" + “Controleer de bekabeling”.
Bij ons gaat elke avond de stroom af van TV-TV-Box-Overige Media.
Niet super-onoverkomenlijk, maar wel storend en hoort niet.

Graag advies, waarvoor dank.

M.vr.gr.
Betelgeuse

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 22 October 2023, 14:38

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Betelgeuse, dank voor dit topic! Ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt naar de opstart van de TV Box maar dit zijn andere problemen. Ik help je dus graag verder. Ik heb je verbinding direct bekeken en zie hier geen problemen. De TV Box zou vlekkeloos moeten werken. Wel zie ik dat deze niet rechtstreeks aangesloten staat op ons modem. LAN1 op het modem zit aardig vol. Heb jij de mogelijkheid dit wel te testen en de TV Box rechtstreeks op LAN2 t/m 4 te testen? Mijn vermoeden is namelijk dat het probleem niet in ons signaal, maar mogelijk in de apparatuur ertussen zit. Hoe dan ook wil ik dit uitsluiten door het tv signaal ook rechtstreeks te checken. Heb je hier ook problemen, dan weet ik voldoende en ga ik aan de slag!

Reputatie 1

Hallo @Cheyenne,
Dank voor jouw snelle reactie.
De laatste twee uren ben ik bezig geweest om alle UTP-kabels naar de meterkast te herleiden en te testen (zo’n standaard UTP kabeltester). De UTP (Cat6) kabel naar de tv bevindt zich nu in LAN poort 3 van de Zyxel T50. Ik heb wel gemerkt nu dat van de 8 kabeltjes nr's 4 en 8 niet oplichten. Uiteraard daarna wel de TV getest en deze werkt zo te zien verder naar behoren. 
Dit houdt in dat ik in de nabije dagen de WCD bij de TV open moet maken en draadjes 4 en 8 nogmaals
(goed) moet aansluiten. LAN poort vier is de thuiswerkaansluiting. Achter LAN poorten 1 en 2 zitten (ieders) een Netgear 8 poort switch, achter welke twee gamende tienerkinderen zitten en de data van de zonnepanelen.
Ik ben benieuwd, als jij nogmaals de test doet, wat jij kunt zien.
Dank alvast.
Betelgeuse  

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Betelgeuse, wat wil je precies dat ik voor je nakijk? Op dit moment zie ik op poort 2, 3 en 4 niks aangesloten. Alleen je switch op poort 1 komt naar boven.

Hi @Betelgeuse, dank voor dit topic! Ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt naar de opstart van de TV Box maar dit zijn andere problemen. Ik help je dus graag verder. Ik heb je verbinding direct bekeken en zie hier geen problemen. De TV Box zou vlekkeloos moeten werken. Wel zie ik dat deze niet rechtstreeks aangesloten staat op ons modem. LAN1 op het modem zit aardig vol. Heb jij de mogelijkheid dit wel te testen en de TV Box rechtstreeks op LAN2 t/m 4 te testen? Mijn vermoeden is namelijk dat het probleem niet in ons signaal, maar mogelijk in de apparatuur ertussen zit. Hoe dan ook wil ik dit uitsluiten door het tv signaal ook rechtstreeks te checken. Heb je hier ook problemen, dan weet ik voldoende en ga ik aan de slag!

Ik heb zelfde probleem netwerkverbinding mislukt controleer bekabeling en internet verbinding.  Heb alles al geprobeerd zelfs met andere kabel maar nog steeds geen tv en internet.  En nu ? Gr corrie 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Cj.komdeur, ik ben direct voor je aan de slag gegaan! Ik zie dat er inmiddels al een ticket is aangemaakt voor de technische dienst. Zij zullen dit zo snel mogelijk verhelpen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Hallo,
afgelopen weekend (dan eindelijk) tijd kunnen vrijmaken voor controle van alle cat6a bekabeling/aansluitspunten in huis, waaronder in de woonkamer die van de TV. Inderdaad gaven draadjes vier en acht geen groen lampje. Na uitbouw WCD en het hanteren van een LSA-tool, inbouw etc, opstarten etc ervaren wij sindsdien geen uitval en/of audio-drop-outs meer.
Dit topic mag daarom gesloten worden. 
Dank aan mod en allen welke meedachten.
Betelgeuse

Reageer