Skip to main content

"Er gaat iets mis" Melding bij de Mediabox


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben al een paar maanden klant bij Odido met een Internet + TV abonnement en het is tot nu toe best vlekkeloos gegaan met alleen storingen op de momenten het bekend was bij Odido of bij aangekondigd onderhoud.

Maar een week geleden was het internet zeer instabiel en viel een paar keer per dag uit voor een paar minuten per keer, gelukkig is dat niet meer gebeurd in de laatste paar dagen.

Helaas sindsdien krijg ik erg vaak deze melding in beeld bij het TV kijken: 

Er gaat iets mis. Deze functie of instelling is momenteel niet beschikbaar.

Kijk je even of het ligt aan je internetverbinding?

Ik krijg deze melding soms het moment ik de Mediabox opstart, tijden het Live TV kijken, bij het openen van de gids, bij het openen van de opnames pagina, bij het starten van een opname en soms zelfs midden in het kijken van een opname waardoor de opname er uitslaat en ik weer vanaf het begin van het programma moet starten.

Wat vaak (tijdelijk) helpt is als ik bij de instellingen de ‘App opnieuw starten’ klik. Maar voorheen heb ik dit nog nooit hoeven doen dus het is wel erg vervelend en het werkt maar eventjes.

Informatie:

  • We hebben een DSL Internet abonnement bij Odido.
  • We gebruiken onze eigen Router (FRITZ!Box 7590 AX)
  • We kijken TV via de Mediabox van Odido en niet via de App
  • We hebben niets veranderd in de laatste maanden en ook geen problemen gehad tot ongeveer een week geleden
  • De netwerkkabel van de Mediabox zit rechtstreeks in de Router

Wat we al hebben geprobeerd:

  • Router opnieuw gestart
  • Router een paar minuten van het stroom gehaald en weer aangesloten
  • Kabel van de muur naar de router vervangen
  • Mediabox ge-reset (naar fabrieksinstellingen)
  • Mediabox via WiFi geprobeerd
  • Mediabox zit via een slimme stekker aan het stroom dus als we niet TV kijken heeft is de Mediabox van het stroom

Ik dacht eerst dat het aan het internet lag omdat die instabiel leek, maar nu sinds een paar dagen lijkt het erop dat de lijn weer stabiel is want ik kan zonder problemen Odido TV kijken via de browser (tv.odido.nl) maar de Mediabox blijft instabiel.

 

MvG,
Jacita

Uitgelichte reactie

22 april 2025

Hallo ​@Jacita 

Het gaat nu beter op alle andere apparaten en je hebt er nog alleen last van op de mediabox?

Gaat de kabel van de mediabox direct naar de router of gaat deze eerst naar een muur aansluiting?

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 22 april 2025

Hallo ​@Jacita 

Het gaat nu beter op alle andere apparaten en je hebt er nog alleen last van op de mediabox?

Gaat de kabel van de mediabox direct naar de router of gaat deze eerst naar een muur aansluiting?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 22 april 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Jacita 

Het gaat nu beter op alle andere apparaten en je hebt er nog alleen last van op de mediabox?

Gaat de kabel van de mediabox direct naar de router of gaat deze eerst naar een muur aansluiting?

Odido TV kijken via de browser gaat zonder probleem, alleen via the Mediabox geeft problemen, en zoals aangegeven is de Mediabox direct aangesloten op de router, ook heb ik het via WiFi geprobeerd en dat geeft hetzelfde probleem, WiFi is ook sterk genoeg want er is maar 1.5 meter tussen de router en de Mediabox zonder muren tussenin. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen