Skip to main content

Iedere paar minuten staat het beeld stil, geen geluid, en krijgen we regelmatig de melding 'er gaat iets mis, probeer je het opnieuw'

We hebben geen mediabox, dus kijken tv via de app op de smart tv.

Het is om gek van te worden. Kan niet normaal een film of programma kijken. 

Het gebeurt alleen in de Odido tv app. Ik ervaar geen issues in een andere streaming app.

Welk merk/type TV heb je? Philips 43PUS7304

Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Android

Wat is de softwareversie van de TV? 11

Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over. 2.0.4672

Bij welke zenders doet het probleem zich voor? Alle

Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)? Nee

Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk? Ja

Komt me bekend voor.

Vorig jaar had ik heel veel last van stilstaand beeld, toen kwam er een nieuwe app en is het een tijd goed gegaan, nu de laatste paar weken heb ik weer regelmatig stilstaand beeld.

Ik heb een Samsung van 2020 met Tizen als besturingsysteem.

Hey ​@n.schaart, zou je mij iets meer informatie willen geven?

Hoe heb je de tv verbonden met het netwerk, is dit bekabeld of via wifi? Als dit via wifi is zou je hem eens bekabeld willen aansluiten om te kijken of deze melding nog steeds voorkomt of niet?

Zou je ook een powerflip willen uitvoeren?

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Powerflip gedaan. 

Ik heb mijn tv nu bekabeld aangesloten. Tot nu toe geen haperingen. 

Maar snelheid op de TV is wel lager bekabeld dat via WiFi.

Met WiFi haal ik rond de 250 - 300 mbps

Bekabeld rond de 95.

En dat met een 400 mbps abonnement. 

Als ik de TV met WiFi verbind krijg ik nu de melding: "Beperkte toegang. Uw verbinding met de router is niet bevestigd. Wilt u toch doorgaan?" 

Ik zit bekabeld rechtstreeks met een cat 6 kabel van modem naar tv, en WiFi is enkel een WiFi punt van Odido erbij.

Ik ben momenteel niet erg tevreden met de verbinding van Odido. 

Erg instabiel.

@n.schaart Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik ben blij om te lezen dat je nu goed beeld ervaart. Dat is fijn! 

Wij adviseren altijd om de TV bekabeld aan te sluiten voor de beste verbinding. Het klopt inderdaad dat een speedtest op de TV een lagere snelheid kan aangeven dan als je dit via een ander toestel meet. Ervaar je op andere apps ook vertraging? 

Ik heb gelijk jouw verbinding gemeten en zie wel dat je aardig wat apparaten hebt aangesloten op de wifi. Ik vermoed dat de signaalsterkte hierdoor niet sterk genoeg is om ook nog eens de TV te voorzien van voldoende verbinding. 

Ervaar je je op andere apparaten dan de TV ook wegval of een trage verbinding? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

@toetsie Goed dat je dit aangeeft in dit topic. Ik wil dat ook jij weer optimaal kan genieten van goed beeld. 

Ervaar jij deze problemen op alle zenders of gebeurd dit specifiek? Ook ben ik benieuwd of dit alleen bij Live kijken is of ook bij Terug Kijken/Opnemen/andere apps. Zou je hier iets meer over kunnen vertellen? 

@Teresa van Odido 

Ik heb hier in het verleden als eens contact over gehad.

Heb toen alle stappen doorlopen.

Opnemen/terug kijken doe ik niet, ik heb het alleen bij live uitzendingen.

Het maakt niet welke zender, het gebeurt random, niet zo erg als in het verleden, maar het gebeurt een enkele keer en is best vervelend.

@n.schaart Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik ben blij om te lezen dat je nu goed beeld ervaart. Dat is fijn! 

Wij adviseren altijd om de TV bekabeld aan te sluiten voor de beste verbinding. Het klopt inderdaad dat een speedtest op de TV een lagere snelheid kan aangeven dan als je dit via een ander toestel meet. Ervaar je op andere apps ook vertraging? 

Ik heb gelijk jouw verbinding gemeten en zie wel dat je aardig wat apparaten hebt aangesloten op de wifi. Ik vermoed dat de signaalsterkte hierdoor niet sterk genoeg is om ook nog eens de TV te voorzien van voldoende verbinding. 

Ervaar je je op andere apparaten dan de TV ook wegval of een trage verbinding? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

@toetsie Goed dat je dit aangeeft in dit topic. Ik wil dat ook jij weer optimaal kan genieten van goed beeld. 

Ervaar jij deze problemen op alle zenders of gebeurd dit specifiek? Ook ben ik benieuwd of dit alleen bij Live kijken is of ook bij Terug Kijken/Opnemen/andere apps. Zou je hier iets meer over kunnen vertellen? 

Hi Teresa,

Dat de signaalsterkte niet sterk genoeg is om alles van goede wifi te voorzien, waar ligt dat dan aan?

Ik snap dat je de totale sterkte moet verdelen over alle apparaten, maar staat dat los van je verbindingssnelheid?

Ik heb inderdaad best wat apparatuur op de wifi zitten, dat klopt. Maar daar heb ik een snelle verbinding met een extra wifi versterker voor. Ervanuit gaande dat ik hiermee alle apparaten van goede wifi kan voorzien, en alles kan doen zonder problemen.

Ik merk wel dat op bijvoorbeeld de (handheld) PS5 de verbinding af en toe ook hapert, vooral als ik online speel.

Maar je geeft aan min verbinding te hebben doorgemeten. Heb je buiten het feit om dat er veel apparaten zijn aangesloten, rare dingen in mijn verbinding gezien? 

Kan een vervanging van mijn Zyxel T50 naar een andere (misschien betere) modem een oplossing zijn? 

Reageer