Skip to main content

De Entone TV box vindt het sinds vandaag niet goed om aansluitende programma’s op dezelfde zender in te stellen voor een opname.

RTL4: Lego Masters / De Verraders.

Pop-up scherm om een van de opnames te annuleren. En dus geen mogelijkheid om dit in te stellen. Lekker weer als je de dag weer weg bent.

Herstart van de box qua gebruikersinterface en Topbox haalt deze nieuwe feature niet weg… zucht.

Is er een nieuw model te verkrijgen zodat opnames wel kunnen, opnames niet dubbel worden opgenomen en opnames geen 24 uur duren voor programma’s van 30-60min?

Hallo @the_menace ,

 

Heb je ook het volgende geprobeerd?

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  2. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) 20 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart, kun je de TV Box weer aansluiten op de stroom.
  4. De TV Box geeft nu de melding "Geen internetkabel gevonden". Je kan nu de internetkabel ook weer aansluiten.

  Het kan ook zijn dat de opslag vol zit, je kan dan de oude opnames verwijderen.

Mocht dit niet helpen, meld het dan hier. Een moderator pakt het dan vanzelf op, ze helpen op volgorde van binnenkomst.


Hi soepkip67,

Als ICT’er altijd het eerste dat ik doe…

Helaas ook na een vorige remote reset door een moderator, is nu dit issue naar voren gekomen. Door die reset was het geheugenprobleem van vorige keer wel opgelost. Dus ene probleem gefixt en een nieuwe terug. #HoudJeVanDeStraat


Hoi @the_menace ,

Goed dat je het aankaart! Ik ben aan de achterkant direct gaan kijken naar de situatie en zie iets wat niet hoort. Als ik de verbinding erbij pak, zie ik namelijk dat we twee keer de TV Box herkennen op het modem. Ik wil dan ook graag kijken of een reprovisie van het modem helpt om het abonnement opnieuw te versturen en daarbij de TV Box goed te registeren. Kan ik deze voor je uitvoeren? Ik hoor het graag van je!


Hi Boris, dat wordt dan de tweede reprovisie in twee weken… das een aardige score. 😉

Wanneer ik niet de modem opnieuw moet gaan configureren als de reprovisie is uitgevoerd, dan is het prima om die actie te doen.

Gekke vraag: helpt dit ook om een normale VPN connectie via het modem op te zetten want die connectie valt er elk uur ongeveer uit. Lastig bij meetings en training geven…

Dank, Dennis


Hi @TheMenace88, dankjewel voor jouw reactie! Geen zorgen, jij hoeft niet het modem opnieuw te configureren als de reprovisie is uitgevoerd. Voordat ik een reprovisie uitvoer, wil ik eerst iets anders voorstellen. Ik zie in jouw verbinding namelijk dat de lease-tijd van jouw TV Box niet goed is. Deze zelfde error zie ik ook gelijk terug in twee van jouw Wifi devices. In een privébericht stuur ik jou de twee MAC-adressen van deze twee apparaten toe. Ik wil dan ook bij jou checken wat jouw setup precies is en hoe jij alles hebt ingesteld? Als jij dit aan mij kan toelichten dan zou ik vervolgens graag een factory reset van jouw TV Box willen uitvoeren. Bij de TV Box die jij tot jouw beschikking hebt, kan jij dat alleen niet zelf doen en dien ik dat hier aan de achterkant in orde te maken. Daar zou ik dan ook graag jouw toestemming voor willen vragen. Ik hoor het graag, thanks! 😊


Privé bericht is prima.

Wat bedoel je met leasetijd van de TV Box? Die setting wordt toch door T-Mobile gepusht oftewel gezet bij initiële provisioning?

Mocht je naast de MAC adressen ook de IPadressen van de WiFi devices mee kunnen sturen, dan graag.


Hi Lisa,

we zijn 8 dagen verder en ik heb nog geen bericht ontvangen. Ook geen update meer gehad over houw actie.

De geplande opnames worden nog steeds dubbel opgenomen. Van de week reageerde het opname menu helemaal niet meer dus zelf maar weer een restart van de gebruikersinterface gedaan.

Wat gaat T-Mobile concreet doen om mijn klanttevredenheid te verhogen want ik word er nog niet echt blij van. TV Box kraakt, modem rammelt en de services (tv, internet) rammelen.


Hoi @the_menace ,

Mijn excuses dat het nog niet eerder is opgepakt! Het klopt wat je zegt, de leasetijd wordt normaliter goed gepusht vanaf onze kant, maar lijkt te zijn vastgelopen. Zo'n vastgelopen leasetijd kan dan voor een verstoring zorgen. Ik wil graag ervoor zorgen dat deze weer helemaal goed staat, in de hoop dat dit ervoor zorgt dat jouw problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ik hoor dan ook graag van je of ik de stappen die @Lisa beschrijft, voor je kan uitvoeren.

^Boris


Graag Boris. Stuur je de MAC en eventuele IP adressen van de devices dan via een pm?


Hi @the_menace, ook vanuit mijn kant: mijn oprechte excuses! Ik heb naar aanleiding van jouw eerdere bericht van twee weken geleden toen meteen een privébericht naar jou gestuurd met daarin de twee MAC-adressen, maar jij hebt dit bericht dus nooit ontvangen? Ik heb net gelijk een nieuw privébericht verstuurd. Zojuist heb ik ook jouw verbinding opnieuw gecheckt en ik zie dat één van de twee Wifi devices gelukkig geen lease-tijd error meer aangeeft. Ik hoor heel graag van je of mijn bericht goed is aangekomen en hoe jouw setup eruit ziet. Maak jij bijvoorbeeld gebruik van een splitter of een switch? Zodra ik dit van jou heb vernomen, wil ik graag de factory reset van jouw TV Box uitvoeren. Ik ga jou hierbij helpen! 💪


@Lisa Nee nog steeds geen pm ontvangen. Niet op mijn forum account @the_menace en niet op mijn normale t-mobilethuis emailadres. Jij richtte jouw reactie naar TheMenace88 dus weet niet of er twee zaken door elkaar worden gehaald?!

Factory reset… van de TV Box?

Dan ben ik weer de bewaarde opnames kwijt.

Het issue is toch dat het modem twee devices (TV Boxen) ziet. Dus wil je een reset / reprovision doen van de modem? Dan zal ik de diverse instellingen waarschijnlijk dus opnieuw moeten doen.

Ben heel benieuwd naar jouw pm met plan de campagne en consequenties voor mijn kant.

Groeten, Dennis


@the_menace is niet de enige, maar bij mij lijkt het totale willekeur.

Zo heb ik op de ene - heb 2 entone met hdd - wel een geslaagde opname - van in dit geval Zeeman Confronteert: Stalkers - op de ene, maar op de andere recorder is het voor dezelfde tijd enkel zwart beeld en blijft de teller op 0 minuten staan, terwijl ik wel ruim een uur heb opgenomen, wat er ook bij staat.

 

Hetzelfde met 9-1-1, de eerste is "niet opgenomen", maar lone star weer wel, erg vreemd /irritant dat je er blijkbaar niet op kunt vertrouwen dat een opname daadwerkelijk slaagt. 


Hi @the_menace, jij hebt het mysterie voor mij opgelost! Ik heb beide berichten inderdaad naar de verkeerde persoon gestuurd en heb deze net dan ook gelijk verwijderd. Nogmaals sorry voor deze actie! Als het goed is, heb jij nu een privébericht van mij in jouw inbox. Hierin heb ik het MAC-adres en IP-adres vermeld van het Wifi device dat een lease-tijd error aangeeft in jouw verbinding. Als jij vervolgens jouw setup aan mij kunt toelichten, ga ik allereerst een reprovisie van het modem uitvoeren. Ik hoop heel erg dat het probleem hiermee gelijk wordt getackeld. Zo niet, dan ga ik verder op zoek naar een passende oplossing. Ik wil dit voor jou fixen! 


Hi @Comp User, heel goed dat jij hier ook gelijk voor aan de bel trekt! Ik kan mij helemaal voorstellen dat dit niet prettig is, dus daarom help ik jou graag verder. Zou jij voor mij het volgende willen proberen? Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Wanneer dit niet werkt, dan zou ik graag een factory reset van de TV Box willen voorstellen. Maar houd er wel rekening mee dat jij dan alle opnames verliest, dus ik hoor graag of jij daarmee akkoord gaat. Laat het ook vooral weten als jij nog andere vragen hebt. Ik hoop dat ik dit snel voor jou kan oplossen, zodat jij al jouw opnames met plezier terug kunt kijken! 😊


Hi @Lisa ik heb zojuist de beide recorders op die manier gereboot, ik heb momenteel te veel opnames staan voor een full factory reset.

 

Ik ben afgelopen vrijdag omgezet van WBA naar ODF, men vond het "handig" om het TV signaal er de dinsdag ervoor alvast om te zetten, dat is toen met hulp van @Brian gecorrigeerd, maar toen kreeg ik dit vage tv - live tv bleef zwart, maar de opnames lukte toen wel, opnames gemaakt sinds de omzetting van vrijdag zijn een willekeurige hit or miss - probleem.

 

Ik ga het nog even aankijken, maar ik vind het wel een erg vreemde situatie en ik hoop dat het zich niet gaat herhalen.

 


Hi @the_menace, super dat jij mij via een privébericht hebt voorzien van jouw setup. Aan jouw setup ligt het probleem dan ook niet. Ik heb nogmaals jouw verbinding gecontroleerd en zou graag nog iets aan jou willen meegeven, onder het mom van 'je weet maar nooit’. Zou jij de internetkabel in de andere poort voor TV willen steken van het modem (poort 4)? Daarnaast wil ik toch heel graag voorstellen of jij nogmaals de stappen wilt uitvoeren die @soepkip67 hierboven heeft genoemd? Ik zie namelijk dat jouw TV Box al meer dan 16 dagen onafgebroken aan staat. Ik hoop heel erg dat jij hierna helemaal geen last meer hebt van de dubbele opnames. Wanneer de problemen zich alsnog afspelen, dan verneem ik graag van jou een tijdstip waarop ik de reprovisie van het modem kan uitvoeren? Ik hoor het graag van je! 


@Comp User, heel fijn dat jij gelijk de moeite hebt genomen om beide TV Boxen te rebooten. Topper! Ik hoop net als jij dat deze problemen zich zeker niet weer gaan herhalen. Kan jij aan mij laten weten of het zwarte beeld is verdwenen nu jij de reboots hebt uitgevoerd? Een factory reset zou hier ook bij moeten helpen, maar ik kan mij inderdaad voorstellen dat jij niet al jouw opnames kwijt wilt raken. 

Ook wil ik graag nog bij jou checken of het kan zijn geweest dat de TV Box waarbij de opname niet goed is gelukt, wellicht van de stroom af was op het moment dat jij wilde opnemen? Dit kan er namelijk voor hebben gezorgd dat de opnames zijn mislukt. Daarnaast kan ik het modem niet uitlezen als ik in jouw verbinding kijk. Maak jij toevallig gebruik van een eigen modem? Als jij gebruik maakt van eigen apparatuur, dan wil ik graag kijken of het probleem is verholpen wanneer jij ons eigen modem aansluit. Ik hoor het graag van je, zodat wij er samen voor kunnen zorgen dat dit probleem voor eens en altijd verdwijnt! ✨


@Lisa Het lijkt erop - fingers crossed - dat het nu weer gaat zoals het hoort, ik maak over het weekend nog wel op beide recorders opnames van - met name - de sport (F1, IndyCar, NASCAR).

 

Ik maak idd - al vanaf het begin, toen ik de (Vodafone) Draytek nog had, die afgelopen week is omgeruild voor de Zyxel - gebruik van een eigen router (Edgerouter 6P, daarvoor verschillende modellen van Asus).

 

De recorders zijn afgelopen vrijdag na de omzetting van WBA naar ODF even van de stroom geweest ivm een lege guide, dat had misschien wat langer - en evt met de ethernet kabel eruit - gekund, maar dat is kennis achteraf en daar heb je niets aan.


Hi @Comp User, ik ben super blij om dat te horen! Ik duim met je mee. Yes, ik hoor heel graag of deze opnames goed zijn gelukt. Goed om te weten, dankjewel voor de update. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. Voor nu wil ik jou een ontzettend fjin weekend wensen! 🌼


@Lisa voor zover ik kan oordelen werkt het weer zoals voorheen, dus zoals het hoort.

 

Cloud opnames gaan voorlopig nog de vrieskist in, eerst maar eens afwachten wanneer oa de Belgische zenders (nu helemaal niets mee mogelijk op het nieuwe platform) kunnen worden opgenomen / terug gekeken. 


Hi @Comp User, heel fijn om te horen dat het weer werkt zoals het hoort! Helemaal goed. Zodra die mogelijkheid er is, gaan wij dat zeker aan jou laten weten.


@Lisa @Boris Zijn er nog acties ondernomen om mijn melding verder uit te zoeken? Enerzijds dus de internetconnectie via de Huawei modem, die blijft schommelen. Nu zelfs geen upload meer via een MacBook en minimaal via een iPhone. Zie de schermprints van speedtests via jullie site en Network Analyzer app op mijn iPhone. Dramatisch toch met de zwaarste glasvezel aansluiting… :zipper_mouth:

2,4Ghz / iPhone SE 2020

 

2,4Ghz / MacBook Pro

5Ghz / iPhone SE 2020

 

5GHz / MacBook Pro

 

Deze wisselende connectie zorgt ook, dat de Entone TVBox (bedrade UTP aansluiting) wisselende performance heeft. Gevolg dat tv kijken hapert en opnamen of storingen vertonen, dan wel niet of niet tijdig worden gestopt. Dinsdag is een opname van een 1 uur (RTL5) voor 2 dagen 10 uur doorgelopen.

 

Is die Huawei modem te vervangen door een variant die een stabiele werking heeft? Ook de Entone TV Box moet ik continue opnieuw installeren via herstart van gebruikersinterface en/of volledige herstart.


Hoi @the_menace, bedankt voor het meesturen van de tests, dat geeft meer inzicht in de schommelingen. Ik wil je wel meegeven dat een speedtest op een mobiele telefoon vrij onbetrouwbaar is, daar liggen meerdere zaken aan ten grondslag, maar de hoofdredenen zijn: een mindere Wifi-module/kaart en processor. Bovendien draaien mobiele telefoons continu (achtergrond)applicaties en deze beïnvloeden de snelheid aanzienlijk. Ook wil ik je meegeven dat een speedtest op Wifi niet weergeeft wat de maximale snelheid is die je kunt binnenhalen. We testen normaliter altijd bekabeld en dat geeft de meest waarheidsgetrouwe resultaten weer.

Mag ik je verzoeken om op de volgende manier te testen zodat we kunnen zien of de bekabelde snelheid ondermaats is? Als dat namelijk zo is, vermoed ik dat daar de boosdoener zit. Bedankt voor je medewerking!

Ik begrijp dat de snelheid van het Internet nog te wensen over laat. Daar ga ik graag wat aan doen. Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen in dit topic en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!


@Jason Daar kan ik niet aan voldoen. De MacBook is niet mijn eigendom en heb dus geen autorisatie om apps te downloaden en te installeren.

Tevens heb ik alleen de TV bedraad aangesloten. Die is van een generatie zonder AppStore.

Kan er vanuit T-Mobile support een actie worden gestart om na te gaan hoe stabiel de modem zelf is en wat de aanvoersnelheid / -kwaliteit is tot en met de modem?


@the_menace Dat kan ik me goed voorstellen, dan wordt het natuurlijk lastig om hier externe applicaties op te zetten, check!

Ik zie dat je de harddiskrecorder nu al zo'n drie jaar gebruikt, daar is op zich helemaal niets mis mee, maar ik kan geen andere fouten in het netwerk vinden, dus ik vermoed dat die lease time problemen echt afkomstig zijn van het bronapparaat, in dit geval de TV Box zelf. Daarom zal ik deze ruilen voor een vervangende box. Dan ben je wel - hoe spijtig ook - de opnames kwijt, sorry. 

Als je hier niet mee akkoord gaat, wil ik graag het probleem laten onderzoeken door onze techneuten, maar de kans is vrij groot dat zij tot dezelfde conclusie komen en dan de box alsnog omgewisseld wordt. Laat me alsjeblieft weten welke optie jouw voorkeur heeft!

 


Reageer