Hoi @marcoenmarenka, goed dat je om hulp vraagt op de Community en klasse dat je al wat stappen doorlopen hebt!
Vaak werkt een factory reset van de TV Box wonderen. Check ons superhandige topic voor uitleg: Hoe voer ik een FR uit op de TV Box?. Mocht ook dit nog niet werken, stuur me dan alsjeblieft per privébericht het MAC-adres en serienummer van de boosdoener op, dan ga ik ermee aan de slag. We vinden sowieso een oplossing!
Bovengenoemde info kun je ook vinden in het menu wanneer je naar de instellingen op de Entone gaat, mocht je er met de stickers aan de zij- en achterkant niet uitkomen.
Hoi @Jason
Dank voor je reactie.
Ik heb alleen een entone met opname functie dus deze is met alleen stroom eraf te resetten. Alleen dit had ik juist al gedaan zonder resultaat.
Ik heb vanmorgen contact gehad met de helpdesk en de case is doorgestuurd naar de TD werd mij verteld. Echter is het daar zo druk dat de gemiddelde doorlooptijd 12 dagen is. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Ik vroeg al stuur anders gewoon een andere box op dan krijg je de oude terug voor onderzoek maar ook dat kon niet.
Tot slot kreeg ik ook nog even te horen dat ik de box wel aan moest laten staan ondanks hij het niet doet want dan konden ze naar die 12 dagen er wel inkijken op afstand. Dus ik vroeg laat ze even contact opnemen dan zet ik hem aan want ga niet hem niet dag en nacht aanlaten staan omdat ze misschien na 12 dagen keer tijd hebben. Maar dat kon ook niet. Dus ik zeg hij geeft aan dat hij geen verbinden kan maken met IPTV terwijl de kabel het wel doet dus werd mij verteld de kabel is niet belangrijk alleen met stroom kunnen ze er al in..............dus🧐
Dus je begrijp dat ik hier niet geheel vrolijk van wordt.
Hoi @marcoenmarenka, de box met recorder kan ik op afstand wel van een factory reset voorzien. Houd er dan alsjeblieft wel nog rekening mee dat tijdens dit proces alle inhoud wordt gewist (alle opnames). De instellingen worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Twaalf dagen doorlooptijd is inderdaad vrij lang, sorry voor het de lange wachttijd! Je hoeft de box overigens niet gedurende die periode continu aan te laten staan. Het gaat er voornamelijk om dat de stroomkabel inderdaad in de box is ingeplugd. Ook al staat de box niet aan, kunnen ze wel de streamkwaliteit en metingen uitlezen. Wanneer deze helemaal niet aangesloten is op het modem en in de stroomvoorziening, dan kan TD de box niet analyseren en wordt het ticket gesloten.
Ondanks het feit dat ik je helemaal begrijp en het een tegenvaller is, wil ik je toch een hart onder de riem steken: we gaan het oplossen!
Is de TV waarop de box met recorder aangesloten is, een smart TV? Zo ja: je kunt dan een laptop, tablet of smartphone koppelen aan je TV zodat je via TV Anywhere in ieder geval nog een grote oplage zenders kunt bekijken. Wanneer je bijvoorbeeld een Android smartphone gebruikt (Samsung, LG, Oppo, Sony etc.), kun je gebruik maken van het zogeheten mirrorview (ook wel screencasting genoemd). Hiermee spiegel je jouw scherm op de smart TV zodat je TV Anywhere hierop kunt casten. We hebben nog geen TV-app voor TV Anywhere, dus zo kun je toch nog zenders bekijken op de TV. Het is slechts een noodoplossing, maar het werkt wel.
Nog beter: heb je een Chromecast of Apple TV? Dan werkt het helemaal simpel: koppelen, TV Anywhere openen en genieten.
UPDATE: ik ben wat voorbarig geweest, na een analyse hebben we inderdaad besloten om de betreffende box te vervangen voor een ander. Ik heb er wat extra vaart achter gezet: je zult binnen (normaliter) drie tot vijf werkdagen een pakketje ontvangen zodat je dan weer werkende TV hebt op alle twee de boxen.
De defecte box mag in dezelfde doos weer retour naar onze distributie. Het antwoordnummer en benodigde info, heb je zojuist in de mail ontvangen. Werkt de mail niet of is deze nog niet binnen? Check dan ons handige topic met uitleg: Hoe stuur ik de apparatuur terug?.
Thanks alvast voor het retourneren!
@Jason
Top dank je wel voor de actie ik zie het wel verschijnen en stuur de oude natuurlijk terug.
Helemaal super, hartstikke bedankt voor je medewerking en alvast een prachtig, zonnig weekend toegewenst!
Hoi @jason,
Vandaag netjes de nieuwe box mogen ontvangen maar helaas die geeft exact hetzelfde probleem.
Ik zal kort uitleggen wat ik gedaan heb.
Box gewoon aangesloten en opgestart. Geeft aan starting netwerk en blijft 5 min hangen tot hij zegt Fail to retrieve IP address from DHCP server. Dus je gaat twijfelen aan je eigen kabels. Dus ik heb een kabel buitenom gelegd direct in het modem. Helaas geen verschil. Ik mediaconverter en modem FR gegeven maar ook geen verschil. Ik denk ik stop hem is in poort 1 de LAN.
Gaat hij ineens verder systeem updaten rebooting etc etc. maar opgegeven moment blijft hij dan ook hangen als hij klaar is met updaten. Wel vaag dat hij in poort 1 verder gaat maar goed.
Ik weer poort 4 aangesloten maar dan krijg ik hetzelfde als de oude box dat hij blijft hangen op netwerk starten.
Dus ik denk sluit weer is de kleine box van de kinderkamer aan en die geeft na 1 minuut gelijk beeld.
Schiet mij maar lek het lijkt misschien het modem te zijn maar die is 2 maanden geleden ook al vervangen. En die kleine box doet het wel weer dus geen idee.
En als je de niet opstartende box in poort 3 doet, wat gebeurd er dan?
@Doornekamp33 @Jason
Nee helaas dit maakt geen verschil
@marcoenmarenka Dan kan ik maar 1 ding bedenken, je hebt de opname box en ik vermoed dat er de verkeerde firmware in zit, T-Mobile heeft wat boxen van een collega bedrijf opgekocht en daar waren in het begin ook die problemen mee.
Ik neem aan dat je de powerflip ook hebt geprobeerd, box opstarten zonder LAN kabel tot die zegt geen netwerk en dan de LAN kabel er in.
Hoi @Doornekamp33
Ja powerflip heb ik ook gedaan. Hij geeft netjes aan geen netwerk en als je kabel erin doet gaat hij ook netjes verder alleen blijft dan hangen op netwerk starten tot hij na 10min zegt geen netwerk gevonden.
Alleen het vage is is dat de oude box exact hetzelfde deed ineens uit het niets. Daar stond BTW wel een T-Mobile logo op en de nieuwe niet maar das bijzaak.
Wat ik ook niet snap is dat de nieuwe box eerst aangeeft Fail to retrieve IP address from DHCP server en dan dus niet verder gaat. Maar wanneer je hem als test in poort 1 of 2 stopt omdat je begint te twijfelen hij ineens gaat updaten maar dan natuurlijk blijft hangen op gegeven moment. En wanneer je dan weer naar poort 4 of 3 gaat hij dan up to date is en dan blijft hangen op netwerk starten.
Kijk als de nieuwe box inderdaad verkeerde software heeft snap ik het maar de oude deed het wel gewoon die deed het spontaan. Dan denk je toch eerder aan een ip poort van het modem ofzo dat ik geen IPTV meer mag kijken ofzo omdat ze dat per ongeluk uitgezet hebben. Maja dan gaat het ook weer niet op dat de kleine box zonder opname het wel doet op dezelfde aansluiting dus het blijft vaag.
Als je geen TV meer mocht kijken werkte de andere box ook niet, maar zou die wel opstarten en het inlogscherm moeten geven.
Mijn ideeen zijn op, dit is voor de specialisten, hoop dat ze het snel vinden.
Is het niet zo dat een box met opname functie alleen van op afstand door een moderator gereset kan worden?
Zolang dat niet is gebeurd zal die niet werken, of heb ik verkeerd?
Hij zou gewoon uit de doos moeten werken, een reset kunnen ze alleen doen als die ook zichtbaar is in het netwerk, maar zoals ik het er uit begrijp wil die niet aanmelden en blijft die hangen.
Klopt ze zien hem ook niet op afstand ondanks hij verbinding probeert te maken
@marcoenmarenka ,
Heb voor een tijd terug ook een box wissel gehad omdat de oude problemen gaf. De nieuwe die ik ontving bleek ook niet te werken daarna kreeg ik vrij snel weer een andere box opgestuurd deze deed het wel gelijk vanuit de doos. Dus het kan zijn dat dit bij jou ook het geval is. Het ging bij mij ook om een box met opname functie.
Hoi @soepkip67
Dank je voor deze info dat zou positief zijn moeten ze alleen Wel weer snel een andere box opsturen of brengen want Voorlopig reageert er helaas niemand en hebben de kids al meer dan een week geen normale tv meer. Dus als ze niet opschieten weet ik helaas genoeg.
@marcoenmarenka ,
Je zou zoals @Jason al vertelde ook tijdelijk de tv app kunnen gebruiken. Ik begrijp dat het geen echte oplossing is maar om de kids bezig te houden is het toch wat
En wat je al aanhaalt, hopelijk reageren ze snel en komen ze met een oplossing.
Hoi @marcoenmarenka, dit heeft vermoedelijk te maken met het opnieuw registreren van de box aan je account. Ik ga op afstand wat fixen en anders zal ik de TV-dienst opnieuw naar het modem versturen middels een reprovision. Daarmee sturen we alle diensten (Internet, TV en Vast Bellen) opnieuw naar het modem zodat er een geforceerde push gegeven wordt en alles toch online moet komen.
Als ook dit niet werkt, is het alsof de duvel ermee speelt en het euvel in de box zit. Ik kom hier snel op terug, dat beloof ik!
UPDATE: de reprovision is uitgevoerd, zou je het modem en de TV Box (zonder dat de UTP-kabel ingeplugd is van de stroom kunnen halen, alsjeblieft? Plug dan het modem er eerst weer in, dan de box en start de box op. Zodra je de foutmelding krijgt, plug je de UTP er weer in.
Hoi @Jason
Helemaal prima ik wacht het af ben benieuwd. Alleen is de box nu natuurlijk niet aangesloten. Wil je dat ik hem aansluit of hoeft dat niet?
Ja heel graag! Dan kunnen we de box uitlezen, alvast bedankt!
Hij staat weer aangesloten maar geeft natuurlijk na 5 min ophalen van ip adres niet gelukt dus ben benieuwd hoe je dan verbinding maakt. Het is toch niet de bedoeling dat ik dan steeds de box aan de praat hou door hem te resetten zodat hij netwerk blijft zoeken?
Box aan laten staan en niks meer doen, dan kunnen ze zien dat er op die poort wat zit en misschien komen ze er wel in.
TV kun je gewoon uitzetten, die heeft geen functie.
Ik ga jullie wat moois vertellen.
Na 5 keer modem en box aan en uit te zetten zoals Jason beschreef doet de tv box met opname functie het. Dus het lijkt er op dat het uitvoeren van de reprovision geholpen heeft bij de tv box.
Echter zet ik nu de kleine weer terug bij de kids alleen nu doet die het niet meer. Hij doet alles, verbinding maken, systeem klok gelijk zetten alleen na 5min maken met server word het beeld zwart en blijft blauwe lampje branden maar verder doet hij niets meer. Dus ga daar ook nog paar keer aan en uit zetten.
Dus @Jason bedankt voor de tv box met opname eindelijk werkend te krijgen. Nu alleen die kleine nog
Dat is raar zeg, de box die goed werkte doet nu raar, je zou haast zeggen dat er vreemde krachten in huis aan het werk zijn.
Maar de kleine kun je dacht ik zelf ressetten, begreep dat er een reset knopje op zit, zou die eerst proberen.