Skip to main content

Na de update op 25 april 2023 blijft een van de twee Entone Kamai 510b TV-Boxen hangen op het roze scherm met de melding “Netwerk starten” App 2.9.27.0.3_build1.etv-vma-glob-as3 en het blauwe LEDje knippert.

Heb al diverse pogingen ondernomen voor herstel zoals

  • voeding uit/aan zetten
  • kabels eruit en erin
  • met paperclip resetknopje naast SD sleuf indrukken

maar zonder resultaat.

De beide TV-Boxen omgewisseld; de ‘goede’ doet het nog steeds op de andere plek en de ‘gestoorde’ blijft nog steeds hangen op de plek waar eerst de goede aangesloten was.

Het lijkt erop dat het kastje ge-brick-t is.

Hoe nu verder? De telefonische klantenservice adviseert op te hangen vanwege de wachttijden en de chatbot Lotte weet ook geen raad.

Hi @corbo, welkom op onze Community!

Ik heb deze melding, na de overgang op ons nieuwe platform, nog niet eerder gezien. Ik heb het daarom besloten om de TV Box te vervangen. Je ontvangt hier bericht over, de bestelling is ook te volgen in de My T-Mobile!


Hi @corbo, welkom op onze Community!

Ik heb deze melding, na de overgang op ons nieuwe platform, nog niet eerder gezien. Ik heb het daarom besloten om de TV Box te vervangen. Je ontvangt hier bericht over, de bestelling is ook te volgen in de My T-Mobile!

 Hi @Tommie 

Binnen het uur nadat ik het meldde werd de box wakker en begon weer met updates. Bijna twee uur heeft een “Je krijgt T-Mobile TV!” scherm voorgestaan en aansluitend volgden diverse schermen met updates. Momenteel staat een scherm voor met een Entone logo en de melding

Update uitvoeren: 1.3.2465_5xx-oi.2.9.95_build12-72_VALHALLA_tmnl_stw_prd_4486

Rebooting…

*Ver 2.99.7_build3-bb4

 

Deze melding met Rebooting… staat inmiddels al bijna een half uur op het scherm.

Dat de update even na 13:00u automagisch begon was veelbelovend, maar deze reboot melding die zo lang duurt is minder.

Maar mijn hartelijke dank dat je alvast actie hebt ondernomen om een andere TV Box te sturen.


De melding:

Update uitvoeren: 1.3.2465_5xx-oi.2.9.95_build12-72_VALHALLA_tmnl_stw_prd_4486

Rebooting…

*Ver 2.99.7_build3-bb4

 

bleef staan tot laat in de avond. Toen de TV-box en TV maar uitgeschakeld.

Vanochtend weer een poging gedaan en zowaar de TV-box startte op en liep door tot het klantnummer pincode aanmeldscherm. Na aanmelden functioneert de TV-box weer.

Het is nu volgens mij niet nodig een nieuwe TV-box te sturen (if it ain’t broken, don’t fix it).

Ik vraag me af, voor een ander met eenzelfde probleem, wat ertoe geleid heeft dat de update gistermiddag plotseling opnieuw ging lopen. Heeft een T-Mobile medewerker op afstand iets geset of gereset na aanleiding van mijn eerste topic-bericht?

 


Hi @corbo, fijn om te horen dat de update als nog goed is gegaan. Wij hebben hier niks aan gedaan. Soms kan het zijn dat de update langer duurt dan normaal.

De TV Box is al onderweg, je kan deze in gebruik nemen of weer retour sturen naar ons! 


Reageer