Skip to main content

Eerder reageerde ik kort na de update in mei 2023. Terug van vakantie, hoopte ik, vergeefs, dat T-Mobile de problemen zou hebben opgelost, maar niets is minder waar. Het is vrijwel onmogelijk om normaal tv te kijken met onze Entone box. Meestal, soms meerdere malen per minuut, bevriest het beeld en komt er de melding “Er is iets misgegaan...nogmaals proberen” zelfs bij kijken naar NPO1. Je moet vooral niet van kanaal willen wisselen, want dan houdt het helemaal niet op met meldingen en/of met bevroren beeld. Opnames lukken slechts zeer sporadisch: drie van de vier geprogrammeerde opnames mislukt; weer met een foutmelding in de lijst van opnames. Resultaat is: goed voor de gezondheid, want je kijkt veel minder tv dan voor de update. Nadeel is data je er nog steeds voor betaalt. T-Mobile: wanneer gaat u dit oplossen?

Hi @MartinSh2, goed dat je dit aankaart.

Ik zie dat je nog in bezit bent van de Entone Amulet 515, ik wissel deze graag om voor je. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?


Graag. We proberen het. We hebben geen keuze aangezien de huidige hardware niet meer werkt. Neemt niet weg dat het gebeuren onze, tot de update goede, relatie met T-mobile (3 abonnementen bij elkaar) heeft verpest.


@MartinSh2 bedankt voor je snelle reactie. Ik heb dit direct voor je in gang gezet, je ontvangt hier nog een bericht over. De zending is te bekijken in My T-Mobile! Kan je mij na de installatie een terugkoppeling geven of alles goed werkt?


Dank u. Zal ik doen.


De onlangs ontvangen apparatuur werkt. Het probleem van bevroren beeld komt niet meer voor. Neemt helaas niet weg dat het het gemis aan lokaal opnemen niet opgelost is. Verder blijft de gids functie onleesbaar op een 32” tv. Blijkbaar afgestemd op mensen die 55” of groter hebben. De tekst is te klein en te contrastarm, de zenderlogo’s verwarrend en ruimteverslindend, en  de bewegende achtergrond zeer storend.


Hoi @MartinSh2 , zoals Tommy aangaf ondersteunen de nieuwe boxen alleen cloud recording.  De extra HDD decoder kosten zijn vervallen, je kunt in my-tmobile de cloud recording zelf bestellen. Deze kun  je voor alle kijkpunten bij jou gebruiken, dus geen add on per decoder. Aan een nieuwe versie van de GUI geven ze aan dat er concreet aan een nieuwe versie wordt gewerkt.


Hi @MartinSh2, wat super om te zien dat het probleem van het bevroren beeld opgelost is! Zoals Eric aangeeft, is het nodig om Cloud Opnemen aan te zetten om programma's op te kunnen nemen. Dit kan je eenvoudig regelen via jouw My T-Mobile account, maar ik help je hier ook graag mee verder mocht dit niet lukken. Wat betreft de weergave van de gids, heb je al geprobeerd om de resolutie aan te passen in de instellingen van de TV Box? Mocht dit niet hebben geholpen, wil je me dan een foto sturen van hoe de gids eruit ziet? Dan heb ik gelijk een duidelijk beeld van wat er precies speelt! 


Waarom zou ik de resolutie moeten aanpassen? De tv werkt prima.

Hierbij een foto. De bewegende achtergrond komt op de foto niet echt tot zijn recht. Gezien de hoeveelheid opmerkingen hierover mag men hopen dat de nieuwe UI de mogelijkheid biedt de gids tot de oude display te herstellen met uniforme witte tekst op zwart, zonder logo’s of andere ballast.

 


Reageer