Beantwoord
Entone-26; geen ondertiteling via gele knop
Sinds een paar dagen heb ik van T-Mobile een nieuw Set Top Box toegestuurd gekregen; de Entone-26 Blijkbaar was de Amino verouderd. Die Amino werkte overigens nog prima. Dus van mij had dat ongevraagd toesturen van de Entone-26 feitelijk niet gehoeven.
Maar nu mijn vraag/opmerking:
Als ik op de gele knop op de afstandbediening klik, dan krijg ik keurig een rechtsbovin het scherm een pop-up met dat mededeling dat ondertiteling is gewijzigd van bijvoorbeeld Geen naar Nederlands. Maar, ondanks dat ik de ondertiteling aan heb gezet, verschijnt er een teletekst-achtige ondertiteling.
Ga ik op diezelfde tv-zender dan via teletekst naar de ondertitelingspagina (meestal p888), dan krijg ik wel gewoon de ondertiteling.
Op de Amino werkte dat aan en uitzetten van de ondertiteling via de gele knop perfect. Maar dus op deze Entone-26 niet.
Hebben meer mensen problemen met dat de ondertiteling niet werkt op de Entone-26? Of ben ik de enige?
Met vriendelijke groet,
TotaalMesjogge.
PS:
Kan de TXT-knop op de afstandsbediening van de Entone-26 aangepast wordt, zodanig, dat je daarmee teletekst ook weer uit kan zetten? Nu moet ik met mijn duim van de onderkant van de afstandsbediening, naar boven om met de EXIT-knop om teletekst uit te zetten. Irritant.
(En nee, deze post is geen 1-april-grap)
Maar nu mijn vraag/opmerking:
Als ik op de gele knop op de afstandbediening klik, dan krijg ik keurig een rechtsbovin het scherm een pop-up met dat mededeling dat ondertiteling is gewijzigd van bijvoorbeeld Geen naar Nederlands. Maar, ondanks dat ik de ondertiteling aan heb gezet, verschijnt er een teletekst-achtige ondertiteling.
Ga ik op diezelfde tv-zender dan via teletekst naar de ondertitelingspagina (meestal p888), dan krijg ik wel gewoon de ondertiteling.
Op de Amino werkte dat aan en uitzetten van de ondertiteling via de gele knop perfect. Maar dus op deze Entone-26 niet.
Hebben meer mensen problemen met dat de ondertiteling niet werkt op de Entone-26? Of ben ik de enige?
Met vriendelijke groet,
TotaalMesjogge.
PS:
Kan de TXT-knop op de afstandsbediening van de Entone-26 aangepast wordt, zodanig, dat je daarmee teletekst ook weer uit kan zetten? Nu moet ik met mijn duim van de onderkant van de afstandsbediening, naar boven om met de EXIT-knop om teletekst uit te zetten. Irritant.
(En nee, deze post is geen 1-april-grap)
Beste antwoord door apis4
Totaalmesjogge schreef:
Alleen, dat probleem met het niet werken van de ondertiteling is niet opgelost. Ik kan het dus wel aanzetten, wijzigen en uitzetten door middel van de gele knop op de afstandsbediening, dus van:
Geen ondertiteling -> Nederlandse ondertiteling -> Engelse (GB) ondertiteling -> Geen ondertiteling, enz.
Echter, de (teletekst-achtige-)ondertiteling zelf verschijnt niet. Het is net of de Entone-26 teletekst-pagina 888 niet laadt, of dat het geen verbinding kan leggen met de ondertiteling-server, of hoe dat ook mag werken). Een foutje in de software op 'mijn' Entone-26?
Ik heb het al geprobeerd door de Entone-26 van stroom én van het netwerk af te halen. Maar, dat heeft dus niet geholpen. Ik kan de ondertiteling dus wel aanzetten, zowel met die gele knop, als via MENU -> Instellingen -> Video en Audiio -> Ondertiteling en dan Nederlands selecteren (en bevestigen met de OK-toetst), maar ook dan verschijnt de ondertiteling(stekst) niet. :(
Ben ik de enige Entone-26-gebruiker met dit probleempje. Of is dit probleem bekend en wordt dit gecorrigeerd bij een volgende software-update?
Zie: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/ondertiteling-per-tv-box-309242#post1488659
En die dingen heten Entone Kamai 510b / Amulet 515b 😉
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.