Skip to main content

Dag,

Ik ondervind precies hetzelfde probleem als in onderstaand topic. Ik kan via de Odido TV app alleen NPO 1,2 en 3 streamen. Ik heb dezelfde telefoon en ook dezelfde stappen doorlopen, helaas zonder resultaat. Het topic is destijds gesloten zonder definitieve oplossing. Graag zou ik alsnog een oplossing zien voor het probleem 

 Mvg,

Thomas

Hoi @Thomasheuze,

Welkom op de Community!

Om het wat makkelijker te maken om het probleem op te sporen: op wat voor apparaat gebruik je de app? Als het om een Android-mobiel of -tablet gaat, kun je dan de DRM Info-app downloaden en screenshots van het resultaat hier plaatsen? Dan kunnen we van daaruit verder meedenken.


Dankjewel! Bij deze de gevraagde info


@Thomasheuze Ik weet niet precies wat de minimale eisen zijn om de andere zenders te kunnen kijken, maar met deze screenshots kunnen de moderators navraag doen bij iemand van de TV-afdeling (@Hans-Juriën?). Ze reageren hier vanzelf, maar houd er i.v.m. het weekend rekening mee dat het maandag wordt.


Goedemorgen @Thomasheuze, slim dat je aan de bel trekt hier! Ik vermoed dat dit komt doordat het TV-abonnement aan de verkeerde sub-groep gelinkt is in jouw aansluiting. Ik heb een reprovisie uitgevoerd zodat het abonnement opnieuw naar het modem verstuurd wordt. Kun je straks op de Odido Online app checken of dit gewerkt heeft? 


@Jason van Odido . Dankjewel  Heb even een reboot gedaan. Ik heb helaas nog geen resultaat. Hetzelfde probleem blijft zich voor doen. Overigens kon ik al wel gewoon alle zenders zien via de app op mn tv. 

 

 


Hi @Thomasheuze, heb je toevallig je telefoon gejailbreakt? Dan werkt het namelijk inderdaad niet. 


@Tommie van Odido, nee heb wat dat betreft niks speciaals gedaan met mn telefoon.


Wat is de android versie op je telefoon @Thomasheuze?


@Tommie van Odido ik heb versie 13.


Hoi @Thomasheuze, bedankt voor de informatie! Zou je willen nakijken of de favorieten of blokkades aanstaan? Ik stuur de instructies mee:

Favorieten

  1. Ga naar de menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit (Je bent nu in de lijst met favorieten. Je kunt via de Exit-knop terugkeren naar het menu)

Blokkade zender(s)

  1. Ga naar de menu-knop
  2. Ga je naar Instellingen > Account 
  3. Mijn zenders > Blokkades opheffen

Laat je me weten of dit heeft geholpen? Mocht dit niet het geval zijn, starten we graag een onderzoek. Hiervoor heb ik een aantal gegevens nodig:

  • Met welke zender(s) ervaar je de problemen?
  • Welk merk apparaat heb je?
  • Wat is het type apparaat (Voorbeeld: iPhone lX], iPad X], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one )
  • Werkt de zender wel op een ander apparaat? Bijvoorbeeld de TV Box
  • Wat zie/ervaar je op deze zender?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Wat heb je zelf nog geprobeerd om het op te lossen?

Alvast bedankt voor je moeite! 😄 Groetjes, Ishana


@Ishana van Odido heeft helaas ook niet geholpen. 

Zoals hierboven al aangegeven :

- Ik kan enkel npo 1, 2 en 3 streamen. Als ik een andere zender wil selecteren dan begint deze te laden en eindigt weer op het beginplaatje. Dit geldt dus voor alle commerciele zenders

- Het probleem doet zich voor op mijn Samsung- SM-A715F. 

- De commerciele zenders werken wel op andere apparaten

- Het probleem doet zich voor vamaf het begin dat ik klant ben geworden in augustus. 

- Ik heb de nieuweste software versies van zowel telefoon als app gedownload. Ook meerdere malen de app opnieuw geinstalleerd 


Hi @Thomasheuze, het lijkt erop dat jouw mobiele telefoon alleen unencrypted zenders kan bekijken; NPO 1, 2, 3 RTL Z, TLC en Zender van de Maand. Dit komt normaliter voor doordat jouw apparaat jailbroken of rooted is. Of hij krijgt geen decryption key of kan geen L3 decrypten. Omdat ik dit vaker ben tegengekomen heb ik het doorgezet en gevraagd om het door te zetten naar onze leverancier. Hopelijk wordt dit ook goed doorgezet. Het wordt vervolgd!


Hi hebben jullie al een update?


hey @Thomasheuze, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat ze gevraagd hebben om meer informatie.  Alle benodigde informatie staat in het ticket dus dit begrijp ik niet zo goed. Ik heb navraag gedaan en aangegeven dat alle informatie in het ticket beschreven staat. Ze zullen het verder gaan onderzoeken.


Hallo, we zijn inmiddels weer 2 maanden verder. Hebben jullie een nieuwe update voor mij?


@Thomasheuze Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat het ticket is afgesloten op 05-02-2024 met de melding dat het probleem is opgelost, als het goed is heb je hier ook een e-mail over ontvangen. 

Echter maak ik uit je bericht op dat dit niet het geval is, klopt dit? Laat het mij weten, zodat ik dit gelijk voor je kan oppakken! 

 


Ah die mail heb ik idd niet ontvangen. En hetzelfde probleem doet zich ook nog steeds voor. Het is dus nog niet opgelost.Heb de app ook nog geupdatet, maar helaas.


@Thomasheuze Mijn oprechte excuses dat je dit niet eerder hebt vernomen, dat is niet onze bedoeling! Ik ben direct het systeem ingedoken om opnieuw een ticket aan te maken naar de technische dienst. Ik heb goed uitgelegd dat het probleem nog niet is opgelost, zodat dit opnieuw kan worden onderzocht. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 


We zijn inmiddels weer een tijd verder. Hebben jullie een update?


Hi @Thomasheuze, ik heb meteen voor je gekeken! Zo te zien proberen we nog een aantal logs op te halen voor zover dit mogelijk is. We hebben namelijk zelf niet het device om dit te produceren, waardoor het dan ook lang kan duren voor het opgelost wordt. We zijn al bezig om een proces hiervoor in te richten zodat het mogelijk wordt om dit voor elk toestel te onderzoeken. Maar dit zal niet op korte termijn mogelijk zijn. 

Mocht je toevallig een beetje handig zijn, dan kan ik je eventueel de stappen toesturen voor het ophalen van de logs vanuit je telefoon, dit zal zeker het proces kunnen versnellen. Maar ik kan mij goed voorstellen dat dit lastig is of als je hier geen zin in hebt. Maar mocht je uiteraard een poging willen doen, stuur mij dan gerust een PB dan stuur ik je daar de handleiding door! 😊


Reageer