Skip to main content
Vodafone ging indertijd vol in de aanval door eigen POP's te installeren. Hiermee hadden ze een unique selling point, doordat ze (op glas) eigen streams 1:1 konden doorgeven en meer flexibel werden. Dit in tegenstelling tot de bewerkte streams van KPN Wholesale, waarbij de kwaliteit doorgaans niet optimaal is. Zeker niet op grotere schermen.



Deze operatie is klaarblijkelijk niet overal uitgevoerd, want hier in de wijk is nog steeds sprake van KPN Wholesale streams. Bijvoorbeeld te herkennen aan ARD en ZDF die in SD zijn in plaats van HD.



Nu is Vodafone inmiddels T-Mobile Thuis en in aanloop tot deze transitie werd het rond dit onderwerp nog stiller, dan het al was. Naar mijn mening een gemiste kans. Zonde dat dit niet meer kenbaar wordt gemaakt.



Welnu enkele vragen:

1. Gaat T-Mobile verder met de uitrol van eigen POP's?

2. Zo ja, zijn er indicaties of is er ergens inzicht in de planning van de uitrol? Op de site is niets te vinden en geregeld de klantenservice benaderen is ook zo wat.

3. Wat zijn de criteria waarop wijken wel of geen eigen POP krijgen? Zeker in gemeenten, waarbij men erg terughoudend is en Reggefiber zich meer stort op het upgraden van koper. Met andere woorden, waarbij slechts 1 of enkele wijken glas heeft en vooralsnog zal krijgen.

4. Is het als klant mogelijk om invloed uit te oefenen? (wishful thinking)
Hey TAVL!



Fijn dat je zoveel interesse hebt in ons product. 🙂 Op dit moment vind er geen actieve uitrol plaats van de eigen apparatuur in de POPS, hoe en of dit in de toekomst gaat gebeuren is nog niet bekend. Echte criteria zijn er volgens mij niet, misschien kan Reggefiber je daarover informeren. Invloed uitoefenen om het eigen netwerk van ons te krijgen is jammer genoeg niet mogelijk. 😞

Reageer