Skip to main content

Sinds 3 jaar eigen ASUS RT-AC86U (Vlan TPLinkMC220, SPF module glasvezel) zoals hier al zo vaak is beschreven. Internet, TV en terugkijken werkte prima tot sinds kort. Programma thuis terugkijken (bij alle zenders) werkt nu niet meer. Tv Anywhere via eigen wifi als ook via 4G werkt nog wel prima. Inmiddels is er een Zyxel T50 met los glasvezelkastje opgestuurd. Toch wil ik graag weten waardoor met mijn vertrouwde ASUS opzet het programma terugkijken niet meer werkt...

Hoi @FWT ,

Er wordt tegenwoordig geen aparte vlan voor TV meer gebruikt. Tv gaat gewoon over de internet VLAN 300. Misschien had jij nog een aparte VLAN ingesteld?


Fijn zo'n snelle reactie Eric!

 

In router staat internet op VID 300 en lan port 4 VID 640….Zou het hier mee te maken kunnen hebben?

 

 


Hoi @FWT ,

Er wordt tegenwoordig geen aparte vlan voor TV meer gebruikt. Tv gaat gewoon over de internet VLAN 300. Misschien had jij nog een aparte VLAN ingesteld?

 

Fijn zo'n snelle reactie Eric!

In router staat internet op VID 300 en lan port 4 VID 640….Zou het hier mee te maken kunnen hebben?


Jazeker..wijziging 640 naar 300.


Jazeker..wijziging 640 naar 300.

Intussen aantal keer geprobeerd maar blijf melding krijgen: er lijkt iets mis met interactieve tv box.

Dus qua hardware zou er niets moeten veranderen + alleen de VID op 300.

 


Hallo @FWT 

Kan je wel tv kijken als port 4 VID 640 is? Dan ben je nog niet overgezet naat het vernieuwde T-Mobile TV.

Met het vernieuwde T-Mobile TV kan je port 4 leeglaten en zal de tv box werken via een internet poort.

Kijk ook even of alles via de Zyxel wel werkt.


Hallo @FWT 

Kan je wel tv kijken als port 4 VID 640 is? Dan ben je nog niet overgezet naat het vernieuwde T-Mobile TV.

Met het vernieuwde T-Mobile TV kan je port 4 leeglaten en zal de tv box werken via een internet poort.

Kijk ook even of alles via de Zyxel wel werkt.


Poort 4 VID 640 dan wel tv kijken inderdaad. De nieuwe Zyxel: komt hiermee dus de TPlinkMC200 met SPF module te vervallen. Ik plug de gele losse glasvezelkabel dan direkt in het losse Zyxel glasvezelkastje?

Misschien makkelijker om maar meteen om te zetten naar vernieuwde T-Mobile TV?


@FWT 

Je kan ook de TP-LINK laten zitten en enkel de UTP uit de Asus en in de Zyxel pluggen.

Een moderator kan de migratie naar het vernieuwde platform voor je regelen.


Hey @FWT, welkom op onze Community!

Ik zie dat de Superusers je al op weg hebben geholpen. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie dat je de TV Box hebt opgezegd? Klopt dat? Als je opnieuw een TV Abonnement afsluit ontvang je een nieuwe TV Box, deze zal al voorzien zijn van de migratie!


Hoi, nee hoor geen tv box opgezegd. Nadat ik het probleem van het niet kunnen terugkijken had gemeld is er besloten de zyxel op te sturen. Blijkbaar zit ik nog op het oude platform, dan snap ik niet helemaal wat er dan veranderd is zodat de Asus niet meer funcioneert....en waarom dan de zyxel dit kan oplossen terwijl er misschien een andere tv box nodig is?

 


Hey @FWT, welkom op onze Community!

Ik zie dat de Superusers je al op weg hebben geholpen. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie dat je de TV Box hebt opgezegd? Klopt dat? Als je opnieuw een TV Abonnement afsluit ontvang je een nieuwe TV Box, deze zal al voorzien zijn van de migratie!

Hoi, nee hoor geen tv box opgezegd. Nadat ik het probleem van het niet kunnen terugkijken had gemeld is er besloten de zyxel op te sturen. Blijkbaar zit ik nog op het oude platform, dan snap ik niet helemaal wat er dan veranderd is zodat de Asus niet meer funcioneert....en waarom dan de zyxel dit kan oplossen terwijl er misschien een andere tv box nodig is?


@FWT 

Wanneer je een probleem hebt met je eigen apparatuur zal Odido je altijd eerst vragen om hun apparatuur aan te sluiten.


@FWT

Wanneer je een probleem hebt met je eigen apparatuur zal Odido je altijd eerst vragen om hun apparatuur aan te sluiten.

Okido duidelijk


Reageer